בסד "וישלח" תשסז
"ויאמר מי אלה לך ויאמר הילדים אשר חנן ה' את עבדך" (בראשית,לג,ה)
"ואני אתנהלה לאיטי לרגל המלאכה אשר לפני ולרגל הילדים עד אשר אבוא…" (בראשית,לג,יד)
מוקדש באהבה לכל ההורים שביננו,
ובמיוחד ליהודי אחד יקר שחשב פעם שהוא "אבא לא מספיק טוב".
כי במקלי עברתי
בודד ורדוף
בורח בעור השיניים
מעצתו של עשיו
היצר הרע
והנה יש עימי-
מחניים.
שלחו אותי אז
אמי ואבי
וגם שותפם השלישי
עבדתי קשה
מסרתי נפשי
והנה הם אתי-
הילדים.
וחוזר עם כולם
לארץ חמדה
בלבי הודיה ושמחה
עם לבן גרתי
ותר"יג שמרתי
וזיכני ה'
בברכה.
אך לפני שאגיע לארץ נכספת
עלי עוד מחסום לסקל.
לעמוד מול עשיו שוב
עוד פעם אחת
כדי לזכות בברכת
"ישראל"
נאבק כל הלילה
בַּשָׂר ויכול לו
אך צולע על ירכי
והנה הוא מולי
עם כל חייליו
מנסה לעמוד בדרכי.
עם הילדים
אתנהל לאיטי
כל ילד
יביא עמו עוד,
עד יפציע אורו
של מלך משיח
יעמדו את עשיו
הם לשפוט.
"ואמתי ילך ? בימי המשיח. שנאמר "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו" (רש"י, בראשית,לג,יד)
ברכה,נחת ושמחה
לכל בית ישראל
אמן
תגובות
יפה מאוד.
נראה לי שהמטרה הכללית בעולם היא להפיץ את האור הגדול ואת יראת ה' בכל העולם.
האם לדעתך זו מטרה שווה לביאת המשיח ?
אולי קטנה? אולי גדולה?
אולי אחד מהן הוא שלב הכרחי לשני,
ואולי אחת הן ?
אין לי תשובות מלומדות , אבל הפסוק "ועלו מושיעים ... והיה ה' למלך על כל הארץ"
זה לא רק גאולה של בניו חביביו .
כי אם אמונת כל מעשי ידיו. כך נראה לי
פתוח לחשיבה
מרובת משתתפים בהקשבה.
ולמי שיש מקורות לדבר,
הרי זה מן המובחר .
חיכיתי לתגובה שלך...
גאולת העולם כולו תלויה ומשולבת בגאולתם האישית של אחד ואחד מבאי העולם,
שתלויה כמובן בעבודתם ומסירות נפשם.
כל באי העולם בפרט ובני ישראל,בניו היקרים של הקב"ה,בפרט.
"קורות החיים" שלי לא כוללים חמש שנים ב"ניר",לכן אני לא כל כך טובה בציטוט מקורות.
אשמח אם תעזור בענין הזה.
יש ב"פרויקט פרשת וישלח" בפורום יצירה לאומית.
עיין שם.
בס"ד.
יונה- שיחקת אותה, ובגדול!