"ויבוא משה ואהרון אל אוהל מועד ויצאו ויברכו את העם וירא כבוד ה' אל כל העם" [ויקרא,ט',כ"ג]
תגובות
כ"ג בניסן תשס"ט, 15:17
איזה יופי!יpictureי
בעזהי"ת.
אני חייבת לומר לך שלא מזמן ראיתי ציור שלך באחד מעלוני שבת.. איזה קטעים! :)
כ"ד בניסן תשס"ט, 21:04
לpicture יאהובה קלייןי
תודה לתגובתך הנפלאה ולתשומת ליבך לעלוני השבת. שבוע טוב ומבורך!
כ"ג בניסן תשס"ט, 15:32
יפה מאודיפעימהי
בס"ד
התנוחה של הידיים שלהם ממש ממש מוזרה..
למה הידיים לא ישרות? ולמה הכף יד-עצמה בשיפוע?
וגם- אוהל מועד מזכיר לי קצת- קרקס- לידיעתי הוא היה ישר ולא מעוקל ועוד- שהחלק עם הבד זה רק חלק מהמשכן- היה גם את המזבח, הכיור שעמדו בחוץ..
דבר נוסף- האור שיוצא מהשמים קצת מיותר לדעתי- או שהוא יצא מהפנים שלהם לכיוון בנ"י..
מעבר לזה- ממש ממש יפה!! ב"הצלחה!
שבת שלום!
כ"ד בניסן תשס"ט, 21:19
לפעימהיאהובה קלייןי
תודה עבור תגובתך הנהדרת. לשאלתך לגבי כפות הידיים,בתמונה רואים את משה ואהרון מברכים, הם אינם עוסקים בברכת כוהנים- כי לפני כן אהרון הכהן נשא את כפיו וברך ברכת כוהנים,כאן הם מבקשים ומתחננים מבורא עולם שתרד השכינה על עם ישראל ואומרים:"ויהי נועם .." עניין אוהל מועד- מצוייר ברמז ולא כולו מהסיבה- כי הוא לא הנושא המרכזי, הציור מתבסס על הפסוק המצויין בצד התמונה. הדגש הוא על משה ואהרון מברכים את העם. לגבי האור שאת מציינת, היות ואני מציירת מהדמיון- כך ראיתי בדמיוני וכל אחד רואה זאת אחרת. ברכות והצלחות גם לך בכל משאלותייך. שבוע טוב ומבורך!
כ"ג בניסן תשס"ט, 15:37
לעניות דעתייאוהב אמתי
הסצינה נראית אמיתית וזה טוב. רצוי היה לבחור דווקא בנקודת מבט של העם. באשר לכבוד השם, האור הפנימי צריך לנבוע באופן מופלא מתוך התמונה ולא להיראות כחיצוני. ככה שלטעמי, מה שנראה כקרני השמש מפחיתות מאווירת הקדושה (אפילו שהדימוי של שמש מבעד לעננים מתאים למשה ואהרון). אהובה, כרגע נראה לי, ואולי אני טועה, שאת מנסה לכוון יותר מדי גבוה. כבר אמנים גדולים, אם יהודים ואם מאומות העולם, ניסו לצייר סצינות מהתנ"ך, ורק מעטים שבמעטים הצליחו באמת להעביר מעט מאווירת הקודש. כדאי להתחיל בדברים יותר פשוטים ופחות מופשטים. למשל, מחשבה חדשה בשבילך: לצייר קיום מצוות על-פי המשנה כפי שקיימו אותן בימי קדם. דוגמא:
אין פוחתין לפאה מששים, ואף על פי שאמרו אין לפאה שיעור, הכל לפי גודל השדה, ולפי רוב העניים, ולפי הענוה. הייתי רוצה לראות תמונה של בעל שדה המשאיר פאה נאה בסוף שדהו, ואת העניים באים ליטול לקט, פאה ושכחה (מיניקות בבוקר, ילדים בצהרים וזקנים לעת ערב). ודווקא בגלל שחכמים דקדקו במצוות, ופירטו את עשייתן, אפשר בעה"י ליצור תמונה שהיא גם מדויקת בנאמנותה למקורות, וגם מאצילה את רוח המתבוננים בה. כך מתוך עבודה על פרטים, גם המכלול יתקדש.
