עֲטֶרֶת

פורסם בתאריך כ' בסיוון תש"ע, 2.6.2010
לאחי היקר בהגיעו לגיל מצוות
אב תשס"ט
 
 
עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת לְרֹאשְׁךָ; וּבָאֲשֶׁר תֵּלֵךְ הִיא עִמָּךָ
כְּכָל אֲשֶׁר תַּרְאֶה לְךָ הִיא בְּרָכָה; רַק שְׁמֹר וַעֲשֵׂה כְּחֻקָּהּ.
וְאוֹרָהּ נִמְשָׁךְ בְּנִשְׁמַתְךָ; הוֹלֵךְ וְגָדֵל בְּזִיוָהּ
וּכְשְׁתָקוּם מָשׁוּחַ בְּמִצְוָתָהּ; אָז תִּרְאֶה עֵינְךָ בְּהוֹדָהּ.

חֲזֵה בָּהּ, חֲזֵה לְשֹׁכְרָה; הָפוֹךְ בָּהּ, הָפוֹךְ בְּחֶדְוָה
אָז יִגָּלֶה לְפָנֶיךָ מַרְאָהּ; וְתָּשִׂישׂ וְתָגֵל בִּצְהֳלָה.
שַׁחַר יֵעוֹר לְקוֹלְךָ; מִתְנוֹסֵס בָּהּ כִּכְלִיל מַעֲלָה
יָרוּם וְיַגְבִּיהַּ עֻזָּהּ; לַעֲטֹף אוֹתְךָ בִּקְדֻשָּׁתָהּ.

עָט-בָּהּ לְהִתְעָטוֹת; קוֹלָהּ נִשְׁמַע זֶמֶר נֹגְהוֹת
מָרְנִּין וּמְזַמֵּר בִּלְבָבְךָ; עֵדֵי עַד לִשְׁמֹר וּלְקָיְמַה.
וְעַתָּה, תֵּן בַּשֶּׁבַח קוֹלְךָ; וּבְפִיךָ רַנֵּן לְצוּרְךָ
מַלֵּא בְּשִׁירוֹת וּזְמִירוֹת; לְפָעָלְךָ קָדֶם בִּבְרָכוֹת.

תגובות

כ"ו בסיוון תש"ע, 12:23
מקסים! י ~~אני~~ י
כ"ז בסיוון תש"ע, 18:11
ברוך ד', תודה רבה. :) י אומרת שירה י
כ"ז בסיוון תש"ע, 18:55
את עושה את זה בכוונה? :) י יעקב רובין י

אני לא הולך לקרוא את זה כמו שזה למעלה. :S.

עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת לְרֹאשְׁךָ; וּבָאֲשֶׁר תֵּלֵךְ הִיא עִמָּךָ
כְּכָל אֲשֶׁר תַּרְאֶה לְךָ הִיא בְּרָכָה; רַק שְׁמֹר וַעֲשֵׂה כְּחֻקָּהּ.

-> בצורה שבה המשפט בנוי כשתכלית המשפט נמצאת בסוף השורה השנייה נראה לי קצת מסורבל.
מעניין מה אחרים יחשבו.

(וְ)אוֹרָהּ נִמְשָׁךְ בְּנִשְׁמַתְךָ; הוֹלֵךְ וְגָדֵל בְּזִיוָהּ

--> מי הולך?

(וּ)כְשְׁתָקוּם מָשׁוּחַ בְּמִצְוָתָהּ; אָז תִּרְאֶה עֵינְךָ בְּהוֹדָהּ.

--> ואוים פופולאריים מידי ומשומשים מידי מעבר לצורך באופן כללי בשירים, זה חבל לי. [ואם אני נתקע על כזו קטנה, זו מחמאה.]


חֲזֵה בָּהּ, חֲזֵה לְשֹׁכְרָה; הָפוֹךְ בָּהּ, הָפוֹךְ בְּחֶדְוָה
אָז יִגָּלֶה לְפָנֶיךָ מַרְאָהּ; (וְ)תָּשִׂישׂ וְתָגֵל בִּצְהֳלָה.
שַׁחַר יֵעוֹר לְקוֹלְךָ; מִתְנוֹסֵס בָּהּ כִּכְלִיל מַעֲלָה

--> השחר יתנוסס או הנמען אולי אפילו ספר [?] התורה?

יָרוּם וְיַגְבִּיהַּ עֻזָּהּ; לַעֲטֹף אוֹתְךָ בִּקְדֻשָּׁתָהּ.

עָט-בָּהּ לְהִתְעָטוֹת; קוֹלָהּ נִשְׁמַע זֶמֶר נֹגְהוֹת
מָרְנִּין וּמְזַמֵּר בִּלְבָבְךָ; עֵדֵי עַד לִשְׁמֹר וּלְקָיְמַה.
וְעַתָּה, תֵּן בַּשֶּׁבַח קוֹלְךָ; וּבְפִיךָ רַנֵּן לְצוּרְךָ
מַלֵּא בְּשִׁירוֹת וּזְמִירוֹת; לְפָעָלְךָ קָדֶם בִּבְרָכוֹת.

--> לענ"ד השיר מכיל הרבה יותר מהכותרת במקרה הזה,
נקודה למחשבה. [ואני עדיין מחכה לתיקון גודל הגופן בשיר הקודם. לא שלמילים שלי בהכרח יש משקל מצד עצמן אבל קשה לי לגשת לשיר שאפילו המשקפיים לא עוזרות לי לקרוא אותו :(]
כ"ז בסיוון תש"ע, 22:05
יעקב: באמת באמת שלא בכוונה י אומרת שירה י
א. מי הולך? האור של התורה
ב. נסה להשמיט הוי"ו, זה פשוט לא נשמע טוב :)
ג. אני אישית התכוונתי שהנמען (אחי) הוא המתנוסס בתורה ככליל מעלה. שחר יעור לקולך, כאשר הנך מתנוסס בה ככליל מעלה (אם זה היה פסוק בתנ"ך, למשל, זה היה נקרא "מקרא קצר". אך כמובן שזה רחוק מלהיות כזה).
ד. מוזר שגודל הגופן אצלך קטן. אצלי הוא בסדר גמור. מקווה שעכשיו טוב יותר (אצלי זה ענק)

תודה,
רבקה. :)
כ"ח בסיוון תש"ע, 05:17
הממפ י יעקב רובין י

אני לא יודע איך לקרוא לזה,, אבל היחס רזולוציה של המסך שלך, המרחק מן התצוגה שנקבע בדפדפן. בדקת את זה?

אם לא הייתי "משמיע לעצמי" לא הייתי מציע להשמיט את הואוים? :).

הסברת רק אחת מן שתי שורות במקום של ההתנוססות אבל אני מתחיל להבין.

אני אפילו מרגיש דה ז'ה וו על מאמר של הרב טאו באחד המאמרים שלו על שלוש קומות בלימוד תורה. [נדמה לי לאמונת עיתנו, מה ששעה יכולה לעשות] למרות שכאן יותר ניכר השלב הרך של התהליך. הראשוני.

שיר טוב, הקדשה ראויה.
ו' בתמוז תש"ע, 16:20
ממש שיר יפה י חנן.לב י    הודעה אחרונה
איך שנועם הקדושה מיתאר במילים...