נפלא המאמר על הענווה. קראתי ולמדתי מתוכו הרבה. יישר כוח! ברוך תיהיה!
י"ז באייר תשס"ט, 14:39
הדברים יפים מאוד, רק הבהרה קלהיעמישבי
בס"ד ליקבה"ו
לענ"ד היה כדאי אולי לדייק יותר ולציין, שהענווה איננה המחשבה שאין לי יכולות, הענווה היא ההבנה שהקב"ה הוא בעל היכולות שלי, ונחנו מה? כלום, זה הכל הוא- "כי ממך הכל ומידך נתנו לך". אני יודע שלכך התכוונת, וגם אמרת את זה, אבל היה נראה לי שהיה כדאי לציין זאת מפורשות...
חיים טובים.
י"ז באייר תשס"ט, 17:08
חזק וברוך!יאוהב אמתי
ואפשר לדייק יותר: ענווה איננה רק מחשבה או הבנת קטנותו של האדם, שהרי גם אריסטו אמר שהאדם הוא דף חלק. אלא ענווה היא הידיעה בפה ובלב, במחשבה ובמעשה, שאנחנו מה שהקב"ה רוצה שנהיה, כדברי ישעיה: אנחנו החומר ואתה יוצרנו. ופירש הרמב"ן את הפסוק ונחנו מה: אנחנו אין ופעלנו הבל, והקב"ה הוא המוציא אתכם ממצרים לא אנחנו.
י"ז באייר תשס"ט, 18:43
יישר כחימור ה'י
מחזק. ומה הכוונה דרך ארץ שהזכרת בפסקה השלישית?
י"ז באייר תשס"ט, 21:42
תשובהיאוהב אמתי
מה שמשותף לכלל האדם ולא רק לישראל: להתפרנס, להקים משפחה, וכו'.
תגובות
קראתי ולמדתי מתוכו הרבה.
יישר כוח!
ברוך תיהיה!
לענ"ד היה כדאי אולי לדייק יותר ולציין, שהענווה איננה המחשבה שאין לי יכולות, הענווה היא ההבנה שהקב"ה הוא בעל היכולות שלי, ונחנו מה? כלום, זה הכל הוא- "כי ממך הכל ומידך נתנו לך".
אני יודע שלכך התכוונת, וגם אמרת את זה, אבל היה נראה לי שהיה כדאי לציין זאת מפורשות...
חיים טובים.
ענווה איננה רק מחשבה או הבנת קטנותו של האדם, שהרי גם אריסטו אמר שהאדם הוא דף חלק. אלא ענווה היא הידיעה בפה ובלב, במחשבה ובמעשה, שאנחנו מה שהקב"ה רוצה שנהיה, כדברי ישעיה: אנחנו החומר ואתה יוצרנו. ופירש הרמב"ן את הפסוק ונחנו מה: אנחנו אין ופעלנו הבל, והקב"ה הוא המוציא אתכם ממצרים לא אנחנו.
ומה הכוונה דרך ארץ שהזכרת בפסקה השלישית?