"יומנו של המשתלח"\נ.ס

פורסם בתאריך י"ז בחשוון תש"ע, 4.11.2009

בס"ד

                                      יומנו של המשתלח\ נ.ס

 

איזה יום מסובך היה היום .

קמנו השכם בבוקר כבכל יום עם עמוד השחר. כל השעירים כבר התחילו לאכול את החציר - אט אט ,

הבוקר כתמיד אנשים רבים הסתובבו בבגדי לבן מוזרים , עברו ממקום למקום , דיברו ביניהם , העלו עשן עשו מדורות ועוד מלאכות רבות.

כל יום באוויר מרגישים קדושה מיוחדת , יש אנשים שמנגנים ואחרים שרים .

אך היום היה שונה היית הרגשת קדושה רבה יותר ,אבל לא היו אנשים שמנגנים ושרים , כל היום התרגשנו , היו הרבה יותר אנשים מהרגיל לאט, לאט המקום התמלא באנשים שלא גרים פה.

הם התחילו בכל מיני מלמולים ובכיות , היו אנשים שממש התחילו להתפרץ בבכי .

לא שמנו לב איך הזמן חלף מול עיננו, אנשים נמוכי קומה הסתכלו במבט מופתע עלינו?!

בעוד הזמן עובר שמענו  לפתע קריאה גדולה. יותר מכול הקריאות שתי אנשים התקרבו אלינו . ידענו תמיד שכול שעיר שיוצא מהדיר אף פעם אינו חוזר חזרה . הם נכנסו לדיר שלנו, ניסנו להתנגד אך בסוף תפסו את חברי הטוב ביותר ; לא , לא אתן לכם לקחת אותו נהמתי !

אך בסוף תפסו גם אותי .

 לקחו אותנו לחלק הצפוני של הבית , העמידו אותנו אחד על יד השני, מוקפים באנשים רבים לא העזנו לזוז , אם הינו מתנגדים היו ודאי מכים אותנו.

ראש האנשים  עמד מאחורינו , תמיד ביום רגיל אנו רואים שאותו הכי מכבדים , הוא תמיד אוכל אוכל

רב יותר , יש לו בגדים מאד מיוחדים ומאד  יפים .

הניחו לידנו חפץ בצורה של ארגז קטן  ושמו שם שני קלפים קטנים.חיכנו .שרר שקט ולא נשמע אף קול. כולם נעצו בנו עניים . הרגשה לא הייתה טובה הרגשתי כאילו עומד להתרחש לי  משהו רע. פחדתי , גם חברי פחד הרגשתי את זה לפי נשמותיו הוא אפילו פחד יותר ממני , תמיד היה ידוע כפחדן לא קטן.

ראש האנשים ניגש לארגז לאט , לאט. מוציא ממנו קלף טומן ביד ימין מוציא קלף שני טומן ביד שמאל . חיכיתי רציתי לדעת מה יש ביד ימין בדיוק מעל ראשי , ולאחר שתי שניות קרא אדם אחר: "אישי כהן גדול , הגבה שמאלך ", ולאחר מכן אמר ראש האנשים "לה' חטאת" וכמו כאילו קבעו מראש כל האנשים אמרו בקול גדול :"ברוך שם כבוד מלכותו ".

איזה קדושה הרגשנו , התחלתי לשמוח הרגשתי טוב , ראש האנשים קשר לי בעדינות בידיו הרכות, חוט אדום בין הקרניים . והובילו אותי מול איזה שער , הרחיקו אותי מחברי , בחטף ראיתי שקשרו לו בצוואר חוט כמו לי. עבר כל כך הרבה מאז שאני עומד כאן, ומחכה לראות את חברי הטוב שוב . עברה שעה אולי שעתים אולי בכלל עבר שבוע לא הרגשתי . והנה לאחר כל כך הרבה זמן ניגש אלי אדם סמך את ידו בין קרני ואמר בקול :"אנא ה' , פשעו , חטאו לפניך בית ישראל .אנא בשם, כפר נא לעונות ולפשעים ולחטאים , שעוו ושפשעו ושחטאו לפניך עמך בית ישראל , ככתוב בתורת משה עבדך "כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם , חטאתכם לפני ה' ....... תטהרו " כול האנשים נפלו ארצה ואמרו משהו לא ברור , דבר דומה ל- "ברוך תם בוד ללותו לם ועד " ( ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד )

ולאחר כל החוויות האלה בא מישהו  ולוקח אותי החוצה . הנה אנחנו יוצאים הולכים על גשר והוא ממריץ בי ללכת מהר . עוד אנו הולכים אני רואה מעט מאחורי עוד קבוצת אנשים . אנשים הנראים חשובים הדורי זקנים ופאות וּבעלי ומגבעות . מעט ממולנו אנו רואים מעין "דיר" אך הסכך נראה כמו החציר , שמעתי אחד מן האדונים אומר לחברו הנה הסוכה הראשונה . מדבריו לא הבנתי הרבה והנה הגענו למקום מוצל שהבנתי שנקרא סוכה .

נחנו קצת והמשכנו משם הליכה ארוכה ,  שוב הרגשתי כאילו אני מאבד את הזמן , זיעה התחילה לנטוף לי בין הפרווה . האנשים שלידי נראו מותשים אך מרוצים , ואנו ממשיכים ללכת והנה אנו שוב עוצרים במקום הנקרא סוכה , ושוב הולכים ושוב נחים ככה תשעה פעמים מהיציאה מהסוכה הראשונה .עד שבסוכה העשירית הרגשתי שאני עומד ליפול , כמה אנשים תמכו בי ושמו אותי מתחת לצל עד קצת זמן , יצאנו לדרך בפעם העשירית רק אני והאיש ללא שום אדון . התחלנו לעלות על הר תלול כל רגע עמדתי ליפול האיש תמך בי, הרגשתי נורא היה חם מאד והזעה נוטפת מפרוותיי. והנה הגענו לצוק האיש לקח מראשי מהחוט האדום חלק וקשר לסלע שם .

הרגשתי שכל שנייה עומד לקרות משהו . לא היה לי נוח הוא אחז בשני רגלי הרים אותי בצורה כמו שאדם עומד, ודחף אותי חזק ! אהההההההה!! צרחתי, כל גופי כואב, אני מתגלגל למטה למה עשה לי את זה ? אני רק שעיר ! לא עשיתי רע בחיי מדוע מגיע לי מוות רע ובעל איסורים כא.....  

סליק מסכת יומא

 

תגובות

י"ח בחשוון תש"ע, 19:08
אהבתי!!!!! י אנונימי י
חמוד!!!!!
כ' בחשוון תש"ע, 22:47
מהממממם! י אורחת בעולם י
בס"ד
איזה יופי!
כל כך התלהבתי!, כל הרעיון להיכנס לראש של השעיר, ממש ממש יפה!
אשריך!
הצלחות בהמשך!
כ"ה בחשוון תש"ע, 17:59
חמוד!! י רננוש! י
ה' בכסלו תש"ע, 15:42
אהבתי. י בצי.ג י
את הרעיון והכתיבה
ח' באדר תש"ע, 21:24
יפה. רק כמה הערות: י אנונימי י    הודעה אחרונה
1."זיעה התחילה לנטוף לי בין הפרווה"---המשפט לא מנוסח טוב. משהו בסגנון של "והזיעה נוטפת מפרוותיי" - משהוא כזה...
2. נעים יותר לקרא עברית תקינה [ גם אם זה סיפור] "תשע" ולא "תשעה"
3. הסוף- ממש חמוד!!!
4. יישרכח! הצלחה בהמשך!!