לִבִּי נִקְרָע עָלֶיךָ,
יוֹצֵא וְשׁוֹעֶט הוּא אֵלֶיךָ.
אֵיךְ אֶפְשָׁר לְלַמֵּד אֱמוּנָה,
אֵיךְ אֶפְשָׁר?
לוּ רַק הָיִיתִי יוֹדַעַת, הָיִיתִי מְלַמֶּדֶת אוֹתְךָ
הַכֹּל...
הַכֹּל - - מַבְטִיחָה.
לִבִּי נִכְמַר עָלֶיךָ.
אֵיךְ צָרוֹת הַגָּלוּת - בִּגְלָלָן נִשְׁתַבַּשְׁנוּ,
אֵיךְ בִּגְלַל צָרוֹת הַגָּלוּת תָּעִינוּ וּכְשֶׂה אָבַדְנוּ.
מָתַי נַחֲזֹר אֱלֵי קַדְמוּת נְעוּרֵינוּ?
יוֹדַעַת,
כִּי מֻכְרַחַת הִיא וְטוֹבָה הַצָּרָה,
אַךְ אֵינֶנִּי מְסֻגֶּלֶת לְהָכִיל בְּתוֹכִי רֹב תָסְמִינֵיה.
וְאוּלָם, כְּמוֹ הַשֶּׁמֶן הַגָנוּז בְּתוֹךְ הַזַּיִת,
כָּךְ תְּשׁוּבָה וּגְאֻלָּה גְנוּזוֹת בָּחֲבָלִים:
חֶבְלֵי חֵטְא, חֶבְלֵי גְּאֻלָּה. חֶבְלֵי מָשִׁיחַ!
וּכְמוֹ שֶׁהַזַּיִת מֻכְרָח לִיְצִירַת הַשֶּׁמֶן,
כָּךְ גַּם הֵם מֻכְרָחִים,
וּבְכָל זֹאת כּוֹאֲבִים הֵם עָלַי.
כּוֹאֲבִים.
וְלוּ נִזְכֶּה לִתְחִיָּה וְשִׁיבָה בִּמְהֵרָה,
לְהִתְנוֹסֵס וּלְהַחֲזִיר עֲטָרָה לְיוֹשְׁנָהּ.
כֶּתֶר תִּפְאֶרֶת, נֵזֶר רֹאשֶׁנוּ;
כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב תֶּחֱזֶינָה עֵינֵינוּ.
*לא טעיתי, זהו איננו שיר אלא קטע אשר "אימץ" כמה ממאפייני השירה.
קטע זה נכתב לאחינו החילוניים. ומקורו מכוון לאדם חילוני ש(סוג של...) הכרתי, מתוך כאב על דברים שאמר.
תגובות
בקשר להסברים והמחשבות, אין מה לעשות. אם זו היתה שירה, הייתי מצמצמת. אך אלו הרהורים, וכפלספנית ואחת שחושבת "יותר מדי" - זה בהחלט הגיוני שהרהורי יראו כך.
:-)
שוב תודה רבה, ושבת שלום.
זכותך להרהר ולהסביר, ואת עושה זאת אפילו טוב, אבל כל ההסברים וההרהורים נופלים מהבית הראשון שנכתב באהבה ובענוה. מהבחינה הזאת ארבע השורות האחרונות
הן נחמה מליצית מאולצת. יתירה על כך, סגנון הכתיבה איננו אחיד. נראה לי שחוסר האחדות בסגנון, כמו גם הנסיון לכתוב בדרכים שונות הוא חלק מחיפושך העצמי בכתיבה את עצמך וסגנונך. מה אומר לך? המשיכי לכתוב :)
שבת שלום ומבורך!
אגב, בעצמי קראתי שוב את שכתבתי. אני מוכרחה לציין שיש אמת בדבריך (נו... אוהב אמת זהו כינוייך, לא יפלא איפא שכך הוא)
|מסמיק|
וגם את השפה הגבוהה.
תמשיכי לכתוב!
שבוע טוב
יישר כוח!
ותודה לך - ii...
שימחתם אותי עד מאוד בתגובותיכם. :)
מבחינה טכנית, נוח יותר בעין לקריאה:
-לצמצם רווחים ענקיים בין השורות [שיהיה של שורה ולא של שורה וחצי]. אפשר לסדר עם שיפט+אנטר.
ועל התוכן.. טוב, החמיאו לך פה מספיק :P