"וידבר משה כן אל- בני ישראל ולא שמעו אל- משה מקוצר רוח ומעבודה קשה" [שמות ו',ט'] .[פרשת וארא]
צפה ב-EXIF
תגובות
כ"ה בטבת תשס"ט, 18:30
רעיון טוביאוהב אמתי
ציורי בני ישראל סובלים ועסוקים בקרע יפים. באשר למשה רבינו, גובהו היה 5 מטר ולבושו לא היה לא ירוק ולא אדום.
כ"ה בטבת תשס"ט, 20:05
מקסים! אוהבת את הציורים שלך..יהסהר האיתןי
כ"ה בטבת תשס"ט, 20:37
להסהר האיתן.יאהובה קלייןי
תודה לדברייך, אני אוהבת גם את שירייך המיוחדים. ב"ה את כישרונית מאד בכתיבה.
כ"ה בטבת תשס"ט, 20:35
לאוהב אמת.יאהובה קלייןי
תודה לדבריך וגם על הביקורת הבונה. בנוגע ללבושו של משה. האם אתה מסתמך על איזה מקור- המתאר את בגדי משה? אשמח מאד לקבל את תשובתך.
כ"ו בטבת תשס"ט, 19:02
תשובהיאוהב אמתי
הרמח"ל כתב שירוק ואדום הם צבעים של גאווה. ומשה רבינו היה כידוע עניו.
כ"ח בטבת תשס"ט, 22:14
לאוהב אמת.יאהובה קלייןי
תודה לדברים, להבא אקח את העניין לתשומת ליבי. "מכל מלמדי השכלתי" שבוע טוב ומבורך.
כ"ח בטבת תשס"ט, 22:35
שבוע טוביאוהב אמתי
נראה לי שכולנו, מי פחות ומי יותר, מושפעים מצורת ראיה מערבית, שהתחילה בתרבות הרנסנס והגיעה לשיאה בקולנוע ובטלוויזיה. אולי הציורים שלך מושפעים מצבעוניות איטלקית (אסכולת פירנצה). בכל אופן, צריך למצוא דרך ראיה יהודית מקורית וליצור אמנית יהודית מקורית שהיא בעיקר פנימית. בעבר חשבתי על כך לא פעם, אבל אינני יודע בדיוק מה עלינו לעשות.
כ"ט בטבת תשס"ט, 09:33
לאוהב אמת.יאהובה קלייןי
נראה לי שאתה צודק בדברך, אני מושפעת מאד מאומנות הרנסנס והציור האילקי. ועלי להשקיע מחשבה רבה בעניין האומנות היהודית המקורית ואכן זה בכלל לא כל כך פשוט. תודה לתגובתך החשובה.
כ"ה בטבת תשס"ט, 20:57
ואוסיף לשאלתה של אהובה- מהיכן ידוע לך שגובהו היה 5יאנונימיי
בס"ד מטר? אשמח למקור. אהובה- ציורייך נאים. יש לך כשרון גדול לציור. יש לי כמה הערות- א'. אני מצטרפת לאוהב אמת בעניין דיוק הציורים על פי האמת. לבוש, פנים וכו'. ב'.מאד מאד מפריע לי שמציירים פנים לדמויות בתורה. יש ציירים נוספים שציירו ציורים של בני ישראל בתורה, אך לא ציירו את פניהם. זה בעייתי מאד מאד. זה מקבע את המח והשכל, גם בלי שניהיה מודעים לכך מצד אחד, ומאידך, אנו לא מסוגלים לדעת את גודלם ושיעור קומתם הרוחנית של האבות וכו'. והפנים- הם המשקפות את הנפש של האדם. לדעתי, צריך לגשת לכך בחיל וברעדה. וכשציירת את העקידה- עיקר הציור היה על המאכלת וזה ממש לא מה שהתורה רוצה להעביר לנו. לציור יש כח עצום, מה שהצייר מדמיין, חווה, מנפשו שלו, לפי עומק ודרגת נפשו, זה מה שמעביר בציור. ולכן זה לעיתים בעייתי. אני לא באה חלילה נגדך, אלא שהנושא הזה מאד עדין ובעל משמעות. ברור, שאת כרגע לקחת על עצמך מכוונה טובה, לצייר ציורים של פרשת השבוע, ויש לך כוונות טהורות, אך הייתי מציעה לך לשאול בעצת רב, כיצד ובאיזה אופן לגשת לציור ציורים עדינים אלה. אהובה! יישר כוחך! הערתי את ההערות האלה, כי זה בעומק נפשי. כוונתי שלא לפגוע בך חלילה, אלא רק להצמיח עוד ועוד, עד כמה שאני, יכולה לעזור לציירת מעולה שכמוך.
