לאסתר הודיה כהן

פורסם בתאריך י"א באדר תשס"ז, 1.3.2007

את השם 'אסתר' ניתן לקרוא, אם משנים במקצת את הניקוד, גם כ'אֶסָתֵר', כלומר, "הסתר אסתיר".

ככלל, כל מגילת אסתר, כידוע, היא במצב של הסתר פנים, וזו גם הסיבה שאין בה ולו פעם אחת את שם ה'.

ואולם, חייבים לשים לב שהעובדה שהקב"ה מסתתר מאתנו, אינה אומרת, חלילה, שהוא לא נמצא ולו במילימטר אחד, בשניית התרחשות אחת של העולם.

הרב אליהו דסלר ב'מכתב מאליהו' על פורים, אומר שיש שני סוגי נסים: נסים שמעל הטבע, כגון קריעת ים סוף, ונסים שבתוך הטבע. גם הנסים שבתוך הטבע מתחלקים לשניים: נסים גלויים שבתוך הטבע, כגון המגילה, ונסים נסתרים שבתוך הטבע.

משימתנו, כיהודים מאמינים, היא למצוא את הקב"ה בדברים הכי קטנים, בנסים הנסתרים שבטבע.

אמנם, חייבים לזכור, שלא על הנסים מבוססת אמונתנו. הנסים הם 'תוספת', הם חיזוק לאמונה, אבל אמונה שמבוססת על נסים- בטלים נסים בטלה אמונה, ומפורסם הסיפור על אלישע בן אבויה, עיי' שם.

שנזכה, אכן, לראות את הקב"ה בכל דבר ודבר.

 

ממני, הגמד/ה.

תגובות

י"ב באדר תשס"ז, 07:56
אמן ותודה על דברי ;התורה המחזקים /אסתר ; י ester317 י
ט"ז באדר תשס"ז, 15:36
אף לזה אני אחראי:-) י יהודה ו. י
י"ג באייר תשס"ז, 16:14
תודהלך יהודה על הארה /אסתר ; י ester317 י
א' באייר תשע"ה, 22:24
מרגש הדברי תורה תודה, מכול מלמדי השכלתי י אנונימי י
ה' באייר תשע"ה, 11:54
לכול מי שכתב את דברי התורה ישר כוח ,אסתר הודיה גהן י אנונימי י
י"ט באייר תשע"ה, 09:55
אמן ! י אנונימי י    הודעה אחרונה