למה זה נחשב יצירה? אין פה איזה מוטיב חוזר, לא יצרת משהו - בסה"כ אילתרת, וזה משהו נחמד - אבל לא יצירה. מקסימום תירגול שיצא ממש טוב.
אם אני הייתי מעלה לפה כל אילתור שלי שנשמע טוב, הייתי יכול להציף את האתר - זה לא בעיה להביא ליין תופים קליל, להוסיף בס, גיטרה ולאלתר. מה שקשה זה ליצור.
האילתור עצמו נחמד. שומעים שהכל אורגן. וההקלטה עצמה לא ממש איכותית. יש מדי פעם בעיות דרימה בנגינה. את הסולם אתה יודע טוב - אבל חלק ממש חשוב מהבלוז, זה לדעת לצאת מחוץ לסולם בביטחון. בבלוז אין ממש חוקים. יש ביטחון ויש רגש. החוקים הם בד"כ בצד ההרמוני ולא המלודי - אתה נצמ יותר מדי לסולם ומפחד לברוח קצת כדי ליצור ענין.
כשיוצאים מהסולם בצורה בטוחה, ויודעים איך לחזור בתו הנכון - שומעים בלוז.
ב' בתמוז תשס"ט, 00:41
תראהיאנונימיי
קודם כל, אני חושב שגם אלתור זה יצירה. בסופו של דבר זאת לא מנגינה מוכרת שניגנתי מחדש. זה מנגינה חדשה לחלוטין. אם היא נעשתה במסגרת אלתור זה לא מוציא אותה מכלל יצירה. אתה מוזמן להלות גם אלתור שלך. אשמח ללמוד ולהתרשם. (אגב, מעולם לא שמעתי מוזיקת בלוז אמיתית. המורה שלי אמר שזה בלוז, אז אין סיבה שאני לא יאמין לו..)
כמובן שיש לי גם שירים שלמים שהלחנתי ('יצירות' גם לפי ההגדרה שלך) אבל אני לא חושב שזה המקום להעלות סינגלים, אלא רק סקיצות ראשוניות
מה זה בעיות דרימה? אשמח לדעת
תודה גם על השאר.
דניאל.
ב' בתמוז תשס"ט, 12:03
אוקייshapiraי
אילתור - כשמו כן הוא - משהו שצץ לך באותו הרגע, ולא תוכל לחזור עליו אח"כ תו לתו - זה מוציא אותו מגדר יצירה, כי לא יצרת אותו - בשה"כ התאמנת על נגינה, ויצא לך משהו נחמד. אני יכול להעלות פה אילתורים עם מוטיבים חוזרים שגם לא יחשבו יצירה. יצירה כהגדרה היא משהו שאתה משקיע בו מעצמך.
מוזיקת בלוז אמיתית ניתן למצוא ביוטיוב - אני ממליץ לך לחפש כמה שירים של ביבי קינג ושל וולטר הורטון, יש גם את howlin wolf. תשמע מה זה בלוז. זו מוזיקת הנשמה המקורית.
בעיות דרימה=בעיות זרימה - מה שמוכיח שזה אילתור כחלק מהאימונים שלך ולא יצירה...
בכיף. אריה
כ' בטבת תש"ע, 22:12
למה זה לא המקום להעלות אלא סקיצות?ייעקב רוביןיהודעה אחרונה
ח' בתמוז תשס"ט, 21:30
אחלה ביותר.יאנונימיי
הסאוונד מעולה, אמנם לא באיכות של אולפן מקצועי אבל בהחלט עובר את הטוב . ואל תקשיב לאחרים. לגבי האלתור, הכי חשוב במוזיקה זה הרגש ולא חסר פה בכלל! הכי חשוב בחיים זה לאהוב את המוזיקה שאתה מנגן ואת מה שאתה עושה. לגבי המוטיב החוזר, יש הרבה אמני בלוז ג'אז קלאסי ובעיקר פלמנקו שלא מיישמים את החוק של המוטיב החוזר.
לגבי הסגנון, הוא יותר קרוב לבלוז קובני, והאילתור מאוד מתאים לסגנון.
תגובות
אין פה איזה מוטיב חוזר, לא יצרת משהו - בסה"כ אילתרת, וזה משהו נחמד - אבל לא יצירה.
מקסימום תירגול שיצא ממש טוב.
אם אני הייתי מעלה לפה כל אילתור שלי שנשמע טוב, הייתי יכול להציף את האתר - זה לא בעיה להביא ליין תופים קליל, להוסיף בס, גיטרה ולאלתר.
מה שקשה זה ליצור.
האילתור עצמו נחמד. שומעים שהכל אורגן. וההקלטה עצמה לא ממש איכותית.
יש מדי פעם בעיות דרימה בנגינה.
את הסולם אתה יודע טוב - אבל חלק ממש חשוב מהבלוז, זה לדעת לצאת מחוץ לסולם בביטחון.
בבלוז אין ממש חוקים. יש ביטחון ויש רגש.
החוקים הם בד"כ בצד ההרמוני ולא המלודי - אתה נצמ יותר מדי לסולם ומפחד לברוח קצת כדי ליצור ענין.
כשיוצאים מהסולם בצורה בטוחה, ויודעים איך לחזור בתו הנכון - שומעים בלוז.
אם היא נעשתה במסגרת אלתור זה לא מוציא אותה מכלל יצירה.
אתה מוזמן להלות גם אלתור שלך. אשמח ללמוד ולהתרשם. (אגב, מעולם לא שמעתי מוזיקת בלוז אמיתית. המורה שלי אמר שזה בלוז, אז אין סיבה שאני לא יאמין לו..)
כמובן שיש לי גם שירים שלמים שהלחנתי ('יצירות' גם לפי ההגדרה שלך) אבל אני לא חושב שזה המקום להעלות סינגלים, אלא רק סקיצות ראשוניות
מה זה בעיות דרימה? אשמח לדעת
תודה גם על השאר.
דניאל.
אני יכול להעלות פה אילתורים עם מוטיבים חוזרים שגם לא יחשבו יצירה.
יצירה כהגדרה היא משהו שאתה משקיע בו מעצמך.
מוזיקת בלוז אמיתית ניתן למצוא ביוטיוב - אני ממליץ לך לחפש כמה שירים של ביבי קינג ושל וולטר הורטון, יש גם את howlin wolf. תשמע מה זה בלוז.
זו מוזיקת הנשמה המקורית.
בעיות דרימה=בעיות זרימה - מה שמוכיח שזה אילתור כחלק מהאימונים שלך ולא יצירה...
בכיף.
אריה
לגבי האלתור, הכי חשוב במוזיקה זה הרגש ולא חסר פה בכלל!
הכי חשוב בחיים זה לאהוב את המוזיקה שאתה מנגן ואת מה שאתה עושה.
לגבי המוטיב החוזר, יש הרבה אמני בלוז ג'אז קלאסי ובעיקר פלמנקו שלא מיישמים את החוק של המוטיב החוזר.
לגבי הסגנון, הוא יותר קרוב לבלוז קובני, והאילתור מאוד מתאים לסגנון.
היה חזק! (לא חייב).