כ"ו בטבת תשס"ט, 19:03
תשובהיאוהב אמתי
הגמרא בשבת הסיקה זאת ממלאכת בניית המשכן.
כ"ז בטבת תשס"ט, 00:28
לאנונימי.יאהובה קלייןי
תודה להערות והארות כאחד. אכן אני משתדלת לא לצייר את פני הקדושים. בציור -כאן אומנם רואים ברמז את פני משה, אבל לא ניתן לראות את פניו ממש לכן הוא מצויר מאחור. בעניין שאלת רב,קיבלתי ברכות מכמה רבנים על עניין הרעיון של זיכוי הרבים, כיצד לגשת לנושא-זה עניינו של המצייר ואחריותו וכל זה בגדר חופש יצירתו,[בתנאי שלא יפגע בקדושת התורה!] אני מאד מעריכה את דברייך ושמחה שפיך וליבך שווים. אשמח לקבל הערות בהמשך, הדבר תורם רבות ליצירה. שבת שלום ומבורך. בשורות טובות.
כ"ז בטבת תשס"ט, 01:10
פה, הערתי ;על הציורים באופן כללי, ולא על הציור יאנונימיי
הזה באופן פרטי. ולפני שהערתי עשיתי שוב סריקה בחממה על הציורים שלך, ואחרי שאכן ראיתי שיש ציורים עם הפנים וכו' אז כתבתי זאת. יישר כוחך, שבת שלום!
כ"ה בטבת תשס"ט, 20:46
ציור טוב. כרגיל.יאלכסנדרי
אבל אני לא מוצא בכל רבדי הציור את החדות המאאפיינת את ציורייך.
המשך הצלחה.
כ"ה בטבת תשס"ט, 21:53
לאלכסנדר.יאהובה קלייןי
תודה לתגובתך, אכן אתה צודק. שמתי את הדגש יותר על משה ובני ישראל ואילו הפסלים שברקע לא הודגשו, אבל לאחר שצילמתי את התמונה גם לי זה קצת הפריע ולכן השקעתי עוד עבודה בציור. יפה שיש לך הבחנה חדה כל כך. יישר כוח! ברכות והצלחות.
כ"ו בטבת תשס"ט, 00:22
פשוט מדהים, כמו תמיד.יאנונימיי
אין עלייך אהובה!
כ"ו בטבת תשס"ט, 10:21
יפה מאד.יארגמןי
מצוין, כרגיל אבל הצילום פחות טוב מהרגיל וממש מטושטש. אהבתי את אפקט הספומטו על הרקע, הצבע הכחלחל שלו. רואים שיש לך רקע באמנות.
לפי דעתי הקומפוזיציה קצת מפוזרת, לא רואים אינטרקציה בין הדמויות, אבל זה גם קצת מוסיף לאווירה של חוסר ההקשבה. אם משה היה עומד מהצד ולא באמצע אולי זה היה מחזק את האפקט.
כ"ו בטבת תשס"ט, 15:25
לארגמן.יאהובה קלייןי
תודה לתגובתך, אכן הצילום של הציור- לא משהו, אני צילמתי בעצמי ולא תמיד מצליחה במיוחד. אשר להערתך בנוגע למשה, יתכן שאת צודקת. תבורכי גם את בהצלחות רבות בתחום יצירותייך.
תגובות
ציורי בני ישראל סובלים ועסוקים בקרע יפים. באשר למשה רבינו, גובהו היה 5 מטר ולבושו לא היה לא ירוק ולא אדום.
ב"ה את כישרונית מאד בכתיבה.
בנוגע ללבושו של משה. האם אתה מסתמך על איזה מקור- המתאר את בגדי משה?
אשמח מאד לקבל את תשובתך.
"מכל מלמדי השכלתי"
שבוע טוב ומבורך.
שהיא בעיקר פנימית. בעבר חשבתי על כך לא פעם,
אבל אינני יודע בדיוק מה עלינו לעשות.
