סליחה שאת הסוף אני קוראת,אתה צודק אדם בשמחה מקבל יאנונימיי
הכל, וכל אדם כולל את עצמי,מנסה לטשטש רגעים של עצבות,לעיתים שנקלעת
יגעת ומצאת תאמין, ואני מצליחה לפחות להיות מאמינה,שכל מה שמקבלים מאת ה'
רק לטובה גם כשנראה שזה רע ועצוב, זה לטובה ירידה לצורך עליה,שתבא כבר הגאולה .
ח' בחשוון תשס"ט, 19:12
שכוייח ותודה!יתפוזה 1י
ח' בחשוון תשס"ט, 19:31
תודה רבהיאלכסנדרי
ההתרחקות מהבינוניות היא חטא שכל העולם חוטא בו כמו שהגמ' אומרת שכולם בינוניים ואמרו את זה אמוראים על עצמם וכן לעולם ישים אדם עצמו חציו חייב וחציו זכאי וכו'.
תוספת בעניין משה רבינו: החיד"א מסביר שזה הכוונה משה קיבל תורה מסיני שלמד מסיני לקבל תורה שסיני היה כל גדולתו "דמכיך מכל טוריא" ומנו למד זאת משה רבינו.
שבת שלום.
ח' בחשוון תשס"ט, 23:24
שבת שלום ומבורךיאוהב אמתי
ח' בחשוון תשס"ט, 23:30
ובאשר להערתךיאוהב אמתיהודעה אחרונה
העולם אינו חוטא בהתרחקות מבינוניות אלא בבינוניות. לעולם יראה אדם את עצמו בינוני כדי שימנע מגאוה, אבל אסור לו להתנהג בבינוניות. לכן נאמר: ובדרך חטאים לא עמד (דרך חטאים היא דרך בינונית).
מה שנכון לומר שהרבה בני האדם מנסים להשיג דרגה אחת מעל לדרגתם, ואיזהו חכם היודע את מקומו.
תגובות
הכל, וכל אדם כולל את עצמי,מנסה לטשטש רגעים של עצבות,לעיתים שנקלעת
יגעת ומצאת תאמין, ואני מצליחה לפחות להיות מאמינה,שכל מה שמקבלים מאת ה'
רק לטובה גם כשנראה שזה רע ועצוב, זה לטובה ירידה לצורך עליה,שתבא כבר הגאולה .
ההתרחקות מהבינוניות היא חטא שכל העולם חוטא בו כמו שהגמ' אומרת שכולם בינוניים ואמרו את זה אמוראים על עצמם וכן לעולם ישים אדם עצמו חציו חייב וחציו זכאי וכו'.
תוספת בעניין משה רבינו: החיד"א מסביר שזה הכוונה משה קיבל תורה מסיני שלמד מסיני לקבל תורה שסיני היה כל גדולתו "דמכיך מכל טוריא" ומנו למד זאת משה רבינו.
שבת שלום.
לכן נאמר: ובדרך חטאים לא עמד (דרך חטאים היא דרך בינונית).
מה שנכון לומר שהרבה בני האדם מנסים להשיג דרגה אחת מעל לדרגתם, ואיזהו חכם היודע את מקומו.