על יוסף אפשר להגיד- שכוונותיו היו טובות אלא שמעשיו לא היו רצויים.
על אהרון נאמר: "הווי מתלמידיו של אהרון : אוהב שלום ורודף שלום ומקרבן לבריות."
בשורות טובות.
כ' בכסלו תשס"ט, 23:32
אוהב את הבריות ומקרבן לתורהיאוהב אמתי
דברי הלל הזקן
כ"א בכסלו תשס"ט, 20:00
על פי הרעיון שמובע כאןיאלכסנדרי
אתה אומר בעצם שרק מבחנינת ההנהגה שמואל היה גדול יותר אבל מהלשון משמע שהיה גדול בעצם מידתו.
כל השאלה נשאלה מהכתוב ולא קם עוד בישראל כמשה אך חסר את המילה נביא והפירוש הוא שבנבואה לא קם כמשה ומי אמר שלא קם במידה אחרת?
ושלמה המלך יוכיח שמפליגים בחכמתו יותר מכל {עי' דברי הימים ב'}
כ"א בכסלו תשס"ט, 23:57
דיוק ותיקון דבריךיאוהב אמתיהודעה אחרונה
שמואל היה שקול כמשה ואהרן כי היה הן במדת משה והן במדת אהרן, אבל בחינת משה שבו נפלה מזו של משה רבינו. אמנם שלמה המלך היה החכם באדם, ובכל זאת לא הצליח למצוא את טעם מצוות פרה אדומה, מה שהיה ידוע למשה רבינו שעלה עליו בשכלו (זה שכתוב בגמרא חכם עדיף מנביא, מתייחס לשאר הנביאים ולא למשה רבינו שניבא מתי שרצה). אומרת הגמרא: ביקש קהלת למצוא דברי חפץ, ביקש קהלת להיות כמשה. יצתה בת קול ואמרה לו: וכתוב יושר דברי אמת ולא קם עוד נביא בישראל כמשה.
תגובות
נהנתי מכל הפירושים.
על יוסף אפשר להגיד- שכוונותיו היו טובות אלא שמעשיו לא היו רצויים.
על אהרון נאמר: "הווי מתלמידיו של אהרון : אוהב שלום ורודף שלום ומקרבן לבריות."
בשורות טובות.
אתה אומר בעצם שרק מבחנינת ההנהגה שמואל היה גדול יותר אבל מהלשון משמע שהיה גדול בעצם מידתו.
כל השאלה נשאלה מהכתוב ולא קם עוד בישראל כמשה אך חסר את המילה נביא והפירוש הוא שבנבואה לא קם כמשה ומי אמר שלא קם במידה אחרת?
ושלמה המלך יוכיח שמפליגים בחכמתו יותר מכל {עי' דברי הימים ב'}
אומרת הגמרא: ביקש קהלת למצוא דברי חפץ, ביקש קהלת להיות כמשה. יצתה בת קול ואמרה לו: וכתוב יושר דברי אמת ולא קם עוד נביא בישראל כמשה.