מוסא או משה ; ; פרק א'

פורסם בתאריך כ"ז בשבט תשס"ז, 15/02/2007

(הקדמה: הסיפור הזה יהיה על מוסא אל רחמן, נער ערבי ישראלי בכיתה י'ב השם בדוי אך הסיפור אמיתי)

"אללה הוא אכבר!!!!!!!!!" צורח המואזין באבו גוש, באמצע הלילה מוסא, ערבי מוסלמי אדוק מבטן ומלידה קם לתפילה החמישית.           מוסא קם ממטתו פורש את השטיח על הרצפה ומתחיל בלחישה "בסמאללה אל רחימן אל רחים, אללה הוא אכבר אללה הוא אכבר...  מוחמד רסול אללה" "זהו, סיימתי" אומר לעצמו מוסא "חוזר לישון"

"מוסא!! מוסא!!! בוא לכאן יש כאן יהוד" קורא חברו של מוסא, אחמד.   "מה יהוד?!" מוסא שאך עכשיו חזר מהלימודים מבחין בקבוצה של ישראלים שבאו לאכול בחומוסיה באבו גוש, כולו אחוז עצבים "איך יהודים מעיזים להכנס לפה?!!" מוסא ואחמד תופסים אבנים ומתחילים לזרוק על קבוצת הישראלים עד שאלו בורחים מהמקום.  "זהו גרשנו אותם" אמר אחמד למוסא "כן..." עונה מוסא בחוסר רגש משום מה כל פעם שהוא עשה דבר כזה הוא הרגיש לא כ"כ טוב עם עצמו, והוא לא ידע להסביר למה...

"תגיד מוסא.." פונה אחמד אליו "מה אתה חושב לעשות אחרי יב'?"   "אחרי יב'... הממ לא כ"כ חשבתי על זה כנראה שאני אלך לצבא ככה משהו קרבי קצת אקשן, לפני החיים" אחמד הסתכל עליו קצת בתימהון אך שתק..

                                                                    **********

יום הגיוס לגבעתי

"מוסא אל רחמן נא לעלות לאוטובוס!!!" שומע בקריזה הוא קם עם הכל מחבק את אמו את אביו ואת אחותו כולם בוכיים אומר "שלום" ועולה לאוטובוס

"הגענו!!" צועק הנהג מעיר את כולם, מוסא שלא הצליח להרדם באוטובוס מביט מהחלון וישר רואה בערך איזה 20 חיילים עם פאות וכיפות ענקיות רצים בבסיס, עוד מבט באוטובוס והוא מבחין שחצי מהאוטובוס גם נראה כמותם, מוסא תמה...      הוא קם לוקח את התיק ויורד מהאוטובוס.

עד מהרה מוסא הבין שצרפו אותו בטעות לפלוגת הסדר של גבעתי... "מה עשו לי" מוסא חשב לעצמו "להיות ביחד עם היהוד האלה גונבי האדמות!" למוסא צרם, צרם מאוד "טוב" אמר מוסא לעצמו "כול מן אללה, הכל ממנו, אז ננסה להסתדר איתם.."

עד מהרה גילה מוסא שהיהוד לא כ"כ גרועים וחוץ מכמה וויכוחים הכל התנהל על מי מנוחות..

                                                                **************

לאחר שתי שבתות בבית המ"פ קובי אמר למוסא שהוא נשאר שבת בבסיס, בינתיים כבר היו למוסא כמה חברים מהפלוגה לאחד מהם קראו אלישיב

"אין בעיה, המפקד אני אשאר שבת.. אלישיב נשאר" המ"פ קובי בודק ואומר "כן... אלישיב נשאר, שבת שלום מוסא"

 

"מוסא!!" קרא אלישיב למוסא "שמעתי שאתה נשאר שבת אתה חייב לבוא איתנו לתפילה קבלת שבת קרליבך משהו פיצוץ" למרות שמוסא לא הבין כמעט כלום (מה זה''קרליבך"?) הוא ענה "אין בעיה אני אגיע"

תגובהתגובות