עקדת יצחק - מתוך פרשת וירא.

פורסם בתאריך י"ד בחשוון תשס"ט, 12.11.2008

"וישלח אברהם את  ידו ויקח את המאכלת לשחוט את בנו ויקרא אליו  מלאך ה' מן השמים...." [בראשית כ"ב,י"א]

צפה ב-EXIF

תגובות

ט"ו בחשוון תשס"ט, 22:13
הציור מדהים ממש אבל- י אנונימי י

אלף- למה לא רואים את האיל?

בית- קצה הגלימה הכחולה בצד ימין מהי? וכנ"ל בצד שמאל, לא כ"כ ברור מה יש שם...

גימל- אני לא אוהבת שבכל הציורים של העקדה אברהם אבינו מצויר כמניף את הסכין, לדעתי צריך לצייר אותו בוכה ותנועותיו מראות על עצבות, זה היה ניסיון! וניסיון קשה! לעקוד את הבן האהוב והיחיד (כמעט..) שלו! הוא נראה אכזרי כשהוא מניף ככה את החרב... ככה נראה לי... אבל אולי זה קשה...

דלת- הראש של אברהם קצת לא פרופורציוני (איך כותבים תמילה הזאת??:)) אולי היה צריך להוסיף לו פרופיל כלשהו

הא- אני לא כ"כ אוהבת איך שהיד מלמעלה מצוירת, אם מסתכלים קצת ברפרוף זה נראה לא טוב...

הציור יפה מאוד!!!! בהצלחה וכל הכבוד! את מציירת מדהים! ואני מאוד אוהבת איך שאת מציירת את הבגדים שלהם (בכל הציורים) ואת הדקל וההרים (בציור הזה)... כל הכבוד:)

ט"ו בחשוון תשס"ט, 23:23
לאנונימי. י אהובה קליין י
ראשית, תודה עבור הביקורת הבונה.
אני מצטערת שהמצלמה לא קלטה את הציור במלואו.
בצד ימין - יש סלסלה מקש עם כמה דברים מכוסים באריג.
באשר להערתך מדוע אברהם נראה אכזרי בהניפו את המאכלת?
הוא דווקא בוכה, אלא שאינני נוהגת לצייר את פני הקדושים מלפנים.לכן לא ניתן לראות את בכיו.הוא מניף את המאכלת, היות והוא עומד בנסיון!
בנוגע ליד,יש משהו בדבריך,בכל אופן תודה על התייחסות.
ברכות והצלחות גם לך בהמשך הדרך.
שבת שלום ומבורך.
ט"ו בחשוון תשס"ט, 23:23
לאנונימי. י אהובה קליין י
ראשית, תודה עבור הביקורת הבונה.
אני מצטערת שהמצלמה לא קלטה את הציור במלואו.
בצד ימין - יש סלסלה מקש עם כמה דברים מכוסים באריג.
באשר להערתך מדוע אברהם נראה אכזרי בהניפו את המאכלת?
הוא דווקא בוכה, אלא שאינני נוהגת לצייר את פני הקדושים מלפנים.לכן לא ניתן לראות את בכיו.הוא מניף את המאכלת, היות והוא עומד בנסיון!
בנוגע ליד,יש משהו בדבריך,בכל אופן תודה על התייחסות.
ברכות והצלחות גם לך בהמשך הדרך.
שבת שלום ומבורך.
ט"ו בחשוון תשס"ט, 23:53
יפה... י אליעד. י
אין מילים כרגיל...
י"ח בחשוון תשס"ט, 01:21
לאליעד, תודה. י אהובה קליין י
מזמן לא ראיתי את ציורך באתר?
שמא אתה מכין לנו כמה הפתעות?
כ' בחשוון תשס"ט, 19:03
100מם ! זה צבעי שמן? ; ; ; ; ; ; &n י אנונימי י
ט"ז בחשוון תשס"ט, 00:00
לטעמי יש רגעי קודש שלא ניתנים לציור י אוהב אמת י

ורגע העקידה הוא אחד מהם. מלכתחלה אי-אפשר לצייר את יראתו של אברהם אבינו, כל שכן את מסירות הנפש של יצחק אבינו. כל נסיונות לציור הקודש נידונו לכשלון. אפשר, ורק במאמץ גדול, לצייר את מה שלפני הקודש או אחרי הקודש
(למשל את הליכתם המשותפת אל הר המוריה או את העלאת האיל לעולה).

