פותח את ידיך
ומשביע לכל חי
רצון
יראיו יעשה
ואת שוועתם
ישמע ויושיעם
בורא עולם
איני רוצה
בגן עדן שלך
איני חפץ
בעולם הבא שלך
רוצה רק בך
רוצה אותך
כאן לצידי
פותח את ידיך ומשביע
לכל חי רצון
הנה ימים של חושך
אפילה ועלטה
העולם עלי סוגר
בערפל
ניצנוצי אורך באופק
מאירים את לילותי
רוצה אותך לחוש
בחיי
בורא עולם
תגובות
להפתעתי הרצון מופיע די מעט בתהילים.
חוץ משני הפסוקים שהלחמת בבית הראשון,
ומהפסוק שבכותרת התגובה שלי,
יש עוד פסוקים ספורים:
" וַאֲנִי תְפִלָּתִי-לְךָ ה', עֵת רָצוֹן-- אֱלֹהִים בְּרָב-חַסְדֶּךָ;
עֲנֵנִי, בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ.
הַצִּילֵנִי מִטִּיט, וְאַל-אֶטְבָּעָה; אִנָּצְלָה מִשֹּׂנְאַי, וּמִמַּעֲמַקֵּי מָיִם.
אַל-תִּשְׁטְפֵנִי, שִׁבֹּלֶת מַיִם-- וְאַל-תִּבְלָעֵנִי מְצוּלָה;
וְאַל-תֶּאְטַר-עָלַי בְּאֵר פִּיהָ.
עֲנֵנִי ה', כִּי-טוֹב חַסְדֶּךָ; כְּרֹב רַחֲמֶיךָ, פְּנֵה אֵלָי.
וְאַל-תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ, מֵעַבְדֶּךָ: כִּי-צַר-לִי, מַהֵר עֲנֵנִי.
קָרְבָה אֶל-נַפְשִׁי גְאָלָהּ...."(מזמור סט)
ובפרק יט:
" יִרְאַת ה', טְהוֹרָה--עוֹמֶדֶת לָעַד: מִשְׁפְּטֵי-ה' אֱמֶת; צָדְקוּ יַחְדָּו.
הַנֶּחֱמָדִים--מִזָּהָב, וּמִפַּז רָב; וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ, וְנֹפֶת צוּפִים.
גַּם-עַבְדְּךָ, נִזְהָר בָּהֶם; בְּשָׁמְרָם, עֵקֶב רָב.
שְׁגִיאוֹת מִי-יָבִין; מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי.
גַּם מִזֵּדִים, חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ-- אַל-יִמְשְׁלוּ-בִי אָז אֵיתָם;
וְנִקֵּיתִי, מִפֶּשַׁע רָב.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי-פִי, וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ:
ה', צוּרִי וְגֹאֲלִי"
אתה יודע,מממ,כמו שכתבת -לכל חי רצון. ולפעמים הרצונות לא עולים בקנה אחד זה עם זה.
אז נשאר לנו רק להתפלל על הרצון האחד המשותף לכולנו,זה שמוזכר בפרק קו:
"זָכְרֵנִי ה', בִּרְצוֹן עַמֶּךָ; פָּקְדֵנִי, בִּישׁוּעָתֶךָ.
לִרְאוֹת, בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ, לִשְׂמֹחַ, בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ;
לְהִתְהַלֵּל, עִם-נַחֲלָתֶךָ.......
הוֹשִׁיעֵנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ, וְקַבְּצֵנוּ, מִן-הַגּוֹיִם:
לְהֹדוֹת, לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ; לְהִשְׁתַּבֵּחַ, בִּתְהִלָּתֶךָ.
בָּרוּךְ ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, מִן-הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם--
וְאָמַר כָּל-הָעָם אָמֵן:
הַלְלוּ-יָהּ."
הלחן הותאם לשיר כמו שהוא
www.youtube.com/watch?v=1lG3-ANaKn8
תהני
לאן נעלמו פסוקים יז-יח במזמור קמה?
מאמו של ר' יונתן אייבישיץ למדתי שראש וזנב של דג אינם דג ורק דג שלם יכול להשביע.
אם תחזיר את פס' יח למקומו,אולי גם הרצון יבוא על סיפוקו.
שבת שלום
" הוא היה אומר, עשה רצונו כרצונך, כדי שיעשה רצונך כרצונו; בטל רצונך מפני רצונו, כדי שיבטל רצון אחרים מפני רצונך."(אבות,ב,ד )
ועיין בשירי "אור האמת" ותמצא עניין
"פותח את ידיך ומשביע
לכל חי רצון"...