למה?!

פורסם בתאריך י' באלול תש"ע, 20.8.2010

אנשים חושבים שאם ישחקו את המסכנים

זה יגע בי.

אנשים מוכנים לעשות הכל כדי לגעת.    

כדי לשבור לי את הלב.

אנשים מוכנים להפוך את העולם הזה לכל-כך רע,

רק כדיי שיהיה להם רעיון לשיר    

שיעלה לאתר.

 

הם לא מבינים שיש מישהו למעלה   

שארגן פה הכל.

ולהם, 

בכלל לא איכפת ממנו.          

 

אבא, אל תעלה לאתר.

אל תקרא שם את השירים.

זה רק ישבור לך את הלב.

 

העולם הזה, 

הוא כל-כך ורוד ונפלא.

 

והם מחפשים בזכוכית מגדלת את   

הקוץ השחור.

שלא מתכלה באש.        

ודווקא הסנה ההוא,

הוא הקדוש, והנפלא מכולם.

 

אז למה לך לעלות לשם?

 

אנשים צריכים לפרוק, 

להוציא החוצה.

אבל למה 

ככה?!

 

אנשים קמים בבוקר, וחושבים על העולם.

ואיך אפשר להיכנס ללב של אנשים ולהשמיד שם הכל.

ע"י עצבות, ומלא מלא פסימיות.

 

הם קמים בבוקר, ובוכים לך! 

על העולם הזה, ה"כל-כך רע".

 

ואתה, אולי תגיד לי אתה?

 

אתה בוכה איתם? אולי גם לועג להם?

 

הם לא מבינים,

זה לא מגניב להיות לבד. 

מיואש.

 

והם מתמכרים לזה.


וזה חבל. 

חבל לי, וחבל להם.


אז למה?

 

תגובות

י"ג באלול תש"ע, 10:34
מישהו יודע איך מבטלים מחיקה?! =]] י קלאופטרה י
י"ג באלול תש"ע, 10:41
*הדגשה!!!!!! התבלבלתי!! י קלאופטרה י
י"ג באלול תש"ע, 12:21
כן , אני אסביר לך באישי.. פשוט אין לי כח עכשיו :) י ניגונים י
י"ג באלול תש"ע, 15:21
נכון! י שירת העשבים י
אם ירדתי לדעת גדולה,
באמת רואים הרבה דיכאונות שאנשים מכניסים את עצמם לתוכם ומתעצלים לקום, מרחמים על עצמם, במקום לחשוב למה הם הגיעו לשם ואיך הם יכולים לקום מתוך זה החוצה וכמה גדלות הם יקבלו מזה. האופטימיות מתפרשת כנאיביות, כחנוניות.. ולדעתי אין דבר גדול מראיית הטוב, והעשייה שנמשכת מיידית בעקבות זה.
י"ג באלול תש"ע, 15:48
די! לא נכון! אנשים כותבים בשביל לפרוק! י ניגונים י
די עם זה!! בשביל לצאת מדיכי צריך לפרוק נכון?! ומה קורה כשאין למי לפרוק?! אז כותבים! סבבה? אנשים לא מכניסים את עצמם לדיכאון! מי שכבר היה וחווה דיכאון בחיים לא ינסה לחקות או להכניס את עצמו לדיכאון! אני למשל כותבת את רוב השירים העצובים שלי אחרי המשברים! ככה אני עוברת את המשבר טוב יותר. נגיד כשאני בדיכי אני כותבת שתי שירים?! אז כשאני יוצאת מממנו אני כותבת 10 שירים! כדי לפרוק את מה שקרה לי! אוף ושרה את כבר יודעת מה אני חושבת על השיר הזה, ואני בכל זאת לא מסכימה עם מה שאמרת לי לגביו. כי כל שיר בא ממקום כלשהו בנפש! ממקום שחווה משהו, שעבר משהו! שום שיר לא בא כדי לשבור למישהו את הלב! אולי כדי לשתף, ליפרוק! די עם ההיסתכלום הצרה שלכם!
י"ג באלול תש"ע, 15:58
את יודעת בידיוק שאני לא מסכימה איתך... י קלאופטרה י
בס"ד