שבת שלום!
כ"ד בניסן תשס"ט, 21:29
לאוהב אמתיאהובה קלייןי
תודה עבור המילים הטובות וגם עבור הביקורת הבונה. אני לקחתי לעצמי לצייר נושאים מהתנ"ך ואני בע"ה מתמידה בכך לא לפני שאני קוראת ביסודיות את הכתובים והמפרשים טרם היצירה,אני בטוחה שיש לי עוד הרבה מה ללמוד ומה לתקן.על כך אני גם מתפללת יום, יום ומבקשת סייעתא דשמיא. בנוגע לנושא המשנה- אכן נושא מעניין,נתת לי חומר למחשבה... שבוע טוב וחודש טוב ומבורך!
כ"ד בניסן תשס"ט, 22:21
לא סתם אמרתי את מה שאמרתייאוהב אמתי
קדמו לך מאות אמנים שניסו לעשות את מה שאת מנסה לעשות, ולטעמי את יותר מדי מושפעת מהם, ולא רק לטובה. בציור נושאים מהתנ"ך התחילה הכנסיה הקתולית שרצתה לקרב אנשים שלא ידעו קרוא וכתוב אל הדת. ככה שמלכתחלה ציורי התנ"ך נעשו ממקום שאיננו קדוש. לפיכך, נורמות שמתקבעו בציורי המקרא, יסודן אינו בקודש. לטעמי, על רוב ציורי המקרא אפשר לומר כל המוסיף גורע. לעומת זאת, בגלל ירידת הדורות, המשנה זקוקה גם להבנה ציורית. וכידוע הקב"ה כרת ברית עם ישראל על-פי התורה שבכתב והתורה שבעל-פה.
כ"ה בניסן תשס"ט, 22:06
לאוהב אמתיאהובה קלייןי
אכן, דבריך מעניינים מאד. ברוך תיהיה.
כ"ג בניסן תשס"ט, 15:40
הציורים שלך מדהימים!!יעין שלישיתי
הצביעה במיוחד!!!!!!!
כ"ד בניסן תשס"ט, 21:31
לעין השלישיתיאהובה קלייןי
תודה עבור התגובה הנפלאה! ברכות והצלחות גם לך. שבוע טוב וחודש מבורך!
כ"ג בניסן תשס"ט, 17:05
נסיון מעניין להראות את האירועיים המקראייםירבקה למפרטי
מבוצע יפה
כ"ד בניסן תשס"ט, 21:32
לרבקה למפרטיאהובה קלייןי
תודה לדברייך החביבים. שבוע טוב וחודש מבורך ! הצלחות בדרכך האומנותית.
כ"ד בניסן תשס"ט, 23:18
אם איזה צבעים זה נעשה????יעין שלישיתי
כ"ד בניסן תשס"ט, 23:56
לעין שלישיתיאהובה קלייןי
הצבעים- הם צבעי שמן.
כ"ה בניסן תשס"ט, 17:27
לאהובה!!יעין שלישיתי
מה באמת????... וואוו... גם אני מציירת הרבה עם ציבעי שמן ואני לא מצליחה להגיע לרמה כזאת של צביעה. מעולה!!!!! ישר כוח!!!!
כ"ו בניסן תשס"ט, 00:16
לעין השלישיתיאהובה קלייןי
בע"ה תצליחי!
כ"ג בניסן תשס"ט, 18:04
שבת שלוםיאלעדי
הגיוון בצבעים והבוהק שאת משכילה ליצור משדרגים את הציורים שלך לרמות גבוהות מאוד. תודה לך!
ובכל זאת אני חש שאין התקדמות בציורים. הם נראים דומים מאוד, ודומה שאין התחדשות
כ"ד בניסן תשס"ט, 21:34
לאלעדייאהובה קלייןי
תודה עבור המילים הטובות וגם עבור הביקורת. שבוע טוב וחודש מבורך- הצלחות גם לך.
כ"ד בניסן תשס"ט, 21:51
ואני זכיתי לראות את הציירת!ייעקב רוביןי
(תודה!)
