שקיעה

מאת
בצי.ג
פורסם בתאריך י"א בשבט תש"ע, 26.1.2010
בס"ד
יש שקיעות פשוטות כאלו,
קצת כתומות, לא יותר מדי
ואני איתן, מתפשטת לי לאט
נהיית יותר מופשטת.
ויש את השקיעות מלאות העננים,
כמעט ולא נראות בכלל
ואני איתן, מסתתרת לי בלאט
מצטנעת אל עצמי בשקט.
יש גם את השקיעות ההרמוניות,
שמש מציצה מבין העבים
צובעת אותן בכל מיני צבעים
ואני איתן, משתלבת וגם את.
מאחה את הנתק.
יש את השקיעות המיוחדות,
צובעות בצבעים מיוחדים
צובעות בעל כורחן את השחקים
כולן באות ומסתכלות, והן- מסתלקות.
ואני איתן עם כל הטָקט
מצטנפת בעצמי כמו לֶקֶט
 
כנראה שאני יותר מדי שוקעת אל תוך עצמי : )
 

תגובות

י"ד בשבט תש"ע, 11:43
שקיעה נהדרת י אלעד י
תודה רבה!
י"ד בשבט תש"ע, 14:58
זה יפה! חסרה החריזה שלך.. י חילא דמשכנא י
וגם בשורה 3 מהסוף זה לא מסתכלות?
ט"ו בשבט תש"ע, 21:10
יש כאן חריזה (נסי למצוא ;) י איזה_טוב_ה'_ י
ועדי מרים טוענת שכמו בשירת ימי הבניים ישנה חריזה פנימית נסתרת שכשמתעמקים בשיר יכולים אנו לגלות את פנימיותה.. :)
שבוע טוב ומבורך
(ליני בטוב וקיצי ברחמים)
ט"ו בשבט תש"ע, 21:11
(זה היה אמור להיות מהכינוי שלי..) י בצי.ג י
ט"ו בשבט תש"ע, 23:56
בואנה חבורת יצורות... י חילא דמשכנא י
י"ז בשבט תש"ע, 10:00
ואוווווווו י עוד אריאלניקית י
י"ח בשבט תש"ע, 00:58
יווואוווו זה 100מםםם!!!!!!!111 י גדול וקטן י
^^^^(המחאה הקטנה שלי על תגובות אתרינו הנפלא)^^^^

נהנתי נורא לקרוא את השיר. בהנחה שרצונך הוא לשפר את שירייך ולא לטפוח לעצמך על שכמך הווירטואלי (אין בזה בעיית נגיעה, בדקתי ב-סמס), אנסה לכתוב ביקורת בונה על סמך ידיעותיי המבוטלות והלא חשובות.
ברשותכן, מספר הערות לענ"ד הבלתי רלוונטית.

1. חסירות פסיחות בשיר. יש כמה וכמה מקומות שמצריכים עצירה, לקיחת אוויר, עיכול ופעולות גסטרונומיות נוספות. השיר היה מצליח להיות מובן יותר, נעים יותר לעיניים, ותוכנו היה נקלט טוב יותר.

2. לצערי, לא הצלחתי להבין (אתלה קללתי בעצמי, אם כי אני לא בטוח שבי האשמה) כמה וכמה הקבלות בינך לבין השקיעה. לדוגמא, מה זה אומר שאת "מתפשטת לי לאט\ נהיית יותר מופשטת". לאיפה הולכת המילה "לאט"? ולענ"ד המינוח "מופשטת" לא מתאים. אל לנו להתבלבל בין "מופשט" ל-"פשוט", שהם שני מינוחים לא פשוטים כלל, וגם לא כל כך קשורים זה לזה. (והאמת? אני גם לא כל כך בטוח שקשורי ל"התפשטות".)

3. ולסיום, שני דברים שבכלל לא הבנתי - א. "ואני איתן, משתלבת וגם את.\מאחה את הנתק." אוקיי, המחברת כמו השקיעות ההרמוניות. מה זה אומר? ש-"משתלבת וגם את"? דומני שהיה כאן טעות פיסוק ותו לא. ואם היתה פסיחה אולי הייתי מבין איך לקרוא את השורה של "מאחה את הנתק". מי מאחה? זה לסוף או להתחלה?
ב. "ואני איתן עם כל הטָקט\ מצטנפת בעצמי כמו לֶקֶט". איך לקט מצטנף עם עצמו? (אוקיי, פה באמת יש מצב שאני הדפוק:)... אבל עדיין לא הבנתי). ורגע, איזה טקט נחוץ כדי לשקיעה להסתלק? או שלך יש טקט, אבל איך זה קשור לשקיעה?

לסיכום, מקווה שהעברתי לך ביקורת בונה, מענ"ד.
השיר הוא טוב, אבל בליטוש קל (ותיקון שגיאת כתיב דחוף), יכול להיות מצויין. לחת נושא, ונגעת בו מהרבה זוויות שונות בצורה נהדרת.
י"ט בשבט תש"ע, 20:59
תודה על התגובה, י בצי.ג י
אענה ראשון ראשון ואחרון אחרון :)
1. אולי זה נכון :)
2. אני לא הולכת כמובן להסביר את התהליכים בנפש וכו' וכו', אבל אנסה להסביר את הדוגמא שהבאת:
אני מאוד אוהבת לקחת מילה מסויימת ולהשתמש במילה דומה שהיא לא אותו דבר מבחינת משמעות בהמשך.ולכן אין בהכרח קשר סמנטי בין המילים.
3. שקיעות הרמוניות הן שקיעות כאלו שמשתלבות עם הטבע אז גם אני יכולה להרגיש שאני משתלבת. ובקשר לטקט- צריך לדעת איך להסתלק בלי להעליב, נכון? מקווה שהובנתי.
ולא, חוץ מ:
כולן באות ומסתקלות, והן- מסתלקות. זה אמור להיות מסתכלות.
אין עוד שגיאות כתיב.
4. אני קצת בשוק מעצמי שבכלל הגבתי על התגובה שלך כי שירים לא אמורים להיות מובנים עד הסוף וזה לא נעים שמנתחים עד כדי כך. אז קח לתשומת ליבך את העניין.
(סליחה אם זה היה יותר מדי בוטה.)

ז' בניסן תש"ע, 19:17
עולם נפלא של ציור! י חנן.לב י    הודעה אחרונה