"אש תמיד תוקד.."
"אש תמיד תוקד על המזבח"
משכן תאיר ככוכב זורח,
תפשוט ותלבש צורה
ובכוחה להשיג המטרה:
להתמזג עם אור האלוקים
הגנוז אי שם במרומים.
עוצמת האור תעורר הכוהנים
לעבוד גם בקודש הקודשים,
המה יחישו צעדיהם כאיילים
לטהר ישראל מהחטאים,
עד מהרה כולם מקודשים
כטובלים במי השכינה הטהורים.
והאור מתרבה ומתנחל בלבבות
כגודל התמדת ישראל במצוות
ובאין קורבנות ומקדש-
נושאים תפילה מידי יום מחדש
וכהרף עין בבוא הגאולה
יתעצם האור ויאיר האפלה.
[השיר נכתב בהשראת: פרשת צו
חומש שמות]
תגובות
אבל דברי תורה אינם זקוקים לייפוי, אלא לדקדוק. לכהנים אסור בתכלית האיסור לעבוד בקודש הקדשים, אלא רק לכהן גדול ורק ביום הכפורים מותר להכנס לקודש הקדשים. האור של הגאולה הוא אמנם אור עצום, אבל הוא מאיר בהדרגה על מנת שנצליח לקבלו. אמרו חז"ל: כשם שהשחר עולה קמעא קמעא, כך גאולתם של ישראל. דרך אגב, אמירת הקרבנות בתפלה מטרתה לעורר בלב את זכר העבודה בבית המקדש.
תודה על הערותך הבונות,
א] ידוע לי כי רק הכהן הגדול נכנס לקודש הקודשים פעם בשנה ביום הכיפורים.
ב]לא התייחסת למילה: "גם" משתמע מכך שגם ביום מיוחד זה האור משפיע על הכהן הגדול
שבאותו מעמד וגם לשאר הכוהנים המחישים צעדיהם ...
ג] בנוגע לגאולה ישנם כמה דעות, אחת מהן אומרת שהגאולה תבוא -"כהרף עין"
דרך אגב, שמעתי מפי הרב מרדכי נויגרשל: איש אינו יודע מראש בדיוק כיצד ובאיזה
אופן תגיע הגאולה, אלא רק בהגעתה. ומי יתן שנזכה לראות זאת בעצמינו בקרוב, אמן .
אשמח לקרוא גם משירייך.
תבורכי במיטב הברכות.
אשמח שתק4ראי ותגיבי תודה ויום נפלא
שבת שלום!
ואם התכוונת שעבודת הכהנים בכל השנה שואבת מעבודת הכהן הגדול ביום הכפורים, זה איננו משתמע ממה כתבת. בכל אופן, המלים קודש הקדשים לא יכולות להתייחס לכהנים שאינם כהן גדול. נראה לי שמוטב היה לכתוב:
עוצמת האור תעורר הכהנים
לעבוד בקודש טהורים וקדושים
כולנו די מקולקלות, אבל בכל זאת כדאי להשתדל.