כ"ה בניסן תשס"ט, 00:05
ליעקב רוביןיאהובה קלייןי
תודה! גם אני זכיתי לראות אישיות מכובדת. תבורך משמים בשפע ברכות כמים.
כ"ד בניסן תשס"ט, 21:53
עם איכות כזו אין מה להתווכח :)ייעקב רוביןי
כ"ה בניסן תשס"ט, 00:06
ליעקב רוביןיאהובה קלייןי
תודה עבור המילים הטובות! שבוע טוב וחודש מבורך הצלחות גם לך בכל משאלותיך.
ב' באייר תשס"ט, 19:56
אני מתעלף כל פעם מהציורים החדשים. יצלי אשי
הדבר הראשון שאני נכנס אליו באינטרנט.
ב' באייר תשס"ט, 20:39
לצלי אשיאהובה קלייןי
תודה עבור התגובה הנפלאה. תבורך משמים בשפע ברכות כמים.
י"ד באייר תשס"ט, 18:29
יופי של צבעים ושילוביםיאנונימיי
יש משהו מיוחד באמירה של הציור הידים נראות משהו לא טבעי,משהו בהם מעוות המשיכי
י"ח באייר תשס"ט, 15:46
איזה יופי ממש ;צירתיאנונימיי
י' בניסן תש"ע, 16:09
המשיכי כךיאנונימיי
למרות התגובות הבונות של 'אוהב אמת' אני חושב שאת צריכה להמשיך במה שאת עושה ואת עושה את זה טוב כמובן שהרבי מליובאוויטש שהיום יום הולדתו י"א ניסן דרבן להוסיף ולשפר עד אינסופ אגב לפעמים אני מכניס באחד העלונים ציורים שלך בהקשר לפרשת שבוע והתגובות מדהימות ת"ח
י"ט באדר ב׳ תשע"ו, 09:30
תודה רבה.יאהובה קלייןיהודעה אחרונה
מעניין באיזה עלון מדובר? ואני מקווה שאתה נותן לי את הקרדיט לציור ומקפיד על שמירת זכויותיי על היצירה.
תגובות
בעזהי"ת.
אני חייבת לומר לך שלא מזמן ראיתי ציור שלך באחד מעלוני שבת.. איזה קטעים! :)
שבוע טוב ומבורך!
בס"ד
התנוחה של הידיים שלהם ממש ממש מוזרה..
למה הידיים לא ישרות?
ולמה הכף יד-עצמה בשיפוע?
וגם-
אוהל מועד מזכיר לי קצת- קרקס- לידיעתי הוא היה ישר ולא מעוקל
ועוד- שהחלק עם הבד זה רק חלק מהמשכן-
היה גם את המזבח, הכיור שעמדו בחוץ..
דבר נוסף-
האור שיוצא מהשמים קצת מיותר לדעתי-
או שהוא יצא מהפנים שלהם לכיוון בנ"י..
מעבר לזה-
ממש ממש יפה!!
ב"הצלחה!
שבת שלום!
לשאלתך לגבי כפות הידיים,בתמונה רואים את משה ואהרון מברכים, הם אינם עוסקים בברכת כוהנים- כי לפני כן אהרון הכהן נשא את כפיו וברך ברכת כוהנים,כאן הם מבקשים ומתחננים מבורא עולם שתרד השכינה על עם ישראל ואומרים:"ויהי נועם .."
עניין אוהל מועד- מצוייר ברמז ולא כולו מהסיבה- כי הוא לא הנושא המרכזי, הציור מתבסס על הפסוק המצויין בצד התמונה.
הדגש הוא על משה ואהרון מברכים את העם.
לגבי האור שאת מציינת, היות ואני מציירת מהדמיון- כך ראיתי בדמיוני וכל אחד רואה זאת אחרת.
ברכות והצלחות גם לך בכל משאלותייך.
שבוע טוב ומבורך!