ועלי להשקיע מחשבה רבה בעניין האומנות היהודית המקורית ואכן זה בכלל לא כל כך פשוט.
תודה לתגובתך החשובה.
מטר? אשמח למקור.
אהובה- ציורייך נאים. יש לך כשרון גדול לציור.
יש לי כמה הערות-
א'. אני מצטרפת לאוהב אמת בעניין דיוק הציורים על פי האמת. לבוש, פנים וכו'.
ב'.מאד מאד מפריע לי שמציירים פנים לדמויות בתורה. יש ציירים נוספים שציירו ציורים של בני ישראל בתורה, אך לא ציירו את פניהם. זה בעייתי מאד מאד. זה מקבע את המח והשכל, גם בלי שניהיה מודעים לכך מצד אחד, ומאידך, אנו לא מסוגלים לדעת את גודלם ושיעור קומתם הרוחנית של האבות וכו'. והפנים- הם המשקפות את הנפש של האדם.
לדעתי, צריך לגשת לכך בחיל וברעדה. וכשציירת את העקידה- עיקר הציור היה על המאכלת וזה ממש לא מה שהתורה רוצה להעביר לנו. לציור יש כח עצום, מה שהצייר מדמיין, חווה, מנפשו שלו, לפי עומק ודרגת נפשו, זה מה שמעביר בציור. ולכן זה לעיתים בעייתי.
אני לא באה חלילה נגדך, אלא שהנושא הזה מאד עדין ובעל משמעות.
ברור, שאת כרגע לקחת על עצמך מכוונה טובה, לצייר ציורים של פרשת השבוע, ויש לך כוונות טהורות, אך הייתי מציעה לך לשאול בעצת רב, כיצד ובאיזה אופן לגשת לציור ציורים עדינים אלה.
אהובה! יישר כוחך! הערתי את ההערות האלה, כי זה בעומק נפשי. כוונתי שלא לפגוע בך חלילה, אלא רק להצמיח עוד ועוד, עד כמה שאני, יכולה לעזור לציירת מעולה שכמוך.
אכן אני משתדלת לא לצייר את פני הקדושים.
בציור -כאן אומנם רואים ברמז את פני משה, אבל לא ניתן לראות את פניו ממש לכן הוא מצויר מאחור.
בעניין שאלת רב,קיבלתי ברכות מכמה רבנים על עניין הרעיון של זיכוי הרבים, כיצד לגשת לנושא-זה עניינו של המצייר ואחריותו וכל זה בגדר חופש יצירתו,[בתנאי שלא יפגע בקדושת התורה!]
אני מאד מעריכה את דברייך ושמחה שפיך וליבך שווים.
אשמח לקבל הערות בהמשך, הדבר תורם רבות ליצירה.
שבת שלום ומבורך.
בשורות טובות.
ולפני שהערתי עשיתי שוב סריקה בחממה על הציורים שלך, ואחרי שאכן ראיתי שיש ציורים עם הפנים וכו' אז כתבתי זאת.
יישר כוחך, שבת שלום!
אבל אני לא מוצא בכל רבדי הציור את החדות המאאפיינת את ציורייך.
המשך הצלחה.
שמתי את הדגש יותר על משה ובני ישראל ואילו הפסלים שברקע לא הודגשו, אבל לאחר שצילמתי את התמונה גם לי זה קצת הפריע ולכן השקעתי עוד עבודה בציור.
יפה שיש לך הבחנה חדה כל כך.
יישר כוח!
ברכות והצלחות.
מצוין, כרגיל אבל הצילום פחות טוב מהרגיל וממש מטושטש. אהבתי את אפקט הספומטו על הרקע, הצבע הכחלחל שלו. רואים שיש לך רקע באמנות.
לפי דעתי הקומפוזיציה קצת מפוזרת, לא רואים אינטרקציה בין הדמויות, אבל זה גם קצת מוסיף לאווירה של חוסר ההקשבה. אם משה היה עומד מהצד ולא באמצע אולי זה היה מחזק את האפקט.
אני צילמתי בעצמי ולא תמיד מצליחה במיוחד.
אשר להערתך בנוגע למשה, יתכן שאת צודקת.
תבורכי גם את בהצלחות רבות בתחום יצירותייך.
מיטב הברכות לך.