"לכאורה לא מובן מדוע יש אנשים המעדיפים את הבלי העולם הזה ולא דבקים בתורה יומם ולילה?" - לשאלתך זו הבאת 3 סיבות עיקריות, ואמנם יפות הן, אך היכן הצורך הבסיסי לעסוק ב"הבלי העולם הזה" כדי להתקיים ולהיות "ממלכת כהנים וגוי קדוש"? וכיצד נהיה גוי קדוש, מופרד ונעלה משער הגויים, אם לא נהיה גוי בעצמנו? כלומר, חייבים אנו ל"הבלי העולם הזה". וכן הרמב"ם עוסק בשאלת ריבוי הממון והקניין אצל אבותינו הקדושים דייקא (מורה נבוכים, חלק ג, פרק נא) : "בעת המרעה ועבודת האדמה והנהגת הבית, היה מפני שתכלית כוונתם הייתה בכל המעשים הם להתקרב אל הש"י קרבה גדולה. כי תכלית כוונתם כל ימי חייהם להמציא אומה שתדע את ה' ותעבדהו, כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו. הנה התבאר לך כי כל כוונת השתדלותם הייתה לפרסם יחוד ד' בעולם".
המאמר יפה מאד. הייתי ממליצה לשפר את שלושת הפסקאות האחרונות, שיהיו מקושרות ביניהן ולמאמר עצמו בפסקאות מעבר וכד'. שוב תודה על ההחכמה.:)
כ"ג בניסן תש"ע, 21:16
תודה על תגובתךיאוהב אמתי
שאלתי מדוע יש אנשים המעדיפים את הבלי העולם הזה ולא דבקים בתורה יומם ולילה, ולא מדוע אנשים עוסקים בהבלי העולם הזה. הרי על מה שכתבת חלוקים רבי שמעון בר יוחאי ורבי ישמעאל. לדעת רבי שמעון, אם ישראל עושים את רצונו של מקום, אזי אומות העולם מפרנסים אותם, ואם לאו, אזי צריכים להתפרנס בעצמם (וראי דברי בנו במסכת קדושין). לדעת רבי ישמעאל, אדם צריך להתפרנס כדי לא להיות תלוי בבריות. מכל מקום, תלמידי חכמים שתורתם אמנותם, גם אם מתפרנסים, תורתם קבע ומלאכתם עראי, אם עניים ואם עשירים. וחתמתי את המאמר בהלל שהיה מתפרנס במלאכות פשוטות, חצי מפרנסתו נותן למשפחתו וחצי נותן דמי כניסה לבית המדרש, להראות שע"י תורה ומלאכה אפשר להגיע למדת חסידות גדולה, שכל מעשיו לשם שמים.
תגובות
המאמר יפה מאד. הייתי ממליצה לשפר את שלושת הפסקאות האחרונות, שיהיו מקושרות ביניהן ולמאמר עצמו בפסקאות מעבר וכד'.
שוב תודה על ההחכמה.:)
אנסה לשפר את המאמר על-פי המלצתך.