חֵלֶק מִמֶּנִּי- קָרְבָּן
שְׂעַרִי הַנִשְׁרָף תַּחְתָּיו
עוֹלֶה הוּא בְעָשָׁן עִם חַלָקָיו
מַעְלָה מָּעְלָה
לְכַפֵּר עַל חַטָּאתִי
חֵלֶק מִמֶּנִּי- קָרְבָּן
אִשֶּׁה
רֵיחַ נִיחוֹחַ לַה'
כְּאֵבִי הַנִכְאָב תַּחְתָּיו
צַעֲקַתִּי
עוֹלָה כַעָשָׁן מַעְלָה מָּעְלָה
עַד כִּסֵּא הַכָּבוֹד
--------------------------------
"...הוא משליך שיערו תחת הדוד" (משנה תורה להרמב"ם, ספר הפלאה- הלכות נזירות פרק ח')
תגובות
יישר כוח!
את מדהימה!
כדאי להקפיד יותר על התאמה בין הלשון לתוכן.
לדוגמא:
חלק ממני קרבן: (אין צורך במקף)
שערי הנשרף תחתיו
העולה בעשן עם חלקיו (המלה הוא מיותרת)
מעלה מעלה
לכפר על חטאתי
חלק ממני קרבן אשה (חזק יותר לשנות את השורה)
ריח ניחוח לה'
כאבי הנכאב תחתיו,
צעקתי ( אם התכוונת צעקה שלי, תתקני את הניקוד)
עולה כעשן מעלה מעלה
עד כסא הכבוד
דרך אגב רוב המפרשים מסבירים שקרבנות נזיר נועדו לכפר על שמפסיק את נזירותו.
אוהב אמת - תודה על ההצעות והתיקונים. בקשר להארתך בדבר סיבת הקרבת קרבן נזיר, נכון הדבר. למעשה, אינני יודעת מדוע עלה בראשי דווקא ציטוט זה, אך זה מה שהיה. אולי בהמשך אבין למה היה לי דחף דווקא לקטע הזה. אגב, לבד מזו שהזכרת, אילו עוד דעות יש במפרשים? מעניין, אני כמעט בטוחה שזו הדעה היחידה שנתקלתי בה.
א. הנזיר נדר נזירותו על חטאים שחטא, על כן מביא קרבן לכפר על אותם החטאים.
ב. ע"פ הרמב"ן, הנזיר מביא קרבן חטאת משום שעוזב את הקדושה וחוזר אל העולם הזה.
כנראה שלא סתם עלתה במחשבתי הלכה זו, כיוון שפירוש א' מאוד מתאים לאווירה בה נכתב השיר. :מסמיק:
תודה.