ישנה אומנות חיצונית :לדבר לעניין, להגיש את הדברים בחן ובנועם כדי שיכנסו אל הלב; וישנה אומנות פנימית רוחנית:מאיזה מקום בלב יוצאים הדברים, מה המטרה האמיתית של אומרם, איך לכוון את הדיבור למקום הפנימי של האדם העומד ממולנו...
שיזכנו ד' יתברך ונצליח לברור כל דיבור ודיבור היוצא מפינו שיהיה כפי שראוי לומר
ישר כח!
כ"ה באלול תשס"ט, 16:31
תודהיאוהב אמתי
המגיד ממזריטש אמר שני דברים חשובים על הדיבור. האחד, אם אתה חושב שרעך זקוק לדבריך, דע שהוא יסתדר גם בלעדיהם. השני, כשאדם מדבר עליו להיות אוזן שומעת של מה שעולם הדיבור מדבר בו, משיתחיל לשמוע דברי עצמו, יפסיק מיד.
כ"ה באלול תשס"ט, 21:30
אשמח אם תסביר את דברי המגיד ממזריטש..יצפורהי
בס"ד
זה מה שאני הבנתי..:
"האחד, אם אתה חושב שרעך זקוק לדבריך, דע שהוא יסתדר גם בלעדיהם."- זה אומר שהנך בעל גאווה על כן מוטב שתעבוד על מידותיך.. על תדאג לרעך תסמוך על הקב"ה שיעזור לו, תעשה אתה מה שאת חושב שד' רוצה ממך כעת- שתעבוד על המידות שלך..
"השני, כשאדם מדבר עליו להיות אוזן שומעת של מה שעולם הדיבור מדבר בו, משיתחיל לשמוע דברי עצמו, יפסיק מיד."- גם כאן יש את העניין הענווה שאתה שומע את עצמך (אתה "מחזיק" מעצמך..= אתה גאוותן) הרי שעליך לעבוד על מידותיך ולהפסיק לשמוע את עצמך אלא את האחרים..
לא הבנתי מה הכוונה "עולם הדיבור מדבר בו"- מהו עולם הדיבור?
תודה..!
כ"ו באלול תשס"ט, 11:03
הבנת את דבריו די טוביאוהב אמתי
האחד, אנשים זקוקים יותר שישמעו אותם מאשר שישמיעו להם דברים. השני, הקב"ה צריך לדבר באדם ולכך מגיעים רק ע"י שמיעה והאזנה. אדם צריך לשמוע את דברי הכל, כולל את מה שהוא מדבר, ולא סתם את הדברים אלא את רוח הדברים והנשמה שבהם, אבל אם הוא שומע את דבריו כאלו הם דבריו-שלו, משמע שהתרחק מהעולם הדיבור. לכן על מנת שישוב לשמוע, עליו להפסיק לדבר ולהתרכז בשמיעה.
כ"ו באלול תשס"ט, 23:11
תודה רבה!יצפורהי
ח' בניסן תש"ע, 13:06
אמנות הדיבור היא הרקע בינו לבין אמנות השתיקה.יחנן.לביהודעה אחרונה
תגובות
ישנה אומנות חיצונית :לדבר לעניין, להגיש את הדברים בחן ובנועם כדי שיכנסו אל הלב; וישנה אומנות פנימית רוחנית:מאיזה מקום בלב יוצאים הדברים, מה המטרה האמיתית של אומרם, איך לכוון את הדיבור למקום הפנימי של האדם העומד ממולנו...
שיזכנו ד' יתברך ונצליח לברור כל דיבור ודיבור היוצא מפינו שיהיה כפי שראוי לומר
ישר כח!
זה מה שאני הבנתי..:
"האחד, אם אתה חושב שרעך זקוק לדבריך, דע שהוא יסתדר גם בלעדיהם."- זה אומר שהנך בעל גאווה על כן מוטב שתעבוד על מידותיך.. על תדאג לרעך תסמוך על הקב"ה שיעזור לו, תעשה אתה מה שאת חושב שד' רוצה ממך כעת- שתעבוד על המידות שלך..
"השני, כשאדם מדבר עליו להיות אוזן שומעת של מה שעולם הדיבור מדבר בו, משיתחיל לשמוע דברי עצמו, יפסיק מיד."- גם כאן יש את העניין הענווה שאתה שומע את עצמך (אתה "מחזיק" מעצמך..= אתה גאוותן) הרי שעליך לעבוד על מידותיך ולהפסיק לשמוע את עצמך אלא את האחרים..
לא הבנתי מה הכוונה "עולם הדיבור מדבר בו"- מהו עולם הדיבור?
תודה..!