אסורים - אני לפחות פרש ככה- אחד שנעצר. אין פה בהכרח תיאור לא צנוע.
סלחו לי אם אני טועה...
י"ז בתשרי תשס"ז, 22:04
אני לא הבעתי את דעתי עד עכשיו...ילידורי
אבל באמת שזה כבר מוגזם... הרגשות פה מתוארים בצורה יותר מדי חזקה....
י"ז בתשרי תשס"ז, 22:22
אמרתי משהו??? יפלפלתיי
י"ז בתשרי תשס"ז, 22:27
אפשר לדעת מי אישר? ייערות לורייןי
י"ז בתשרי תשס"ז, 22:28
אפשר לדעתיפלפלתיי
מה קורה כאן בזמן האחרון שיש כאן בלגן אדיר עם האישורים???
שאלת תם אבל יודע לשאול.
י"ח בתשרי תשס"ז, 00:12
אפשר הסבר מה הייתה כוונת המשורר?? יאנונימיי
י"ח בתשרי תשס"ז, 12:48
על מה יצא הקצף??ירצו"שי
ב"ה
אשמח לדעת ולהבין על מה יצא הקצף. קראתי את תשובת הרב זלמן מלמד בקשר לרומנים - שהמסקנה שאם זה מעורר מחשבות לא טובות א זה לא בסדר.
לענ"ד (ככותב השיר) כאן מדובר רק על רגשות (הרגשות שלי) ללא שום הגשמה שלהם.
אולי זה מעורר זעם ממבט ראשון אבל נראה לי לא פחות צנוע (אלא יותר) מכל מיני שירים שפורסמו כאן בשבוע שעבר המפרטים ומתארים יופי של אשה - איך היא נראית ואיך היא לבושה, דבר הנראה לי באמת הרבה יותר גרוע ואולי גם לא עונה על ההגדרה של הרב זלמן.
י"ח בתשרי תשס"ז, 12:54
שם היה ידוע מה מטרת השיריםייערות לורייןי
עתה כבר חשפת שמטרת שיר זה רחוק מהם מזרח ממערב, כמו כן מי שהיה באתר באותו זמן ידע במפורש מה מטרת הישירם האלו
י"ח בתשרי תשס"ז, 13:24
סליחה???ירצו"שי
ממש לא הבנתי: זה משנה מה המטרה של שיר והיא מצדיקה שימוש בדימויים לא צנועים (כמו שהיו במפורש בשירים ההם, אבל שיר שמדבר על אהבה ללא שום תיאור פלסטי (העגולים-חבוקים-מתפתלים זה דימוי לרגשות - אני מקווה שהבנת לבד) ולא זאת בלבד אלא על עמידה בנסיון - ולכן יש רק חיוך נבוך של שנינו כי אנו אסורים (ומתאפקים) אז הוא לא בסדר???
וחוצמיזה: מה זאת אומר ש"עכשיו חשפתי את מטרת השירים"? למה, הסתרתי משהו? ניסיתי ליצור רושם שמדובר כאן על קודשא בריך הוא ושכינתה ושבעצם זה פרק ט' בשיר השירים שעדיין לא יצא לאור ואני מפרסם אותו בפרסום ראשון וכן כולו קודש קדשים?
אבל העיקר: הגיע הזמן אחת ולתמיד להגדיר מהי מטרת האתר:
האם המטרה היא לתת במה ליצירות של יוצרים שומרי מצוות, ואז יש באתר מקום לכל יצירה שאינה חורגת מגבולות ההלכה (כמו שלענ"ד הוגדרו (בחלקם, ישנם נושאים נוספים שאפילו לא עלו על הפרק) בטוב טעם על ידי הרב מלמד.
או שמא מטרת האתר היא לחנך וכדומה - אבל "להכניס" את זה מהדלת האחורית בצורה של אמנות, ואז לא כל כך משנה מה האיכות של היצירות ולא כל כך משנה הצורה והתיאורים שביצירות אלא העיקר הוא כמו בפעולה של בני עקיבא "האם המסר הועבר".
אני חושב שנושא זה חשוב לבירור מהותי ואולי גם אעלה תגובה זו כאשכול חדש בפורום.
מועדים לשמחה.
י"ח בתשרי תשס"ז, 13:30
אתה מזכיר לי את הדיון האם שה"ש היה נכנס בימינו,ייערות לורייןי
לא, המטרה לא מקדשת את האמצעים אך לא ראיתי דבר פסול בשירים שראית לציין.
