דרך הפשט ודרך הדרש

פורסם בתאריך ט"ז באדר תשס"ט, 12.3.2009

 

תגובות

י"ז באדר תשס"ט, 11:18
יישר כח! י ההיא מהחוף י

כתוב ומנוסח בצורה יפה וברורה. מוגש יפה.

יישר כח ושבת שלום!

י"ז באדר תשס"ט, 11:23
תודה י אוהב אמת י
אבל מה עם תשובה על השאלה?
שבת שלום ומבורך!
י"ז באדר תשס"ט, 14:29
נראה לי: י מור ה' י
שרש"י פירש על דרך הדרש והתבסס על הפשט.
יישר כח ושבת שלום.
י"ח באדר תשס"ט, 18:52
אין דבר כזה י אוהב אמת י
פירוש לא יכול להיות גם פשט וגם דרש. תנסי להסביר את דבריך.
י"ט באדר תשס"ט, 23:10
התכונתי שאולי רש"י פירש בדרך הדרש, י מור ה' י
אבל למד מהפשט. טעיתי. ומה, אין כזה דבר שרש"י לומד מהפשט ומפרש פירוש אחר?
כ' באדר תשס"ט, 03:44
דרכו של רש"י י אוהב אמת י
רש"י בד"כ משתדל לפרש לפי הפשט, ואם איננו יודע את הפשט אזי הוא מביא מדרש. בדוגמא שלמעלה, רש"י חשב שהפירוש על עולת ראייה הוא פשוטו של מקרא. אלא שקשה לקבל זאת, שהרי הפסוק מדבר על פדיון הבכור, ומה הקשר בין זה לעולי הרגל? אלא ודאי שפירושו של רש"י הוא מדרש.

כ' באדר תשס"ט, 18:50
הבנתי. תודה. י מור ה' י    הודעה אחרונה
י"ז באדר תשס"ט, 15:40
מאמר נפלא. י אהובה קליין י

נהנתי לקרוא את דברי התורה - אכן דברים עמוקים ונשגבים.

אשר לשאלתך, נראה לי שרש"י מסביר בדרך הפשט [הקטע האחרון שהזכרת]

שבת שלום ומבורך.