שרש"י פירש על דרך הדרש והתבסס על הפשט. יישר כח ושבת שלום.
י"ח באדר תשס"ט, 18:52
אין דבר כזהיאוהב אמתי
פירוש לא יכול להיות גם פשט וגם דרש. תנסי להסביר את דבריך.
י"ט באדר תשס"ט, 23:10
התכונתי שאולי רש"י פירש בדרך הדרש, ימור ה'י
אבל למד מהפשט. טעיתי. ומה, אין כזה דבר שרש"י לומד מהפשט ומפרש פירוש אחר?
כ' באדר תשס"ט, 03:44
דרכו של רש"ייאוהב אמתי
רש"י בד"כ משתדל לפרש לפי הפשט, ואם איננו יודע את הפשט אזי הוא מביא מדרש. בדוגמא שלמעלה, רש"י חשב שהפירוש על עולת ראייה הוא פשוטו של מקרא. אלא שקשה לקבל זאת, שהרי הפסוק מדבר על פדיון הבכור, ומה הקשר בין זה לעולי הרגל? אלא ודאי שפירושו של רש"י הוא מדרש.
כ' באדר תשס"ט, 18:50
הבנתי. תודה.ימור ה'יהודעה אחרונה
י"ז באדר תשס"ט, 15:40
מאמר נפלא.יאהובה קלייןי
נהנתי לקרוא את דברי התורה - אכן דברים עמוקים ונשגבים.
אשר לשאלתך, נראה לי שרש"י מסביר בדרך הפשט [הקטע האחרון שהזכרת]
תגובות
כתוב ומנוסח בצורה יפה וברורה. מוגש יפה.
יישר כח ושבת שלום!
שבת שלום ומבורך!
יישר כח ושבת שלום.
נהנתי לקרוא את דברי התורה - אכן דברים עמוקים ונשגבים.
אשר לשאלתך, נראה לי שרש"י מסביר בדרך הפשט [הקטע האחרון שהזכרת]
שבת שלום ומבורך.