קידושין כט' א' - איזו היא מצות אב על הבן למולו ולפדותו וללמדו תורה וללמדו אומנות ולהשיאו אשה וי"א אף להשיטו בנהר ר' יהודה אומר כל שאין מלמד את בנו אומנות כאילו מלמדו לסטות. - אלא, כאילו מלמדו לסטות. (רש"י: דכיוון דאין לו אומנות, ויחסר לחמו, ילך בפרשת דרכים, וילסטם את הבריות")
ולגבי הנשים הזכרת לי את זה:
ספר המקנה, קידושין ל' ע"ב - "גם באישה, כיוון שחייב להשיאה, חייב נמי (גם כן) ללמדה אומנות... ואף דבעלה חייב במזונותיה, במה תתפרנס אם תתאלמן או תתגרש? וגם היתה תחתיו היתה חייבת במעשה ידיה, דאפילו בעשירה קיים לן (מוסכם עלינו הכלל) שהבטלה מביאה לידי זימה.
ויש עוד הרבה מה ללמוד ולדוש בזה.
יישר כח!!
ב' בניסן תשס"ח, 01:02
יישר כח!!!יאוהב אמתי
טוב ששבת אלינו. יישר כח על הציטוטים! הציטוט מקידושין, שמקורו בתוספתא קידושין פרק א' מוכר כמעט לכלם. לכן לא הבאתי אותו. אבל בעקבות ההפניה, הוספתי את דברי ר' יהודה בתוספתא. וגם הציטוט השני שהבאת טוב.
תגובות
קודם כל יישר כח על הנושא, הרעיונות והעריכה שלהם.
דבר שני - העלית לי כמה דברים בראש -
קידושין כט' א' - איזו היא מצות אב על הבן למולו ולפדותו וללמדו תורה וללמדו אומנות ולהשיאו אשה וי"א אף להשיטו בנהר ר' יהודה אומר כל שאין מלמד את בנו אומנות כאילו מלמדו לסטות. - אלא, כאילו מלמדו לסטות. (רש"י: דכיוון דאין לו אומנות, ויחסר לחמו, ילך בפרשת דרכים, וילסטם את הבריות")
ולגבי הנשים הזכרת לי את זה:
ספר המקנה, קידושין ל' ע"ב -
"גם באישה, כיוון שחייב להשיאה, חייב נמי (גם כן) ללמדה אומנות... ואף דבעלה חייב במזונותיה, במה תתפרנס אם תתאלמן או תתגרש? וגם היתה תחתיו היתה חייבת במעשה ידיה, דאפילו בעשירה קיים לן (מוסכם עלינו הכלל) שהבטלה מביאה לידי זימה.
ויש עוד הרבה מה ללמוד ולדוש בזה.
יישר כח!!
הציטוט מקידושין, שמקורו בתוספתא קידושין פרק א' מוכר כמעט לכלם. לכן לא הבאתי אותו. אבל בעקבות ההפניה, הוספתי את דברי ר' יהודה בתוספתא. וגם הציטוט השני שהבאת טוב.