אני מאד אוהבת לקרוא את הדברים שאתה כותב. יש כאן הרבה סדר ויסודיות. חדשת הרבה. אם התחלת בדבר מסוים אתה מסביר ובונה אותו בשלבים עד המשפט החזק בסוף. יישר כח. לא הבנתי: * 'אדם נברא יחידי בעולם'- הכונה שאין במשפחה אחת כמה אבות? * מה הכוונה 'על כל אדם ואדם להיות שלם בתיקונו'?- הרי רק לאחר שעשה תפקידו בעולם (זו השאיפה), הוא שלם בתיקונו, לא? * מה ההבדל בין מתנות לעניים לבין לפתוח את היד לאביון?
ב' באב תשס"ט, 23:26
תודה על הקריאהיאוהב אמתי
להלן תשובות לשאלותיך:
א. אדם נברא יחידי בעולם, הכוונה לאדם הראשון. ב. את צודקת שחיי האדם בעולם הזה הם תיקונו, ולכן כל אדם צריך לכבד את תיקונו של רעהו. השלמות התכוונתי לימות המשיח ולעולם הבא. ג. עני הוא אדם שחסרה לו פרנסה לה הוא זקוק כדי לפרנס את משפחתו. ואילו אביון, הוא עני מרוד חסר כל המתאבה להרבה דברים ולא יכול למלא את רצונותיו. התורה מצווה לעזור לעני במתנות עניים (פאה, לקט ושכחה), במעשר עני בשנה שלישית וששית, ובצדקה. ולאביון היא מצווה פתוח תפתח את ידך לו, לתת לו צדקה שוב ושוב כי האביון לעולם אינו מסתפק במה שנותנים לו, ובכל זאת צריך לרחם עליו.
תגובות
יש כאן הרבה סדר ויסודיות.
חדשת הרבה. אם התחלת בדבר מסוים אתה מסביר ובונה אותו בשלבים עד המשפט החזק בסוף. יישר כח.
לא הבנתי:
* 'אדם נברא יחידי בעולם'- הכונה שאין במשפחה אחת כמה אבות?
* מה הכוונה 'על כל אדם ואדם להיות שלם בתיקונו'?- הרי רק לאחר שעשה תפקידו בעולם (זו השאיפה), הוא שלם בתיקונו, לא?
* מה ההבדל בין מתנות לעניים לבין לפתוח את היד לאביון?
א. אדם נברא יחידי בעולם, הכוונה לאדם הראשון.
ב. את צודקת שחיי האדם בעולם הזה הם תיקונו, ולכן כל אדם צריך לכבד את תיקונו של רעהו. השלמות התכוונתי לימות המשיח ולעולם הבא.
ג. עני הוא אדם שחסרה לו פרנסה לה הוא זקוק כדי לפרנס את משפחתו. ואילו אביון, הוא עני מרוד חסר כל המתאבה להרבה דברים ולא יכול למלא את רצונותיו. התורה מצווה לעזור לעני במתנות עניים (פאה, לקט ושכחה), במעשר עני בשנה שלישית וששית, ובצדקה. ולאביון היא מצווה פתוח תפתח את ידך לו, לתת לו צדקה שוב ושוב כי האביון לעולם אינו מסתפק במה שנותנים לו, ובכל זאת צריך לרחם עליו.