ואת כל פעם מתעצבנת מחדש.... הסברתי לך כבר מילון אלף פעם!!! אז שבי בשקט עם אצבע בפה!!! אוקי?!?!?!
:)
י"ג באלול תש"ע, 16:06
לניגונים ולקליאופטרה י שירת העשבים י
[כתבתי תגובה והיא לא נשלחה, אני אנסה לשחזר-]
ניגונים- פתחת לי כיוון מחשבה שידעתי קודם אבל עוד לא ירדתי לעומקו. אז תודה, וצדקת שבאמת הייתה בהסתכלותי משום צרות עין. (אם כי תמיד נחמד להגיד בצורה יפה יותר, גם כשאת מוחה).
אני אסביר קצת למה התכוונתי. את צודקת. צריך וחשוב לפרוק בשעת משבר. לי הפריעה מאוד הדיכאונות ששוררת, כאילו העולם רע ואכזר. אמרת שאת פורקת בדרך כלל אחרי שאת יוצאת ממשבר. אני לא מוחה נגד השירים העצובים, יש עצב בעולם. אני מוחה נגד זה שמעט מדי מראים את החלקים הטובים.. אם יצאת ממשבר ואת כותבת שיר עצוב, אולי יש מקום להוסיף אופטימיות? ואני מדברת באופן כללי, לא ספציפית עלייך. יצאתם ממשבר, אנשים, כמה שזה שמח! העולם שלנו הוא כזה- יום הזיכרון ומיד יום העצמאות! זה קשה, זה עצוב, זה נורא לעבור מיום אבל ליום שמחה. אבל מתוך האבל בוקעת השמחה ולכן השמחה אמיתית כל כך. ואנחנו לא נשארים רק באבל, אחרת אי אפשר להתקדם. ובשביל זה אנחנו פה. אשמח לתגובתך.
י"ג באלול תש"ע, 17:17
אני עם ניגונים י שירו למלך י
אנשים כותבים כדי לפרוק .. ולפעמים מה לעשות? באמת רע להם..

אבל בכל זאת אהבתי את הכתיבה של הקטע! ממש יפה ונוגע ללב!
י"ג באלול תש"ע, 17:45
אוקיי, י קלאופטרה י
בס"ד

אבל יש עוד המון אנשים שממסכנים את עצמם. רוב של הרוב של הרוב של השירים באתר, הם פסימים. כי במת' שקה יותר לכתוב שירים שמחים...
אז אם אין לי שיר להעלות... ויצא לי שיר עצוב... אנלא חושבת שצריך להעלות...
מחקתי חצי מהשירים שלי בגלל זה...
י"ג באלול תש"ע, 17:46
תודה על התגובות! י קלאופטרה י
י"ג באלול תש"ע, 22:48
לקליאופטרה, שיר נהדר. י אהובה קליין י
עם הרבה חומר למחשבה ומסר חזק.
כתיבתך יפה ורבת כישרון. עלי והצליחי
י"ד באלול תש"ע, 00:45
אוקיי סליחה י ניגונים י
סליחה אם הבעתי את דעתי בצורה בוטה פשוט מאוד קשה לי עם המסר של השיר... ואולי כן יש מקום להוסיף אופטימיות
ובאמת צריך להכניס אותו, אבל לא תמיד אתה חושב על זה, אתה כותב פורק מודה לה' וממשיך הלאה

סליחה אם הייתי בוטה
י"ד באלול תש"ע, 01:43
אגיב על סגנון נטו. י בקטנה י
אבל אני לא יכולה בלי הערה :).
הסגנון- פוטנציאל מטורף, אבל בגלל הבאלגן שהיה בראש באותו זמן גרם לסלנג לגלוש ולהרוס. ובכ"ז המסר עבר מצויין.

