לא כל כך נראה לי ההסבר האחרון כי הרי החובות הצטברו לו כאשר ירד למצרים ואם לא היה יורד לא היו חובות כלל.
ערב נעים.
ו' בחשוון תשס"ט, 23:01
תקרא שוב את פירוש רש"ייאוהב אמתי
במסעו נגבה, הוא עבר מאכסניה לאכסניה ושם הצברו לו חובות. ומששב ממצרים, הלך מאכסניה לאכסניה לפרוע את הקפותיו.
ו' בחשוון תשס"ט, 23:29
יתכןיאלכסנדרי
אבל ירידתו למצרים הייתה הכרח מפני הרעב ולא נראה לי שירד למצרים בשביל לצבור ממון שיהיה לו לפרוע חובות הרי היה עשיר גדול "ואת כל רכושם אשר רכשו" שרכשו בחרן רכוש גדול אומר המלבי"ם. בכל אופן, לולא הרעב לא היה יורד למצרים וגם לפי הד"א ברש"י לא היה צובר חובות ואם לא היה צובר חובות לא היה צריך לחזור למסעיו לפרוע אותם.
ז' בחשוון תשס"ט, 15:27
תשובהיאוהב אמתיהודעה אחרונה
ראשית-כל ירידתו לא היתה הכרח, שצדיקים אינם נוהגים על-פי דרך הטבע. אמנם אברהם אבינו היה עשיר, אבל נראה לי שבא"י הוציא את רכושו. אם היה עדיין עשיר, למה לו לשלם בהקפה? ואולי השאיר את רכושו עם עבדיו בבית=אל ירד למסעיו נגבה בלי רכושו, שהרי היה זה מסע רוחני. ומשנהיה רעב בכל הארץ, הפסיד את רכושו ולא יכל לפרוע את הקפותיו. בכל אופן, יש הבדל גדול אם אברהם אבינו ירד מצרימה מחשש שיגוע ברעב, לבין אם ירד מצרימה על מנת שיוכל לפרוע את הקפותיו ולהיות ישר.
תגובות
לא כל כך נראה לי ההסבר האחרון כי הרי החובות הצטברו לו כאשר ירד למצרים ואם לא היה יורד לא היו חובות כלל.
ערב נעים.
בכל אופן, לולא הרעב לא היה יורד למצרים וגם לפי הד"א ברש"י לא היה צובר חובות ואם לא היה צובר חובות לא היה צריך לחזור למסעיו לפרוע אותם.