לא, כאן זה לא בנ"ע, היחס לעורכים יהיה בהתאם.
י"ח בתשרי תשס"ז, 13:34
ומה פסול מצאת בשיר הזה? ירצו"שי
י"ח בתשרי תשס"ז, 13:39
למשל:ירצו"שי
ציטוט:
חיוך שובב פיך מעטר, חיוך שלכאורה סותר! רק לכאורה - שובב ותם - הוא כמו עינייך וזמרתן
מקצה שמלה עד חיוכך פרצה תחסר בצניעותך, ויופייך כולו מקשה - מקשת זהב - זהב קדוּשה.
נראה לי יותר עלול לעורר מחשבות לא טובות, כמו כל תיאור שמתאר גוף או ביגוד או שעלול או עשוי להזכיר כאלו ולענ"ד פסול מכל כל.
לא נראה לי שיש צורך לחפור באתר ולמצוא את כל הציטוטים מסוג זה.רק תחשוב טיפה על זה.
י"ח בתשרי תשס"ז, 13:43
יש שוני. יש.יפלפלתיי
ואני אומרת את זה לא בתור בן - אלא בתור אחת שמזה שונאת שמסתכלים עליה, או אפילו מתבטאים במשהו שטיפה חורג.
יש שוני.
י"ח בתשרי תשס"ז, 13:52
במטו מינך: תגדירי. ירצו"שי
י"ח בתשרי תשס"ז, 14:35
הסבר שלי בקיצור נמרץ:יפלפלתיי
כשאתה מעלה נושא שקשור לנושא של בינו לבינה, ולא משנה מאיזה צד, ואתה מעלה אותו לאתר הוא צריך להיאמר בשיא העדינות ובשיא הצניעות האפשרית. כי זה נושא שיכול לפגוע, יכול להרוס ויש לו כוחות חזקים שאין צורך להתעמת איתם. לפחות לא כאן.
וההבדל בין השירים הקודמים לזה הוא שבשירים הקודמים נאמר לנו הרקע של זה, ידענו והבנו שזה על הסתכלות פנימית וחיצונית, לא היה שם הרבה מקום לדימיון גם אם נכתב שם בגד. זה היה בגד "סתום".
כאן עם כל הכבוד למבט משיר השירים - זה לא ברור, וכשמסתכלים על זה מבחוץ יש מקום נרחב להבנה של זה מכל מיני כיוונים, וזה לא מוביל את השיר לצניעות יתרה, גם אם זו הכוונה.
כל מה שנאמר כאן לא נאמר לשם פיעה או כסח אלא לשם הבהרה ודין בלבד. ממש סליחה אם פגעתי.
י"ח בתשרי תשס"ז, 14:43
להפך ולהפך.ירצו"שי
לא כתבתי שזה המשך לשיר השירים ח"ו אלא העליתי את זה כהווא אמינא מטופשת ושגויה.
כמו שציינתי כבר: זה נראה לי שיר פשוט שמדבר על רגשות בלבד והתמודדות איתם, שיר של בשר ודם (כלומר אני) ואיני מתיימר לייחס לו כוונות טמירות.
המבחן לדעתי הוא שוב, כפי שאני נתפס לתשובת הרב מלמד (וכך שמעתי בעבר ממו"ר בנושא אחר) ששיר הוא פסול במידה והוא גורם למישהו לעבור על "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" או על "ונשמרתם מכל דבר רע" - הגדרות הלכתיות (רחבות מאוד) למחשבות אסורות.
השיר שלי לענ"ד עומד בקריטריונים אלו (ואם מישהו חש שאצלו זה מעורר דברים אחרים - שיאמר).
י"ח בתשרי תשס"ז, 14:50
אולי נעביר את זה לפורום?יפלפלתיי
נראה לי יותר לענין.
אבל איך נעביר את כל התגובות שנכתבו כאן כדי שגם אם יבוא מישהו יותר מאוחר הוא יבין מה קורה כאן? תהיה של שניה..
י"ח בתשרי תשס"ז, 14:53
יש גם שם.ירצו"שי
יש שם אשכול (העליון כרגע) שמדבר על שיר זה כפרט אבל על מטרות האתר ככלל.
אפשר לציין שם התייחסות עקרוניות כלליות לנושא אבל התייחסות ספציפית לשיר אשמח אם תישאר כן.
