חֵלֶק מִמֶּנִּי קָרְבָּן

פורסם בתאריך כ"ה בחשוון תש"ע, 12.11.2009

חֵלֶק מִמֶּנִּי- קָרְבָּן

שְׂעַרִי הַנִשְׁרָף תַּחְתָּיו

עוֹלֶה הוּא בְעָשָׁן עִם חַלָקָיו

מַעְלָה מָּעְלָה

לְכַפֵּר עַל חַטָּאתִי


חֵלֶק מִמֶּנִּי- קָרְבָּן

אִשֶּׁה

רֵיחַ נִיחוֹחַ לַה'

כְּאֵבִי הַנִכְאָב תַּחְתָּיו

צַעֲקַתִּי

עוֹלָה כַעָשָׁן מַעְלָה מָּעְלָה

עַד כִּסֵּא הַכָּבוֹד




--------------------------------
"...הוא משליך שיערו תחת הדוד" (משנה תורה להרמב"ם, ספר הפלאה- הלכות נזירות פרק ח')

תגובות

ל' בחשוון תש"ע, 01:25
שיר נהדר! י אהובה קליין י
אהבתי כל מילה.
יישר כוח!
ל' בחשוון תש"ע, 08:15
באמת יפה.. י 135 י
אין מילים :)
את מדהימה!
ל' בחשוון תש"ע, 12:46
שיר פשוט. יישר כח! י אוהב אמת י
ההקבלה בין הבתים בתוכן ובצורה יפה.
כדאי להקפיד יותר על התאמה בין הלשון לתוכן.
לדוגמא:

חלק ממני קרבן: (אין צורך במקף)
שערי הנשרף תחתיו
העולה בעשן עם חלקיו (המלה הוא מיותרת)
מעלה מעלה
לכפר על חטאתי

חלק ממני קרבן אשה (חזק יותר לשנות את השורה)
ריח ניחוח לה'
כאבי הנכאב תחתיו,
צעקתי ( אם התכוונת צעקה שלי, תתקני את הניקוד)
עולה כעשן מעלה מעלה
עד כסא הכבוד


דרך אגב רוב המפרשים מסבירים שקרבנות נזיר נועדו לכפר על שמפסיק את נזירותו.
ל' בחשוון תש"ע, 14:40
תודה רבה י אומרת שירה י
על התגובות המחממות. ברוך ה'! תודה עליכם. :)

אוהב אמת - תודה על ההצעות והתיקונים. בקשר להארתך בדבר סיבת הקרבת קרבן נזיר, נכון הדבר. למעשה, אינני יודעת מדוע עלה בראשי דווקא ציטוט זה, אך זה מה שהיה. אולי בהמשך אבין למה היה לי דחף דווקא לקטע הזה. אגב, לבד מזו שהזכרת, אילו עוד דעות יש במפרשים? מעניין, אני כמעט בטוחה שזו הדעה היחידה שנתקלתי בה.
י"ח בכסלו תש"ע, 20:06
ובכן, בדקתי עוד פירושים י אומרת שירה י
אכן ישנם עוד פירושים בדבר מהות הבאת קרבן חטאת בתום ימי נזירותו של אדם:
א. הנזיר נדר נזירותו על חטאים שחטא, על כן מביא קרבן לכפר על אותם החטאים.
ב. ע"פ הרמב"ן, הנזיר מביא קרבן חטאת משום שעוזב את הקדושה וחוזר אל העולם הזה.

כנראה שלא סתם עלתה במחשבתי הלכה זו, כיוון שפירוש א' מאוד מתאים לאווירה בה נכתב השיר. :מסמיק:
ד' בטבת תש"ע, 22:51
ועוד פירוש י אוהב אמת י
ר' אלעזר הקפר אומר שמביא קרבן חטאת כי ציער עצמו מן היין. והסביר עיקר שפתי חכמים שלא היה לו אלא להזיר מיין המשכר, אבל מיין חדש וענבים לא היה לו להזיר. כלומר, לסור מרע או להחמיר באופן המונע שמחה, זה גם חטא.


ד' בטבת תש"ע, 23:01
כדקאמרת כדו? י אומרת שירה י
(*כפי שאמרת כבר בהודעה הקודמת?)
ד' בטבת תש"ע, 23:05
התגובה הקודמת היתה כפירוש רמב"ן י אוהב אמת י
ד' בטבת תש"ע, 23:13
מממ... י אומרת שירה י
נכון (ואני זכרתי שכתבת אחרת. עכשיו אני באמת רואה שהבאת פירוש אחר משזכרתי :מתפדח: )

תודה.
ד' בטבת תש"ע, 23:35
לאט לאט :) י אוהב אמת י
אפילו אם יש זכרון טוב כדאי לקרוא מחדש ציטוטים במדויק ורק אח"כ להתיחס אליהם.
ד' בטבת תש"ע, 23:39
נו, התרגלתי: י אומרת שירה י
:מסמיק:
כ"ז בניסן תש"ע, 20:14
אהבתי כל כך... י חנן.לב י
כ"ז בניסן תש"ע, 20:17
ברוך ד', תודה רבה. :) י אומרת שירה י
ב' באייר תש"ע, 09:22
שיר יפה המשך הצלחה י אנונימי י    הודעה אחרונה