" וירד משה מן ההר ושני לוחות העדות בידו..." [שמות ל"ב, ט"ו]
צפה ב-EXIF
תגובות
כ"ב באדר תשס"ט, 15:17
ואוו כישרונית בטירוףיבדולחי
כ"ב באדר תשס"ט, 15:23
מדהים!יטריכוי
תמונה נפלאה. רק הערה קטנה - פעם שמעתי שלוחות הברית היו מרובעות ולא מעוגלות.
כ"ב באדר תשס"ט, 16:18
ממש יפה! לחשוב על הפרטים הקטנים..:)ימיטל!י
רק שאלה- מקדימה מצויירת אישה, נכון? כי אם כן, אם אני זוכרת נכון הייתה הפרדה בין גברים לנשים במעמד הקדוש הזה...
כ"ב באדר תשס"ט, 17:43
יפה מאוד!יאנונימיי
יפה מאוד, אך כדאי לקרוא את כל המקורות לפני ציור התמונה. לוחות הברית היו מרובעים, ולא עגולים.
כ"ב באדר תשס"ט, 17:45
יפה מאוד!יאנונימיי
הציור יפה מאוד, אך כדאי לשים לב אל המקורות-לוחות הברית היו מרובעים.
כ"ב באדר תשס"ט, 19:04
וואי, את ממש מוכשרת..יטל_טולי
יישכוייעח!
כ"ב באדר תשס"ט, 19:04
יפיפהירבקה למפרטי
זה לא חוכמה למצוא חסרונות בציור שנעשה על פי הדמיון.
במעמד הר סיני היו נפרדים אך משה ירד מההר לאחר 40 יום ב- יז' בתמוז או בפעם השניה ביום הכיפורים ולא סביר שבמשך 40 יום היו נפרדים.
כ"ב באדר תשס"ט, 21:37
ציור יפה אבל הלוחות היו מרובעים י*מוריה 2*י
לוחות עגולים זה עפ"י הנצרות.
כ"ג באדר תשס"ט, 14:42
מוריה צודקת.. צריך לעשות לוחות מרובעים!יחני.י
כ"ב באדר תשס"ט, 23:49
יפה, כרגיליאלעדי
עמוס לי מידי. הרבה צבעים. הרבה פריטים צפופים. הרבה חשמל באוויר
כ"ג באדר תשס"ט, 11:02
הרבה אהובה. :-) ה"פיבת שמשי
כ"ג באדר תשס"ט, 16:23
בכללי, כמובן, יפה.יאודליושי
אבל יש כל מיני דברים שמפריעים לי. אחד מהם זה שכתבת באחד הציורים תאריך לועזי. תאריך לועזי בציורים של התנ"ך? לא משנה שבכל מקרה זה נורא להשתמש בתאריך לועזי... דבר שני, שבציור שיעקב עובד שבע שנים ברחל, ציירת את רחל. את בטוחה שזה מותר?
חוץ מזה, זכית בכשרון מיוחד, ואני מקווה שתלכי איתו מחיל אל חיל. בהצלחה!
כ"ג באדר תשס"ט, 21:02
אפשר לעשות את הלוחות עגולים יאנונימיי
ולא צריך לעשות עסק בקרית משה על כל שטות קטן, זה חב"ד.
באשר להערה שהלוחות היו בצורה מרובעת. נכון הדבר- אתם צודקים, אבל מאז שאני זוכרת את עצמי השתרש בציור- לוחות הברית כפי שאני ציירתי, הציור כולו מצוייר מדמיוני, אבל נתתם לי חומר למחשבה, "מכל מלמדי השכלתי"
שבת שלום ומבורך.
חודש טוב.
כ' בניסן תשס"ט, 09:21
ציור אדיריאלכסנדרי
ושוב, מתי הגלריה? רוצה לרכוש כמה העתקים אולי אפילו מקורי. ראיתי ציור שלך עכשיו בגליון פסח של "מקורי". המשך הצלחה.