חן חן.
י"ח בתשרי תשס"ז, 16:07
תקשיב רגע-יפלפלתיי
הבעיה כאן שכל אחד רואה את זה קצת אחרת ולכן גם הרב לא יכול להיות העורך שיחליט אם זה טוב או רע, אם כדאי להחמיר כאן קצת או לא.
אבל יש משהו כדאי לבנים קצת להבין. גם אם אתה מביע רגשות אתה מביע אותם בצורה מסויימת ומתכוון למשהו אחד- ומהצד השני זה יכול להתקבל בצורה אחרת.
ויש לפעמים דברים שהם פשוט מביכים. בין אם הם מותרים בדין ובין אם לא. יש הרבה דברים שההלכה עצמה מתירה אותם אבל מחמירים עליהם מכל מיני סיבות.
בתור בת לראות דברים מסויימים זה לא הכי נחמד.
וזה לא משנה אם זו התמודדות או לא. לפעמים זה יכל להשמע יותר בוטה ממה שזה, לבנים - זה לא יפריע, ולבנות מסויימות- כן.
אני מודעת לזה שזה בעיה, אנחנו עוד נשתדל ללמוד ללכת בין הטיפות.
תגובות
כאן עוד מקום לדיון.
אם היה כאן כח לבר'ה להתווכח - זה היה מתבצע.
אבל העברת את זה יפה. (מי אומרת..)
מה קורה כאן בזמן האחרון שיש כאן בלגן אדיר עם האישורים???
שאלת תם אבל יודע לשאול.
ב"ה
אשמח לדעת ולהבין על מה יצא הקצף. קראתי את תשובת הרב זלמן מלמד בקשר לרומנים - שהמסקנה שאם זה מעורר מחשבות לא טובות א זה לא בסדר.
לענ"ד (ככותב השיר) כאן מדובר רק על רגשות (הרגשות שלי) ללא שום הגשמה שלהם.
אולי זה מעורר זעם ממבט ראשון אבל נראה לי לא פחות צנוע (אלא יותר) מכל מיני שירים שפורסמו כאן בשבוע שעבר המפרטים ומתארים יופי של אשה - איך היא נראית ואיך היא לבושה, דבר הנראה לי באמת הרבה יותר גרוע ואולי גם לא עונה על ההגדרה של הרב זלמן.
ממש לא הבנתי: זה משנה מה המטרה של שיר והיא מצדיקה שימוש בדימויים לא צנועים (כמו שהיו במפורש בשירים ההם, אבל שיר שמדבר על אהבה ללא שום תיאור פלסטי (העגולים-חבוקים-מתפתלים זה דימוי לרגשות - אני מקווה שהבנת לבד) ולא זאת בלבד אלא על עמידה בנסיון - ולכן יש רק חיוך נבוך של שנינו כי אנו אסורים (ומתאפקים) אז הוא לא בסדר???
וחוצמיזה: מה זאת אומר ש"עכשיו חשפתי את מטרת השירים"? למה, הסתרתי משהו? ניסיתי ליצור רושם שמדובר כאן על קודשא בריך הוא ושכינתה ושבעצם זה פרק ט' בשיר השירים שעדיין לא יצא לאור ואני מפרסם אותו בפרסום ראשון וכן כולו קודש קדשים?
אבל העיקר: הגיע הזמן אחת ולתמיד להגדיר מהי מטרת האתר:
האם המטרה היא לתת במה ליצירות של יוצרים שומרי מצוות, ואז יש באתר מקום לכל יצירה שאינה חורגת מגבולות ההלכה (כמו שלענ"ד הוגדרו (בחלקם, ישנם נושאים נוספים שאפילו לא עלו על הפרק) בטוב טעם על ידי הרב מלמד.
או שמא מטרת האתר היא לחנך וכדומה - אבל "להכניס" את זה מהדלת האחורית בצורה של אמנות, ואז לא כל כך משנה מה האיכות של היצירות ולא כל כך משנה הצורה והתיאורים שביצירות אלא העיקר הוא כמו בפעולה של בני עקיבא "האם המסר הועבר".
אני חושב שנושא זה חשוב לבירור מהותי ואולי גם אעלה תגובה זו כאשכול חדש בפורום.
מועדים לשמחה.
ציטוט:
חיוך שובב פיך מעטר,
חיוך שלכאורה סותר!
