בס"ד
"אני שונא את שלום הנכנעים, הנכרת באונס על קופת חללים יהודים."*
אין סליחה.
את מקומה תפסה השנאה
.אין סליחה לפושעי הגירוש, לטובחי עמונה
.אין תשובה למוסרי הסזון, לבוגדי אלטלנה
.למתרפסי קמפ-דיוויד, למרצחי אוסלו
,למתפשרי טאבה, וואי ומדריד, לעוזבי אופירה וחצר-אדר
.למחריבי ימית ונוה-דקלים, לזונחי גנים וכדים
.למפקירי שדרות וקרית שמונה, לפחדני לבנון השניה
-לכל אלה - לעולם לא אוכל לסלוח
.
"אין שלום אמר א-לוקיי לרשעים."**
לרשעים שקרעו את ארצי, וטמאו את נחלתי.
שהכניסו תועבה לציון הקדושה, ושילחו קלגסים בעם-ה'.
שהרימו יד כנגד קדוש-ישראל, והכשירו את השרץ בכל הזדמנות
.שהחריבו בתים, גירשו גיבורים, וטמאו נערות קדושות ותמות
.שחרצו דינים בלא משפט, וגנזו חיים בלא זעקה
.שקראו לאוהב "אויב", ופנו עורף לעמם
.שבגדו
.
לא אוכל לעולם לשכוח, שלימדו אותי לשנוא
.שלימדו אותי לצעוק: "אני שונא. שונא, שונא!"
שגרמו לי לרצות במות בני עמי
.שגרמו לי לראות ביהודים - אויבים
.שגרמו לי ליידות בשוטרים אבנים - ולרצות לפגוע
.שגרמו לי לא להתחרט על כך
.שגרמו לי לשמוח על פציעת שוטר מג"ב
,ולדמות איש יס"מ לאיש אס.אס
.שגרמו לי, קצת, איפהשהו
-להיות כמוהם
.
את מלחמתנו הגדולה ביותר כפו עלינו בני עמנו,
ללחום דוקא בהם
.אך אם אלה הם הקמים על ארצי הקדושה, על עמי, מולדתי וא-לוקיי
-בי נשבעתי כי אלְחם בם עד טיפת דמי האחרונה
,עד יבוא גואל לציון - והשיב לב בנים על אבותם
.
ולנרצחי הלח"י והאצ"ל בחסות ההגנה, לנמסרי הסזון
,לנבגדי אלטלנה, למגורשי חבל ימית
,לנרצחי מלחמת אוסלו, לחללים שדמם סמוק פחות היה מזה של המחבלים,
למוחרבי גוש קטיף וצפון השומרון, למוכי וגיבורי עמונה
,לנערות הקדושות שטומאו, למגורשי הגבעות בלא דין ומשפט
,לנופלי מלחמת לבנון השניה - מפגן אזלת היד והפחדנות, למופקרי שדרות בשר-התותחים
,לירושלים, לסיני, לחבל עזה, לחברון, לצפון השומרון, ליריחו, לשכם ויוסף הצדיק, לבית לחם ולאמנו רחל
,לארצי, ארצי שלי
-לכולכם אשבע היום
:לא אשכח ולא אסלח
!לבני עמי שהתעמרו בכם, בגדו בכם, התאכזרו אליכם
.לבני עמי - שעוללו לכם כל זאת
."יתמו חטאים מן הארץ, ורשעים עוד אינם" ****
"בדם ואש יהודה תקום!"***
------
*
"אני שונא את שלום הנכנעים" / אורי צבי גרינברג** ישעיהו נ"ז כ"א
" ***קמנו, שבנו (שיר הבריונים)" / יעקב כהן
**** תהלים ק"ד ל"ה
תגובות
יישר כח!
הייתי משנה את הפונט כי הוא לא נוח לקריאה וקשה לקרוא את זה עד הסוף.
על איזה פונט את ממליצה? אני לא הכי בקיא..
אז כבר עדיף דוד על אף ההיפריות של הכתב הזה..
תוכן מרגש מעיין כמותו כי הכאב הוא כל כך אמיתי למרות העטיפה השירית.
אהבתי גם את סגנון הכתיבה, הקריאה ממש זורמת.
רק עצת ניסוח קטנטנה:
לחללים שדמם סמוק פחות היה מזה של המחבלים,- לדעתי כדאי לשנות טיפה ולכתוב כך:
לחללים שדמם היה סמוק פחות מזה של המחבלים.
ושוב, מקסים!
(אגב, זה נכתב קצת אחרי עמונה, ככה שיש שם התייחסות בעיקר לאירועים בני הזמן ההוא - כמובן הגירוש ועמונה והפגיעה בבנות שם, ההרחקה המנהלית של תושבי הגבעות מבתיהם, מצעד התועבה (רלוונטי לצערי גם לעכשיו...), ועוד)
פשוט יפה.. ואמיתי...:)
כ-ל ה-כ-ב-ו-ד!!
בס"ד
[אם כי אני לא מסכים אם כל הנאמר]
לא נסלח בעיקר לאותם רבנים ו"רבנים" שחתמו על ההכשר ההלכתי להרבה מהנ"ל.
