א."הקטן יהיה לאלף והצעיר לגוי עצום.." (ישעיהו ס', כ"ב)
ב. "שאי סביב עיניך וראי כולם נקבצו באו לך (קיבוץ גלויות!) בניך מרחוק יבאו ובנותיך על צד תאמנה" (שם ד')
ג."שמרו משפט ועשו צדקה כי קרובה ישועתי לבא וצדקתי להגלות"(שם נ"ו, א')
ד. "מי אלה כעב תעופינה וכיונים אל ארבותיהם"..(ועיי"ש בתרגום) (שם ס', ס"ח)
מהלב אל הבית..
'ביתי - הוא מבצרי',
ישנו 'מאמר-חיים' קצר.
אתה דר במבצר?
אולי במצר צר?
לביתי - חום עצמי.
מלבי אל ביתי,
בקילוח דקיק מנשמתי,
נפשי משתפכת
לתת וללכת..
כי ביחד הבית מקדם
ב"בית ישראל - ברכו את ה'"! (תהלים קל"ה, י"ט)
"ה', זכרנו יברך, יברך את בית ישראל... " (שם קט"ו, ב')
בית ישראל, "לכו ונלכה באור ה'"! (ישעיהו ב', ה')
תגובות
לא בטוחה שהגעתי לסוף דעתך.
לא בטוחה שהבנתי את משמעות הקטע.
הבנתי את המשפטים ואת חלקם אפילו אהבתי,
אבל לא הצלחתי להבין את הקשר בינהם ואת הרעיון שניסית לשדר.
מחילה על הבורות
בריאת אלוקים
משמעות השיר הוא, שהבית, שיש אנשים שחושבים שהוא כמבצר המסמל כוחניות,
ונכון שיש אמת במאמר חיים 'ביתי הוא מבצרי', שהבית הוא מקום שמירה והגנה,
אך כאן באתי בשיר להדגיש שעיקר הבית הוא חום והאבה וכבוד הדדי,
יותר מהשמירה החיצונית שאמנם הבית עושה, וזה הקשר לפסוקים למעלה
"הקטן יהיה לאלף"וגו', כי לא בכוחניות שנמצאת בגדול נבנה בית, רק בחום שניתן דוקא לקטנים.. ולכן מובן הפסוק השני שאז כשיהיה כזה כבוד לזולת אז באהבת חינם תהיה הגאולה וקיבוץ גלויות, קטנים וגדולים, וזה ע"י "משפט וצדקה" -הפסוק השלישי, והפסוק הרביעי אומר שאלו הן היונים שבשלום (כי היונה מסמלת שלום) יעופו אל ארובותיהם, דהיינו לבתיהם החם והאוהב..