קראתי את המאמר בעיון רב ואהבתי את הפירושים השונים. מי ייתן ונזכה כולנו לקחת דוגמא מהאמונה החזקה של אברהם אבינו בבורא העולם ונלמד גם בפועל ליישם מצוות וחסדים . ברכות והצלחות...
כ"ה בחשוון תש"ע, 23:08
תודה על עוד דבר תורה יפה.יאומרת שירהי
הזכירת לי (משום מה :)) את דברי הסמ"ק: "...ובזה תלוי מה שאמרו חכמים ששואלין לאדם לאחר מיתה בשעת דינו: 'ציפית לישועה?', והיכן כתיב מצוה זו? אלא שמע מינה בזה תלוי, שכשם שיש לנו להאמין שהוציאנו ממצרים, דכתיב: 'אנכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים', ועל כרחין מאחר שהוא דיבור, הכי קאמר, כשם שאני רוצה שתאמינו בי שאני הוצאתי אתכם, כך אני רוצה שתאמינו בי שאני ה' אלוקיכם ואני עתיד לקבץ אתכם ולהושיעכם. וכן יושיענו ברחמיו שנית, כדכתיב 'ושב וקבצך מכל העמים'". ולענ"ד, לאו דווקא בישועה וגאולה לאומית, אלא גם בפרטית. הקב"ה הוציאנו ומוציאנו בכל יום מהמיצרים שלנו... כל אחד וגאולתו הוא הפרטית, כפי שהבעש"ט נהג לפרש: "קרבה אל נפשי - גאלה"; שכל גאולה פרטית מקרבת עמה את הגאולה הכללית (וכן תואם את הנאמר במידות הראי"ה, מידת התיקון פסקא א'...)
תגובות
מי ייתן ונזכה כולנו לקחת דוגמא מהאמונה החזקה של אברהם אבינו בבורא העולם ונלמד גם בפועל ליישם מצוות וחסדים .
ברכות והצלחות...