Softbank, הספק הסלולרי השלישי בגודלו ביפן, ספג מהלומה קשה באסון שפקד את ארץ השמש העולה – רעידת האדמה וגל הצונאמי הענק.
בין ההרס הגדול בערי יפן כארבעת אלפים אנטנות של הספק נהרסו כליל. בחלקים מיפן התקשורת הסלולרית נעדרת עד היום, מה שלא שונה גם מספקיות אחרות דוגמת המובילה DOCOMO. ולמרות כל הקשיים - מנכ"ל חברת Softbank סון מסאיושי נוהג כסמוראי אמיתי ובמהלך ביקור בעיר הפגועה טאמורה הכריז כי החברה שלו תעזור למעבר כל תושבי העיירה לעיר טאקאו (עיר מולדתו של סון). החברה לא רק תעזור עם המעבר אלא גם תסייע עם מציאת עבודה במקום החדש ותשלם את מחייתם במשך שנה.

הצעות לעזרה מחברים ברשת החברתית
כיוון שסאיושי סון הוא גם חובב גדול של הרשת החברתית טוויטר, הוא פנה לחבריו ברשת זו שיגבשו רעיונות לעזרה לנפגעים באסון ביפן. אחד החברים הציע לעזור ליתומים, מה שייושם כמעט מייד, וכל היתומים בעקבות רעש האדמה יקבלו אייפונים וכל שיחות הטלפון שלהם ישולמו בידי החברה עד הגיעם לגיל 18. כמו כן הבטיח סון לספק אייפון חדש לכל אזרח שאיבד באסון את הטלפון הסלולרי שלו.
סיבה לסירוב לאחריות - הטלפון נסדק כתוצאה מפיגוע
התנהגות זו היא מופת וראויה לציון גם לחברות הסלולר של ישראל. רק בשבוע שעבר סירבה אחת החברות לא רק להחליף אלא אפילו לתקן מסך של טלפון שנסדק כתוצאה... מפיגוע הטרור שהתרחש בירושלים הבירה.