אפשר להביע אי הסכמה עם התוכן בצורה מכובדת, אך עד כאן.
לא אוכל להסכים שכתוצאה מדבר שכתבתי יבוזו תלמידי חכמים.
אינני תלמיד של הרב אבינר, אינני הולך בדרכיו ורבותיי חלוקים עליו בנושאים רבים. ניתן ואף נכון להביע דעת תורה הנוגדת דעת רבנים שאינם נוקטים כרבותינו - אך מותר לעשות זאת אך ורק *בשם* רבותינו. לדוגמא:
מרן הגר"א שפירא זצוק"ל פסק לסרב פקודה, אז אפשר ואף חייבים להשמיע קול זה, כנגד דעתו של הרב אבינר.
אך זה ודברים אחרים לא שוללים ממנו את התואר "רב" אותו בעזות מצח השמיט "הכהניסט הנודד", ולא מצינו אף גדול וחכם בישראל שעשה כן. יתרה מזו, ישנן הסכמות רבות לספריו בהן מכובד הרב אבינר בתארי כבוד רבים מגדולי דורנו, ואינני חושב שמי מאתנו חכם מהם.
שוב, בשם רבותיי אני חולק ואף תולה אשם ברב המדובר בדברים רבים, אך עם כל זאת לבזות תלמידי חכמים אסור.
ולהבא אבקש (ממי שמכבד אותי בתגובותיו) להגיב בצורה עניינית וראויה.
סליחה על האריכות, זה נדמֳה לי כחשוב.
[אולי זה לא קשור, אבל הייתי מוכרחה להגיד את זה. כמה אני מחפשת כמוך.]
"את מלחמתנו הגדולה ביותר כפו עלינו בני עמנו,
ללחום דוקא בהם.
אך אם אלה הם הקמים על ארצי הקדושה, על עמי, מולדתי וא-לוקיי -
בי נשבעתי כי אלְחם בם עד טיפת דמי האחרונה,
עד יבוא גואל לציון - והשיב לב בנים על אבותם."
תודה, תודה.
תודה על שנותרו עוד כמוך.
אפשר להביע אי הסכמה עם התוכן בצורה מכובדת, אך עד כאן.
לא אוכל להסכים שכתוצאה מדבר שכתבתי יבוזו תלמידי חכמים.
אינני תלמיד של הרב אבינר, אינני הולך בדרכיו ורבותיי חלוקים עליו בנושאים רבים. ניתן ואף נכון להביע דעת תורה הנוגדת דעת רבנים שאינם נוקטים כרבותינו - אך מותר לעשות זאת אך ורק *בשם* רבותינו. לדוגמא:
מרן הגר"א שפירא זצוק"ל פסק לסרב פקודה, אז אפשר ואף חייבים להשמיע קול זה, כנגד דעתו של הרב אבינר.
אך זה ודברים אחרים לא שוללים ממנו את התואר "רב" אותו בעזות מצח השמיט "הכהניסט הנודד", ולא מצינו אף גדול וחכם בישראל שעשה כן. יתרה מזו, ישנן הסכמות רבות לספריו בהן מכובד הרב אבינר בתארי כבוד רבים מגדולי דורנו, ואינני חושב שמי מאתנו חכם מהם.
שוב, בשם רבותיי אני חולק ואף תולה אשם ברב המדובר בדברים רבים, אך עם כל זאת לבזות תלמידי חכמים אסור.
ולהבא אבקש (ממי שמכבד אותי בתגובותיו) להגיב בצורה עניינית וראויה.
סליחה על האריכות, זה נדמֳה לי כחשוב.
אפשר להביע אי הסכמה עם התוכן בצורה מכובדת, אך עד כאן.
לא אוכל להסכים שכתוצאה מדבר שכתבתי יבוזו תלמידי חכמים.
אינני תלמיד של הרב אבינר, אינני הולך בדרכיו ורבותיי חלוקים עליו בנושאים רבים. ניתן ואף נכון להביע דעת תורה הנוגדת דעת רבנים שאינם נוקטים כרבותינו - אך מותר לעשות זאת אך ורק *בשם* רבותינו. לדוגמא:
מרן הגר"א שפירא זצוק"ל פסק לסרב פקודה, אז אפשר ואף חייבים להשמיע קול זה, כנגד דעתו של הרב אבינר.
אך זה ודברים אחרים לא שוללים ממנו את התואר "רב" אותו בעזות מצח השמיט "הכהניסט הנודד", ולא מצינו אף גדול וחכם בישראל שעשה כן. יתרה מזו, ישנן הסכמות רבות לספריו בהן מכובד הרב אבינר בתארי כבוד רבים מגדולי דורנו, ואינני חושב שמי מאתנו חכם מהם.
שוב, בשם רבותיי אני חולק ואף תולה אשם ברב המדובר בדברים רבים, אך עם כל זאת לבזות תלמידי חכמים אסור.
ולהבא אבקש (ממי שמכבד אותי בתגובותיו) להגיב בצורה עניינית וראויה.
סליחה על האריכות, זה נדמֳה לי כחשוב.