מה בין שבת לבית המקדש?

פורסם בתאריך ט' באדר תשס"ט, 5.3.2009

 

תגובות

י' באדר תשס"ט, 13:08
יפה מאוד! י *מוריה 2* י

שילוב של כמה רעיונות. אולי הייתי כותבת במילים שלי(?)

 אולי הייתי מוסיפה שכל הנרות היו פונים לכיוון הנר המערבי (לפי דעה מסוימת הוא הנר האמצעי) והנר המערבי פנה לכיוון קודש הקודשים שנמצא במערב. בעצם אותו הנר הוא יונק מארון הברית (התורה) את הכוח להאיר לשאר הנרות.

 

י"א באדר תשס"ט, 19:33
הנר הנערבי היה דולק בנס י אוהב אמת י
וממנו היו מיטיבין את שאר הנרות. וכידוע לאחר ימי שמעון הצדיק היה פעמים דולק ופעמים כבה (יומא לט ע"א).
י"א באדר תשס"ט, 20:40
נכון, הוא אחד מהסימנים לכך שעם ישראל מתנהג י *מוריה 2* י
כמו שצריך.
ואם כבר הזכרנו את שמעון הצדיק, זו דוגמה טובה לכך שכאשר היה כה"ג צדיק זה השפיע על כל העם לטובה. למשל כשיהושע בן גמלא היה כה"ג הוא קבע שכל ילד מגיל 3 (אני חושבת) חייב ללכת לתלמוד תורה וכו' ונראה לי שבדורו אין ילד שלא היה בקיא בדיני טומאה וטהרה, שכידוע הם דיני קשים ומסובכים.
שוב ישר כוח על הדבר תורה!
י"א באדר תשס"ט, 23:34
אמת י אוהב אמת י
אמנם יהושע בן גמלא זכור לטוב שתיקן שיהיו מושיבין מלמדי תינוקות בכל מדינה ומדינה ובכל עיר ועיר, ומכניסין אותן כבן שש או שבע (בבא בתרא כא ע"א). באשר לנר המערבי, כתבתי עליו דבר תורה (פרשת בהעלותך):

/Mosaic/Read/9964

י"ב באדר תשס"ט, 01:33
קראתי ואהבתי. י *מוריה 2* י
רק הערה קטנה- תכתוב בסוף את המקור שממנו לקחת את הדבר תורה.
א. אם אדם קורא והוא ירצה להרחיב הוא ידע לאן לפנות.
ב. זה נותן ביסוס לדבריך ולא יחשבו שאתה ממציא.

ישר כוח!
י"ב באדר תשס"ט, 14:34
מקורות על הנר המערבי י אוהב אמת י
תמיד ג, ט (פירוש רבי עובדיה מברטנורא); תמיד ו, א (פירוש רבי עובדיה מברטנורא ופירוש הרמב"ם), שבת כב ע"ב; מגילה כא ע"ב; מנחות פו ע"ב.
י"ב באדר תשס"ט, 17:45
את זה תוסיף אצלך בסוף. י *מוריה 2* י
י"ב באדר תשס"ט, 22:42
צריך להביא כל דבר בשם אומרו י אוהב אמת י
העיקר להגיד מי אמר כל שמועה (העיסוק הרב עם הפניה למקורות הוא חלק מירידת הדורות בתלמוד תורה כתוצאה מהגלות).

י"ג באדר תשס"ט, 09:01
אבל תנסה לחשוב על אדם שרוצה י *מוריה 2* י
להתעניין ולהמשיך הלאה ללמוד, תן לו מקור שאליו הוא יכול לפנות.
דבר שני- נכון שאנחנו בירידת הדורות אבל אין עניין לנהוג אחרת אם רבנים גדולים שכותבים ספרים מביאים מקורות.
י"ג באדר תשס"ט, 15:50
אפשר לכתוב כך ואפשר לכתוב כך י אוהב אמת י    הודעה אחרונה
איך כותבים קשור לתוכן הכתיבה. יש רבנים גדולים שהקפידו להביא הפניות למקורות בכל צעד וצעד, ויש רבנים גדולים שלא הביאו הפניה למקורות או מיעטו בכך וסמכו על הקוראים.

בבירור שאלות הלכתיות יש עניין גדול להביא מקורות, על מנת שהקורא יוכל להתעמק בבירור ההלכה.

בכל אופן, שמעתי את בקשתך ולהבא אשתדל לכתוב את דבר התורה שאופן שיאפשר לקוראים לימוד עצמי יותר מעמיק.

י' באדר תשס"ט, 14:00
לאוהב אמת. י אהובה קליין י

נפלא, נפלא נהניתי מכל מילה.

ברוך תיהיה ולעם ישראל  תיהיה רק  אורה.

שבת שלום ומבורך.