למרות שאני לא מסכימה. הכתיבה נתנה ונותנת כוחות. לפני או אחרי, שמחה כמה שחשוב, רצוי וכדאי להיות 'עצובים', [ירידה לצורך עליה] אין מקום להרחבה. סגנון יישאר סגנון, ואין אפילו מקום לוויכוח שהוא.

שנזכה לאופטימיות ושמחה.
י"ד באלול תש"ע, 11:31
חשוב מאד מאד מאד לציין איזו עצבות, י קלאופטרה י
בס"ד

כי הירידה לצורך עלייה, היא לא עצבות, אלה לב נישבר. ועם זה אין לי בעיה.
להיות עצוב זו עבירה. עצבות באה מגאווה (ככה ואמר רבי נחמן) והיא מאד מאד רעה.
אבל לב נישבר זה משהו שונה לגמרי, וטוב.
וצריך להיזהר. הרבה אנשים לא מבדילים בין זה לזה...
ועצב, מה לעשות, זה דבר ממש ממכר. כמו כאב...
ואני חושבת ממש שעצב לא צריך להתפרסם...

י"ד באלול תש"ע, 15:58
אשרייך, ניגונים י שירת העשבים י
למדתי ממך.
ט"ו באלול תש"ע, 22:08
ורוד ח... לפרוק במידה מסוימת... י עוף גוזל י
ח... אפילו הסמלה שלי ורודה יותר
(אני עם ג'ינס וחולצה סגולה...)
העולם לא כל כך ורוד
נכון לא צריך להיתמסקן אבל יש גבול....
נגיד אני אוהבת ליכתוב עצוב עז מה
נגיד אני במקום להיות בדיקי(ואני ילדה שובבה ושמחה
עם חייוך תמידי על הפנים)
אז אני פורקת בכתיבה
נגיד למה לא בכיתי הרבה כשמוריה ומוריה עזבו
(אני מדברית יחסי)
כי אני לא כמו כולם פרקתי בבוקר לפני זה על דף למרות שדרך כלל זה הולך לפח
רק עכשיו אתחליתי פה ביגלל
ניגונים שביקשה ממני וגם פרסמתי רק דבר אחד
ביגלל שאני לא כל כך אוהבת שכולם קוראים את מה שאני כותבת
למרות שאני לא כותבת על עצמי אני כותבת באיכבות אנשים שאני מקירה

אז מקווה שהבנת
עוף גוזל
מתגעגעת למוריה ומוריה
מורי'ה ומנורה....
כ' באלול תש"ע, 13:21
הבנתי! י קלאופטרה י
בס"ד

(דיברנו, ועוד נדברה... =]] )
ואת גם הבנת..... =]]
ואנחנו מסכימות!!!! פחחח סתם...
תודה על הכל!!!
אין עלייך!!! מעריצה!!!! ומעריכה פוול!
אוהבת! בהצלחה!!!
כ' באלול תש"ע, 15:15
נשמה, מה הקשר למורי'ה?מי זאת? י פלספנית י
כ' באלול תש"ע, 13:31
זוג חמודות שכמותכם.. :) י ניגונים י
ולמה אתם לא חושבת שביכיתי יותר ממה שביכיתי??
בגלל שלפני זה גם בבית בכיתי המון בשביל לא לבכות בפעולה...:-) (מה שכמובן לא בדיוק הלך לי... :-) )
אנשים, תיכתבו זה בריא וזה טוב.
כ' באלול תש"ע, 13:32
לא נכון י עוף גוזל י
העצב בה ממקום לא טוב...
כ"ג באלול תש"ע, 17:53
פלספנית י עוף גוזל י    הודעה אחרונה
פלספנית
מורי'ה זה את חשבתי שזה גם כינוי שלך פעם ממזמן עכשיו כבר לא זה היה ממש בהתחלה...