בזוהר הקדוש פרשת יתרו כתוב שהלוחות ירדו כטיפות טל, וכתב על זה הרמ"ק (רבו של האריז"ל) שלמטה הם התקשו ונהיו ישרים, ולמעלה הם נשארו עגולים כטיפה. אין שום קשר לנצרות - זו דעת הזוהר הקדוש, והגמרא לא אומרת שהיו מרובעים אלא שאורכן ו' ורוחבן ו' ופשוט שהכוונה באופן כללי ולאו דוקא בצורת ריבוע. והשיטה שהם היו מרובעים - זו שיטת הרבי מלובאביטש ז"ל שכפי הנראה לא ראה דברי הרמ"ק (ובמחילה מכבודו, הראיה שהביא מכך שלא ייתכן שיהיה בארון מקום מיותר איננה ראיה כלל, שהרי בארון היו גם שברי הלוחות, צנצנת המן וספר תורה והם ודאי לא היו מרובעים)
ג' בסיוון תש"ע, 22:35
אני חושב שהוא ידע גם את דברי הרמ"ק הנ"ליאנונימיי
אז הכבד במקומך וכבד את הגדולים ממך
ג' בטבת תשע"א, 12:01
צריך לעיין יותר טוביאנונימיי
הרבי מליובאוויטש בטח היה בקי בכתבי הרמ"ק יותר טוב ממני וממך, ואם תעיין היטב בדברי הגמרא בבבא בתרא יתחוור לך שצנצנת המן לא היתה בארון, וספר התורה נחלקו בו התנאים אם היה מצד הארון או בתוכו, בכל אופן לשתי הדעות מדות הלוחות היו כנ"ל ובכלל הגמרא לא מדברת על לוחות הראשונים (שנשברו לבסוף) אלא על לוחות אחרונים שנחצבו ע"י משה... יש להזהר שמדברים על הרבי מליובאוויטש, שלא נעלם מעיני קודשו שום חיבור או ספר...
תגובות
רק הערה קטנה - פעם שמעתי שלוחות הברית היו מרובעות ולא מעוגלות.
רק שאלה-
מקדימה מצויירת אישה, נכון?
כי אם כן, אם אני זוכרת נכון הייתה הפרדה בין גברים לנשים במעמד הקדוש הזה...
זה לא חוכמה למצוא חסרונות בציור שנעשה על פי הדמיון.
במעמד הר סיני היו נפרדים אך משה ירד מההר לאחר 40 יום ב- יז' בתמוז או בפעם השניה ביום הכיפורים ולא סביר שבמשך 40 יום היו נפרדים.
אבל יש כל מיני דברים שמפריעים לי. אחד מהם זה שכתבת באחד הציורים תאריך לועזי. תאריך לועזי בציורים של התנ"ך? לא משנה שבכל מקרה זה נורא להשתמש בתאריך לועזי... דבר שני, שבציור שיעקב עובד שבע שנים ברחל, ציירת את רחל. את בטוחה שזה מותר?
חוץ מזה, זכית בכשרון מיוחד, ואני מקווה שתלכי איתו מחיל אל חיל. בהצלחה!
זה מדהים...אני מתעלפת!!!!
באשר להערה שהלוחות היו בצורה מרובעת. נכון הדבר- אתם צודקים, אבל מאז שאני זוכרת את עצמי השתרש בציור- לוחות הברית כפי שאני ציירתי, הציור כולו מצוייר מדמיוני, אבל נתתם לי חומר למחשבה, "מכל מלמדי השכלתי"
שבת שלום ומבורך.
חודש טוב.
אגב הלוחות היו מרובעים (כך מוכח בגמרא בבא בתרא)
אין שום קשר לנצרות - זו דעת הזוהר הקדוש, והגמרא לא אומרת שהיו מרובעים אלא שאורכן ו' ורוחבן ו' ופשוט שהכוונה באופן כללי ולאו דוקא בצורת ריבוע.
והשיטה שהם היו מרובעים - זו שיטת הרבי מלובאביטש ז"ל שכפי הנראה לא ראה דברי הרמ"ק
(ובמחילה מכבודו, הראיה שהביא מכך שלא ייתכן שיהיה בארון מקום מיותר איננה ראיה כלל, שהרי בארון היו גם שברי הלוחות, צנצנת המן וספר תורה והם ודאי לא היו מרובעים)
ובכלל הגמרא לא מדברת על לוחות הראשונים (שנשברו לבסוף) אלא על לוחות אחרונים שנחצבו ע"י משה...
יש להזהר שמדברים על הרבי מליובאוויטש, שלא נעלם מעיני קודשו שום חיבור או ספר...