רק לכאורה - שובב ותם -
הוא כמו עינייך וזמרתן
מקצה שמלה עד חיוכך
פרצה תחסר בצניעותך,
ויופייך כולו מקשה -
מקשת זהב - זהב קדוּשה.
נראה לי יותר עלול לעורר מחשבות לא טובות, כמו כל תיאור שמתאר גוף או ביגוד או שעלול או עשוי להזכיר כאלו ולענ"ד פסול מכל כל.
לא נראה לי שיש צורך לחפור באתר ולמצוא את כל הציטוטים מסוג זה.רק תחשוב טיפה על זה.
ואני אומרת את זה לא בתור בן - אלא בתור אחת שמזה שונאת שמסתכלים עליה, או אפילו מתבטאים במשהו שטיפה חורג.
יש שוני.
כשאתה מעלה נושא שקשור לנושא של בינו לבינה, ולא משנה מאיזה צד, ואתה מעלה אותו לאתר הוא צריך להיאמר בשיא העדינות ובשיא הצניעות האפשרית. כי זה נושא שיכול לפגוע, יכול להרוס ויש לו כוחות חזקים שאין צורך להתעמת איתם. לפחות לא כאן.
וההבדל בין השירים הקודמים לזה הוא שבשירים הקודמים נאמר לנו הרקע של זה, ידענו והבנו שזה על הסתכלות פנימית וחיצונית, לא היה שם הרבה מקום לדימיון גם אם נכתב שם בגד. זה היה בגד "סתום".
כאן עם כל הכבוד למבט משיר השירים - זה לא ברור, וכשמסתכלים על זה מבחוץ יש מקום נרחב להבנה של זה מכל מיני כיוונים, וזה לא מוביל את השיר לצניעות יתרה, גם אם זו הכוונה.
כל מה שנאמר כאן לא נאמר לשם פיעה או כסח אלא לשם הבהרה ודין בלבד. ממש סליחה אם פגעתי.
לא כתבתי שזה המשך לשיר השירים ח"ו אלא העליתי את זה כהווא אמינא מטופשת ושגויה.
כמו שציינתי כבר: זה נראה לי שיר פשוט שמדבר על רגשות בלבד והתמודדות איתם, שיר של בשר ודם (כלומר אני) ואיני מתיימר לייחס לו כוונות טמירות.
המבחן לדעתי הוא שוב, כפי שאני נתפס לתשובת הרב מלמד (וכך שמעתי בעבר ממו"ר בנושא אחר) ששיר הוא פסול במידה והוא גורם למישהו לעבור על "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" או על "ונשמרתם מכל דבר רע" - הגדרות הלכתיות (רחבות מאוד) למחשבות אסורות.
השיר שלי לענ"ד עומד בקריטריונים אלו (ואם מישהו חש שאצלו זה מעורר דברים אחרים - שיאמר).
נראה לי יותר לענין.
אבל איך נעביר את כל התגובות שנכתבו כאן כדי שגם אם יבוא מישהו יותר מאוחר הוא יבין מה קורה כאן? תהיה של שניה..
יש שם אשכול (העליון כרגע) שמדבר על שיר זה כפרט אבל על מטרות האתר ככלל.
אפשר לציין שם התייחסות עקרוניות כלליות לנושא אבל התייחסות ספציפית לשיר אשמח אם תישאר כן.
חן חן.
הבעיה כאן שכל אחד רואה את זה קצת אחרת ולכן גם הרב לא יכול להיות העורך שיחליט אם זה טוב או רע, אם כדאי להחמיר כאן קצת או לא.
אבל יש משהו כדאי לבנים קצת להבין. גם אם אתה מביע רגשות אתה מביע אותם בצורה מסויימת ומתכוון למשהו אחד- ומהצד השני זה יכול להתקבל בצורה אחרת.
ויש לפעמים דברים שהם פשוט מביכים. בין אם הם מותרים בדין ובין אם לא. יש הרבה דברים שההלכה עצמה מתירה אותם אבל מחמירים עליהם מכל מיני סיבות.
בתור בת לראות דברים מסויימים זה לא הכי נחמד.
וזה לא משנה אם זו התמודדות או לא. לפעמים זה יכל להשמע יותר בוטה ממה שזה, לבנים - זה לא יפריע, ולבנות מסויימות- כן.
אני מודעת לזה שזה בעיה, אנחנו עוד נשתדל ללמוד ללכת בין הטיפות.