הסצינה נראית אמיתית וזה טוב. רצוי היה לבחור דווקא בנקודת מבט של העם. באשר לכבוד השם, האור הפנימי
צריך לנבוע באופן מופלא מתוך התמונה ולא להיראות כחיצוני. ככה שלטעמי, מה שנראה כקרני השמש מפחיתות מאווירת הקדושה (אפילו שהדימוי של שמש מבעד לעננים מתאים למשה ואהרון). אהובה, כרגע נראה לי, ואולי אני טועה, שאת מנסה לכוון יותר מדי גבוה. כבר אמנים גדולים, אם יהודים ואם מאומות העולם, ניסו לצייר סצינות מהתנ"ך, ורק מעטים שבמעטים הצליחו באמת להעביר מעט מאווירת הקודש. כדאי להתחיל בדברים יותר פשוטים ופחות מופשטים. למשל, מחשבה חדשה בשבילך: לצייר קיום מצוות על-פי המשנה כפי שקיימו אותן בימי קדם. דוגמא:
אין פוחתין לפאה מששים, ואף על פי שאמרו אין לפאה שיעור, הכל לפי גודל השדה, ולפי רוב העניים, ולפי הענוה.
הייתי רוצה לראות תמונה של בעל שדה המשאיר פאה נאה בסוף שדהו, ואת העניים באים ליטול לקט, פאה ושכחה
(מיניקות בבוקר, ילדים בצהרים וזקנים לעת ערב). ודווקא בגלל שחכמים דקדקו במצוות, ופירטו את עשייתן, אפשר בעה"י ליצור תמונה שהיא גם מדויקת בנאמנותה למקורות, וגם מאצילה את רוח המתבוננים בה. כך מתוך עבודה על פרטים, גם המכלול יתקדש.
שבת שלום!
אני לקחתי לעצמי לצייר נושאים מהתנ"ך ואני בע"ה מתמידה בכך לא לפני שאני קוראת ביסודיות את הכתובים והמפרשים טרם היצירה,אני בטוחה שיש לי עוד הרבה מה ללמוד ומה לתקן.על כך אני גם מתפללת יום, יום ומבקשת סייעתא דשמיא.
בנוגע לנושא המשנה- אכן נושא מעניין,נתת לי חומר למחשבה...
שבוע טוב וחודש טוב ומבורך!
ולא רק לטובה. בציור נושאים מהתנ"ך התחילה הכנסיה הקתולית שרצתה לקרב אנשים שלא ידעו קרוא וכתוב אל הדת. ככה שמלכתחלה ציורי התנ"ך נעשו ממקום שאיננו קדוש. לפיכך, נורמות שמתקבעו בציורי המקרא, יסודן אינו בקודש.
לטעמי, על רוב ציורי המקרא אפשר לומר כל המוסיף גורע. לעומת זאת, בגלל ירידת הדורות,
המשנה זקוקה גם להבנה ציורית. וכידוע הקב"ה כרת ברית עם ישראל על-פי התורה שבכתב והתורה שבעל-פה.
ברוך תיהיה.
ברכות והצלחות גם לך.
שבוע טוב וחודש מבורך!
שבוע טוב וחודש מבורך !
הצלחות בדרכך האומנותית.
וואוו... גם אני מציירת הרבה עם ציבעי שמן ואני לא מצליחה להגיע לרמה כזאת של צביעה.
מעולה!!!!!
ישר כוח!!!!
הגיוון בצבעים והבוהק שאת משכילה ליצור משדרגים את הציורים שלך לרמות גבוהות מאוד. תודה לך!
ובכל זאת אני חש שאין התקדמות בציורים. הם נראים דומים מאוד, ודומה שאין התחדשות
שבוע טוב וחודש מבורך- הצלחות גם לך.
גם אני זכיתי לראות אישיות מכובדת.
תבורך משמים בשפע ברכות כמים.
שבוע טוב וחודש מבורך
הצלחות גם לך בכל משאלותיך.
תבורך משמים בשפע ברכות כמים.
הידים נראות משהו לא טבעי,משהו בהם מעוות
המשיכי
אני חושב שאת צריכה להמשיך במה שאת עושה
ואת עושה את זה טוב
כמובן שהרבי מליובאוויטש שהיום יום הולדתו י"א ניסן דרבן להוסיף ולשפר עד אינסופ
אגב לפעמים אני מכניס באחד העלונים ציורים שלך בהקשר לפרשת שבוע
והתגובות מדהימות ת"ח
ואני מקווה שאתה נותן לי את הקרדיט לציור ומקפיד על שמירת זכויותיי על היצירה.