חדשת הרבה. פסקה ראשונה- הבנתי. פסקה שניה- מה רע בכך שאדם יעצור בדרכו ויהנה מבריאת הי"ת ויברך 'מיני בשמים' על פרח נאה וריחני? פסקה שלישית- קשה לי. ברור שר' יוחנן ור' אלעזר יודעים שיופיו רק לעולם הזה. למה לבכות? הרי ברור שלעולם הבא נשארים רק מעש"ט ותורה. אם כך, עדיף שכולם יהיו לא יפים, כולם לא יתלבשו כבני מלך וכולם יזניחו עצמם. הרי יופיו הוא ברכה! פסקה רביעית- שורה שלישית, היתה. העניין ש'יופי מסוגל להאציל קדושה שאינה נמצאת בו למי שמידותיו טובות', כל כך מרומם ומיוחד. התרגשתי. וזה מחזק את השאלה- למה ר' יוחנן בכה, הרי ניחן ביופי מיוחד. אגב, למה בחרת לשים את פסקה זו דווקא בין 2 העניינים על ר' יוחנן? יישר כח. שבעזרת ה' נזכה לקדושה ולכוון את ליבנו לאבינו שבשמים באמת.
ל' בסיוון תשס"ט, 18:08
תשובותיאוהב אמתי
א. אדרבא רצוי ואפשר לברך בורא מיני בשמים על פרח ריחני. המידה של ר' שמעון היצה ללמוד תורה יומם ולילה, ולכן כל דבר אחר היה היסח דעת עבורו. ב. יופיו של ר' יוחנן היה מיוחד. נשים היו מתבוננות בו והיו נולדים להן תלמידי חכמים. יופיו נאצל מהברכה ששרתה על א"י כשבית המקדש היה קיים, והיה זכר להדרו של בית המקדש. לכן ר' יוחנן ור' אלעזר בכו כי ידעו שהדורות הבאים יהיו בעומק הגלות.
ל' בסיוון תשס"ט, 22:12
הבנתי, תודה.ימור ה'יהודעה אחרונה
ויש נראה לי טעות הקלדה בפסקה שלישית שורה שלישית: היתה ולא היה.
כ"ט בסיוון תשס"ט, 21:44
לאוהב אמתיאהובה קלייןי
מאמר חשוב ומחכים! ברוך תיהיה.
ל' בסיוון תשס"ט, 17:59
תשובהיאוהב אמתי
רחב נחשבת בגמרא לצדיקים שבאומות העולם. יהושע בן-נון לקח אותה לאשה וצאצאיהם היו כלכל ודרדע החכמים הגדולים שבימי שלמה המלך.
תגובות
:)
פסקה ראשונה- הבנתי.
פסקה שניה- מה רע בכך שאדם יעצור בדרכו ויהנה מבריאת הי"ת ויברך 'מיני בשמים' על פרח נאה וריחני?
פסקה שלישית- קשה לי. ברור שר' יוחנן ור' אלעזר יודעים שיופיו רק לעולם הזה. למה לבכות? הרי ברור שלעולם הבא נשארים רק מעש"ט ותורה. אם כך, עדיף שכולם יהיו לא יפים, כולם לא יתלבשו כבני מלך וכולם יזניחו עצמם. הרי יופיו הוא ברכה!
פסקה רביעית- שורה שלישית, היתה. העניין ש'יופי מסוגל להאציל קדושה שאינה נמצאת בו למי שמידותיו טובות', כל כך מרומם ומיוחד. התרגשתי. וזה מחזק את השאלה- למה ר' יוחנן בכה, הרי ניחן ביופי מיוחד.
אגב, למה בחרת לשים את פסקה זו דווקא בין 2 העניינים על ר' יוחנן?
יישר כח. שבעזרת ה' נזכה לקדושה ולכוון את ליבנו לאבינו שבשמים באמת.
ב. יופיו של ר' יוחנן היה מיוחד. נשים היו מתבוננות בו והיו נולדים להן תלמידי חכמים. יופיו נאצל מהברכה ששרתה על א"י כשבית המקדש היה קיים, והיה זכר להדרו של בית המקדש. לכן ר' יוחנן ור' אלעזר בכו כי ידעו שהדורות הבאים יהיו בעומק הגלות.
ברוך תיהיה.