את אשר יאהב- יוכיח.

מאת
יונה
פורסם בתאריך כ"ה בסיוון תשס"ז, 11.6.2007

זהו מכתב ששלחתי לפני כשבועיים באימייל לאדם מסוים.
זהו יהודי שמגדיר את עצמו "שמאלן".

בעקבות הויכוח שהתפתח עם יהודה ו. ביצירה של פלפלתי ,אני מביאה את המכתב הזה.

אני רוצה לציין שאותו אדם ענה לי,ואנחנו ממשיכים בהתכתבות מתוך כבוד הדדי.

אתה צועק "שריפה",יהודה ו., אני חושבת שזוהי האש שבה אנחנו יוצקים את כלי הזהב של המקדש.
יש ביננו חילוקי דעות,כנראה.

------

שלום,ד.

 

...............

חברה של בתי הביאה אלינו את הסרט "הפצמ"ר האחרון".

הבנות צפו בסרט ואני בכיתי.

הלב שוב נשבר והסיר מעליו ערימות של אבק שהצטברו בשנתיים שחלפו.

ושוב הכאב חוזר,ושוב הוא מוליד את הזעם.

 

כתבת שעוזי "כנראה נסחף ברצון להתפאר בצחצוחי-לשונו, ונכשל בה" ושגם אתה יודע להשתלח כאשר צריך.

גם אני יודעת להשתלח,ד..

 

עוזי הזכיר ספרים מלפני 70 שנה שמלמדים איך לגרש אנשים לא רצויים, ומה לעשות בהם אם לא ירצו ללכת.הוא טוען שהספרים מאובקים.

אז יש לי חדשות בשבילו- הספרים כבר לא מאובקים- לפני שנתיים הורדתם אותם מהמדפים וניערתם מעליהם את האבק.

עוזי הזכיר את ממגורות המזון שנשרפו בימי בית שני.

ואני צופה בסרט ,רואה שוב את החולות הברוכים של גוש קטיף ואת מאות החממות השופעות מכל טוב הארץ.

עוזי הזכיר את הפסוק על "מהרסייך ומחריבייך".

 מי הם המחריבים של הזמן הזה,ד. ?

מי שרף את ממגורות המזון? את אסם התבואה  האדיר של גוש קטיף?

 

אתה נעלב משאלה ששאלתי אותך. אבל,  אתה מכנה את אורח חיי 'פשע'.

 ('על כל פנים: להצטרף אליכן בחברון אפילו לא עולה על דעתי ! להוסיף את חטאי על פשעיכם ? חלילה לי !’ )

 איך אדם בריא בנפשו אמור להגיב על אמירה כזאת?

 

 דבר אחד מנחם אותי ;

 יש יד מכוונת.

 אותה יד שכיוונה את אלפי הפצמרים ומאות אלפי הרסיסים בגוש קטיף.

 אותה יד שמכוונת את הקסאמים על שדרות.אותה יד שכיוונה את הסקאדים שנחתו על תל אביב לפני 15 שנה. אותה יד היא זו שמכוונת אותנו גם היום,בכל רגע ורגע.

 

ישנו מאמר חז"ל המדמה את שעת הגאולה לשעה שבה האריה והלביאה נזקקים זה לזה.

אני מאחלת לך (ולכולנו)  שלא נהיה בין אלה שמנסים להפריע.

 

 

"אוי לה לאומה שתמצא בשעה שהקב"ה עושה פדיון לבניו. מי מטיל כסותו בין לביא ללביאה בשעה שנזקקין זה עם זה ?!" (סנהדרין קו ע"א)

 

 

שבת שלום לך

 

תפארת

 מחברון

 

 

 

 

תגובות

כ"ה בסיוון תשס"ז, 20:43
יפה. י שירה חדשה י

בס"ד.

הייתי מנסה קצת להרחיב ולפתח את המכתב.
שיצא נוקב, כי זה מה צריך לקרות.
הנושא הזה בוער בך, כואב לך, אנחנו אמורים להרגיש את זה!

אל תקחי את הביקורת הזאת אישית, כי לי זה באמת כואב...
וזה פשוט נראה לי שככה יצא יותר חזק, יותר עוצמתי.
אבל אולי אני לא אובייקטיבית... 

כ"ה בסיוון תשס"ז, 20:50
מסכימה. י פלפלתי י

(ושוב, אין לי את היצירה עצמה מול הפנים אז אומר רק מהזיכרון.)

גם אני חושבת שאם זה היה יותר מפורט זה היה יותר ברור, אני גם חושבת שאת מדברת כאן בקודים והייקואים יחסית ולא תמיד זה ברור מאוד.

יש כאן קפיצות מרוב התרגשות וזה לפעמים קצת מפספס. בדיוק כמו שצוחקים עלינו תמיד בתור ימין שאנחנו רוצים לדחוס כ"כ הרבה דברים שזה יוצא לנו מבולבל. 

כ"ה בסיוון תשס"ז, 21:08
תודה לשתיכן י יונה י

כמו שכתבתי,זהו מכתב מתוך התכתבות אמיתית עם אדם מסוים.

לכן,חלק מה"קודים" הם פשוט המשך לשיחות קודמות והם מובנים לנמען המקורי של המכתב.

בנוסף לכך, זוהי גם הסיבה לכך שהמכתב "לא מספיק נוקב",כלשונך.
אני באמת לא רוצה סתם לחרחר מלחמה (כן,יהודה,תתפלא) אלא להעביר מסר,מתוך נסיון לא לפגוע איפה שלא צריך.

אם להשתמש במשל "הקרע".
אני מנסה לא לקרוע בפראות,אלא לגזור במספריים בצורה מדויקת כמה שאפשר.מתוך מטרה לתקן.
ובשם ה' נעשה ונצליח...

כ"ה בסיוון תשס"ז, 21:13
את זה הבנתי. י שירה חדשה י

בס"ד.

אבל בכל זאת בחרת להעלות את זה בתור יצירה.
אז אולי כן יש עניין לנסות לשפר.

כ"ה בסיוון תשס"ז, 21:21
למה לתפלא, תפארת?! י יהודה ו. י

מעולם לא טענתי שאת מנסה, חלילה, לגרום לקרע בעם.

טענתי שזה עלול להוביל לכך - ובמקרה הז ספציפית לא.

אגב, בהקשר לטענות שהועלו ולתשובך, אולי יש מקום, באם הוא ואת תסכימו, להעלות את כל המכתבים - זה יכול להיות מעניין מאד (וכמה אני מצטער לפעמים שאין לנו את דב אינדיג שיענה כמו בצריך, אין לכם מושג).

כ"ו בסיוון תשס"ז, 14:08
ליונה מכתב נכון וצודק ! י ester317 י    הודעה אחרונה
הוכיח תוכיח, ועשית זאת !כל הכבוד !