 

י"ח בחשוון תשס"ט, 01:32
לאוהב אמת. י אהובה קליין י
אני מכבדת את דעתך. יש בדבריך משהו, אבל כאשר רוצים להמחיש לילדים את הנושא, אפשר לצייר זאת למטרת לימוד. כך הילד לומד את החומר בצורה מוחשית יותר.
האמת שציירתי גם את הרגע אחרי עם האיל,וגם את הרגע לפני. אולי בהזדמנות אחרת אעלה זאת,בע"ה - לאתר.
גם בסיפרי הלימוד יש ציורים להמחשה ולאחרונה ניתן לראות זאת בדפי לימוד שמחולקים לגיל הרך.
כמה טוב ללמד ילד חומר לא בצורה יבשה אלא - על ידי מדרשי תמונה.
מה דעתך?
שבוע טוב ומבורך! הרבה הצלחות ביצירותך.
י"ח בחשוון תשס"ט, 23:27
דעתי על לימוד תורה לילדים י אוהב אמת י
בתלמוד תורה צריך להתיחס לילדים כאלו הם מבוגרים, אפילו שהם לא מבוגרים.ילדים יותר חכמים ממה שמבוגרים חושבים.

באשר למדרשי תמונות, כמעט כל אמצעי אפשר לקדש,
אבל יש לעשות זאת מתוך זהירות, יראת שמים והרבה מחשבה ואמונה.

כ' בחשוון תשס"ט, 23:58
לאוהב אמת. י אהובה קליין י
תודה לדבריך, נתת לי חומר למחשבה.
ברוך תיהיה.
י"ח בחשוון תשס"ט, 01:20
מצטרפת לקודמי.בכלל ביהדות,רגע הקודש בעקדה הוא האיל י מור ה' י

ולא ההנפה. זה לא מה שה' דורש. העניין הוא האיל.

ולפי הנצרות- השיא הוא כשאברהם אבינו הרים את המאכלת לעומת היהדות- שאברהם נושא עיניו ורואה את האיל.

הציורים שלך מיוחדים ומקצועיים.

י"ח בחשוון תשס"ט, 01:36
מור ה', תודה ושבוע טוב. י אהובה קליין י
אין לי שום יחס לנצרות, מטרתי לקדש שם שמים ברבים ולקרב את היהודים לספר הספרים. הציור הזה מתייחס לפסוק הכתוב מעליו.
המטרה להמחיש את הפסוק בציור.
בכל אופן אני מעריכה מאד את התגובה.
שבוע טוב ומבורך ברכות וישועות.
י"ח בחשוון תשס"ט, 01:39
חס ושלום! לא התכונתי חלילה שתחשבי כך, י מור ה' י
י"ח בחשוון תשס"ט, 01:43
(קפץ) רק אמרתי את העניין הזה, וחשוב להדגיש אותו י מור ה' י
כי יש אנשים שנוטים לחשוב שזה באמת הכי מרומם
בעוד שלמעשה זה לא כך. וזה עמוק.
סליחה אם פגעתי. לא הבהרתי טוב.
שבוע טוב ומבורך.
י"ח בחשוון תשס"ט, 23:00
למור ה' י אהובה קליין י
זה בסדר, לא נפגעתי, ההפך הוא הנכון, אני שמחה לשמוע את דעתם של החברים באתר.
"מכל מלמדי השכלתי"
שיהיה לך שבוע מבורך ומוצלח.
י"ט בחשוון תשס"ט, 21:04
לשם דיוק י design08 י
א"א החזיק את המחלת ביד שמאל ואילו את יצחק החזיק ביד ימין לבל יזוז!
כ' בחשוון תשס"ט, 23:56
לdesign08 י אהובה קליין י
תודה עבור דבריך.
ברכות והצלחות ביצירותך.
י"ט בחשוון תשס"ט, 06:17
הציור הזה טוב י אלכסנדר י
ממחיש ומדהים ולא צודקים אלו שיש רגעים שאי אפשר לציירם כי אפשר תמיד לפשטם.
כ"א בחשוון תשס"ט, 00:02
לאלכסנדר. י אהובה קליין י
אני מודה מאד לדבריך.
כשם שפרצופיהם של האנשים - שונים כך גם דעותיהם- שונות.
עניין זה הוא גם מנפלאות הבורא.
בכל אופן , אני מעריכה את תגובתך.
תבורך בשפע ברכות.
י' בכסלו תשס"ט, 12:08
הציורים שלך מדהימים!! י טריכו י
בכיף ההיתי שמחה לקשט איתם.את מוכרת,אולי?
כ"ו בתשרי תש"ע, 15:21
יפה מאוד י אנונימי י    הודעה אחרונה
אבל זה נראה כאילו יצחק לא מקבל את זה באהבה