אברהם והמלאכים. (c)

פורסם בתאריך א' בכסלו תש"ע, 18.11.2009
"וישא עיניו וירא והנה שלושה אנשים...." [בראשית י"ח,ב]
צבעי שמן על בד.
צפה ב-EXIF

תגובות

א' בכסלו תש"ע, 23:50
מקסים! י יאיר מאנע י
אני מבין שבגלל הצורך להמחיש את קרני השמש, לכן ציירת עננים. אבל, אני חושב, שכשיש שמש חזקה מאוד, לא אמורים להיות עננים בכלל. אולי אפשר היה להמחיש זאת ע"י גלגל חמה רגיל ומסביבו בוהק בצבע צהוב חזק בקוטר גדול שמתבהר לקראת הקרקע.
ישנו קצת חוסר פרופורציות בין האנשים לדקל משמאל, אבל בציור כ"כ יפה כזה זה באמת זניח.
יישר כח חזקו ואמצו וחודש טוב.
ב' בכסלו תש"ע, 08:20
יפיפה, כרגיל י רבקה למפרט י
התמחית כראוי בציור דמויות מקראיות והתוצאות מדברות בעד עצמן. גם הנוף נראה מתאים ללא צמחיה רק עץ אשל ודקלים בודדים. אהבתי. עלי והצליחי.
ב' בכסלו תש"ע, 15:18
יאא מדהים!!! י 135 י
ב' בכסלו תש"ע, 17:10
מדהים, כרגיל. י שירת החיים י
ב' בכסלו תש"ע, 18:03
מקסים !!! י אנונימי י
ג' בכסלו תש"ע, 07:16
תודה לכל המגיבים. י אהובה קליין י
נעים לי מאד לשמוע את דעתכם,"מכל מלמדיי השכלתי"
תבורכו משמים במיטב הברכות וההצלחות עד בלי די...
שבת שלום ומבורך.
ד' בכסלו תש"ע, 18:38
מקסים כרגיל ובימיוחד: י גיטרה י
השמש...אהבתי...
דרך אגב התלהבתי מאוד מהאיורים שלך בעלוני שבת!!
ד' בכסלו תש"ע, 19:46
לגיטרה י אהובה קליין י
תודה מקרב לב.
ברכות והצלחות גם לך.
שבוע טוב ומבורך!
ה' בכסלו תש"ע, 01:16
לא נעים לי להיות תמיד האיש הרע י אלעד י
אבל חוץ מזה שהציורים שלך מקסימים ומהממים אותי כל פעם מחדש, וחוץ מזה שאני מהופנט לעוצמת הצבעים והזוהר שאת מבטאת ביצירות שלך, וחוץ מזה שכנראה לעולם לא אגיע לקרסולי הרמה שלך- אני מרשה לעצמי להעיר כאן, בשער בת רבים, שלמרות מזה שנתיים שאני עוקב אחרי יצירות שלך לא זכיתי לראות שום התקדמות ושיפור בכמה נקודות שמאז ומעולם העירו לך עליהם.
ברשותך, אביא דוגמאות במקום קישורים ספציפיים: חוסר פרופוציות במבנה גוף האדם, חוסר קשר בין האובייקטים והמומנטים השונים בציור (כאן למשל זה מאוד בולט-רגלו של אברהם, וגם האוהל, לא מתחברים לקרקע) מה שגורע מאמינותו של היצירה המדהימה הזאת, וחוסר תשומת לב ביחס בין גופים שונים בציור.
מטרידה אותי עוד יותר העובדה שאת מפרסמת כאן למכביר אבל לא מתייחסת בכובד ראש להערותיהם הבונות של המגיבים. וכאן אני שואל את עצמי מדוע את בכלל טורחת לפרסם כאן? כדי לקבל תגובות אוהדות ושטחיות כמו "מדהים" "א-לוהי" וכד'? הלא יש לך במות יותר נחשקות ויותר נחשבות, כגון העלון של מקור ראשון שמפורסם הרבה יותר מהאתר הזה!

אשמח לקבל תגובה ממך, לכשיתאפשר.


בכל הכבוד הראוי, אלעד.
ה' בכסלו תש"ע, 09:44
אלעדי. זה כלל לא פשוט. י יאיר מאנע י
כשמציירים מהראש לא הכל ברור כשבאים לצייר, כוונתי לומר,לא ברור כ"כ מה הולך להיכנס בחתיכת הבד הזו ואיך ישתלבו הדברים ובאיזו פרופורציה. הדמיון שלנו מרקיע שחקים וכשזה בא לידי ביטוי בציור, זה שונה. ולכן ניתן לומר שה"עלילה" משתנה תכופות. בנוסף לכך, כשמציירים ציור שמן אין טיפקס שאפשר פשוט למחוק ולשפץ ולכן "מתפשרים" על כמה דברים.

ה' בכסלו תש"ע, 18:08
נכון י אלעד י
עם זאת לא מין הנמנע שציירת מוכשרת כמו אהובה לא תצייר ישר מהראש אלא תתכנן קודם (סוף מעשה במחשבה תחילה). אני לומד אדריכלות ויודע שלא בונים כלום לפני תכנון מפורט שכולל את כל האופציות ומתאר את האובייקט מכל מימד וזווית אפשרית
ו' בכסלו תש"ע, 08:59
ליאיר מאנע י אהובה קליין י    הודעה אחרונה
תודה לדבריך מקרב לב.
יום נעים ומבורך.
ו' בכסלו תש"ע, 08:58
לאלעדי. י אהובה קליין י
ראשית ,יישר כוח על הדברים היוצאים מליבך באופן אמיתי ביותר!
מסתבר כי להתבונן ביצירה זה דבר שדורש לימוד ויש על כך ספרים רבים, יש הבדל בין צילום לבין ציור, כאשר אני מציירת ציור אני קוראת את הפסוק והמפרשים השונים,אחר כך אני מפעילה את דמיוני ומתכננת היטב את הציור, אם כי, יש גם פעמים שאני ישר מתחילה לעבוד עם המכחול, ניתן גם לתקן טעויות בצבעי שמן על ידי הוספת שיכבה חדשה של צבע.
לאחר שהתבוננתי ביצירותיך הנהדרות שוב -הגעתי למסקנה שהצד החזק שלך במיוחד הוא הדיוק ולכן אתה מצפה לראות דיוק גם ביצירות אחרות,אך היות ומדובר כאן בציור ויש שאיפה להגיע למטרה מסויימת -במקרה שלי לתאר את הנושא הספציפי,
בהחלט אפשר להגזים בפרופורציוית ופרספקטיבה, אין אני מדמה את עצמי לציירים גדולים, קח לדוגמא את הצייר מודליאני, היה מצייר אף ארוך במיוחד לדיויקנאות שלו.האומן ואן גוך משתמש בצבעים לא תמיד תואמים את המציאות, פיקאסו מצייר פרצוף שכאילו נראה מכמה צדדים.
אשר לפירסום, אינני מחפשת שבחים, יש לי מטרה אחת לקדש שם שמים ברבים, הציורים ב"מקורי"- הם לזיכוי הרבים בלבד.
אני מאחלת לך הצלחה ביצירותיך בהמשך הדרך ואשמח לענות לך על שאלות.
יום נעים ומבורך!