אִי אֶפְשָׁר לְהִתְגַּעְגֵּעַ. יֵשׁ דְּבָרִים שֶׁאִי אֶפְשָׁר,
כְּמוֹ לָרוּץ עַד הַיָּרֵחַ
כְּמוֹ אֲנַחְנוּ
וּכְמוֹ לְהִתְגַּעְגֵּעַ.
("יש דברים שאי אפשר", אחינעם קנר)
1.
אֶת הַחִיוּך הַגָּדוֹל וְזֶרַע הַמַנְגוֹ שֵׁשַׁתַלְנוּ אֶתְמוֹל בָּגִינַה
עֲקָרָה לָהּ הָרוּחַ. כְּמוֹ בְּדִיחָה יְשָׁנָה שֵׁכּוּלַם מַכִּירִים,
אֲפִילוּ אַתָּה, נִזְכָּרִים וּמַצְלִיחִים לְגַחֵך
כְּדֵי לוֹמַר שְׁנִשְאַר בָּנוּ רֶגֶשׁ אַחֲרֵי הַמִּלְחָמָה הַזֹּאת.
כִּי כַּמָּה כְּבָר בְּעֶצֶם שׂוֹרֵף לְהַרְגִּישׁ, אוֹ כַּמָּה שׂוֹ
רֵף לִנְשׂוֹם. לְהַבִּיט בְּעֵינֵי הַטֵמְבֵּל וּלְהִיזַכֵר
בְּיָמִים טוֹבִים שֶׁעוֹד נָכוֹנוּ לוֹ.
וְבּוֹעַטִים בְּחַבְלֵי לֵידַת מָשִׁיחַ, בֶּן יוֹסֵף, בֶּן דָּוִד, בֶּן
חֲמוֹר.
(וְהָעִיר הַזּוּ שׁוֹתֶקֶת. כְּמוֹ לֹא יָדְעָה מֵעוֹלָם רוֹעַ מַהוּ, כְּמוֹ
לֹא הָיְיתָה בָּהּ עֶרְגַה.)
2.
וּבִכְלַל,
הַשֶּׁקֶט הַזֶּה לֹא נַעֲשָׂה בְּאֶצְבַּע, גַּם לֹא בְּעֶשֶׂר
וְלוּ יָכוֹלתַּ לְהַקְשִׁיב, וַודָּאְי הָיִינוּ מְשַׂחֲקִים;
סַבְתָּא בִּישְׁלָה דָיְיסַה,
אוֹ סַבָּא בִּישֵל צָרוֹת.
כִּי אַחֲרֵי הַכֹּל, מַה שְׁחַשוּב בֶּאֱמֶת זֶה שְׁעַדַיִין
יֵשׁ לְךָ אֶת הַבָּרָק הַנּוֹרָא הַזֶּה בַּשְׂפַתָיִים, וְהָסְדַקִים הָרְפוּיִים בָּעֵינָיִים
גַּם כְּשֶׁכְּבַר אֵין לְךָ 40 מַעֲלוֹת, גַּם כְּשֶׁכְּבַר אֵין לְךָ בִּכְלָל הֲזָיוֹת
וְגַם כְּשֶׁכְּבַר אֵין לְךָ שֵיעָרוֹת.
וְגַם כְּשֶׁכְּבַר אֵין לִ י
אוֹתְךָ.
(בַּחוּץ חֹם, וְהָשַׁדְרַן הוֹדִיעַ עַל שְׂרֵיפָה, אָז לָמָּה בִּכְלָל אֲנִי כּוֹתֵבֵת עַלֵיךָ?)
תגובות
נכתב כואב.
[מילים שטיפה צרמו לי כמו טמבל אבל]
ולתגובותיכם המשמחות כ''כ :
נארסיל- הטמבל נולד מתוך התרסה, לכן זה צורם. זו הכוונה. ותודה על היחס והביקורת :)
בקטנה- (תודה)
אלעד- :)
קלאו' שלי- תודה תודה. מי אוהב אותך כמוני? :P
לשמוע את הדברים שלך (זה לא לקרוא זה לשמוע, זה אפילו קרוב לצעקה), כשברקע יש פה איזה אורי בנאי זה כנראה מעניין. או אולי מרגש.
זה יפה.
חשבתי שאכביר במילים, אבל למה..
(ולמרות כל הסדר וההשקעה (הניקוד, וואו, הניקוד) מצאתי בלגן גדול ורעש. אבל למי אכפת.
(ומי הוא בכלל תגידי לי? או מי את?)
אז תודה, זה נפלא
שקט שמח שיהיה לנו.
אני כבר לא שומע,
לקור מתגעגע
ולריח פרדסים
התחזית-חמסין
אני כבר משתגע,
בהבל מתנועע
ולגן מלא טללים
וזרע המנגו
ששתלנו שלשום,
זרע המנגו
מתייבש לו בחום,
וזרע המנגו
נכמש לו ונגמר,
כי זרע המנגו
הוא התקווה של מחר
התחזית- יבש.
[ויש לזה לחן]
אם זרע המנגו הזה משדר תקוה-זה כבר מעודד
אבל זה שהתנאים הסביבתיים לא נותנים לעץ הזה להתפתח ולזרום
אני מרגיש-חסימות
התחזית יבש
המנגו זקוק לסביבת גידול חמה
ולהשקיה טובה
לאלעד אם התחזית יבש
ויש לזה חן
אז זה כבר יותר מעודד
עכשיו מדובר ביחסים בין בעל ואישה
והוא לפי דבריך אני מבין-טמבל!
(לגיטימי מבחינתך)
עכשיו אני חש בשיר נימה אופטימית מצד אחד כי עוד ימים טובים נכונו לו
ומצד שני נימה של זילזול (ותתקני אותי אם אני טועה)
בועטים בחבלי לידת משיח בן יוסף בן דוד בן חמור
(עיתון דתי?-זה ערוץ 7?)
והעולם אפאטי ואדיש בכל מה שקורה לגבי המלחמה נכון?
יתכן
עכשיו האדישות שלהם כאילו לא נובעת סתם
ולו יכולת להקשיב
ואז אימרות קצת אינפנטליות שמתאימות לטמבל או אינפנטיל
יש לך את הברק הנורא הזה בשפתיים
והשפתיים הם בדרך כלל אדומות-צבע של דם
(במלחמה עסקינן?)
והסדקים הרפויים בעיניים (איזה נימה שמדכאת את הנפש)
המשפט הבא-כאילו מדבר על אדם סכיזופרני או פסיכוטי
ויש פו גם איזה רצון לשחק במובן הרגשי האמוציונלי
וגם שכבר אין לך שיערות
(אז אולי הטטסטורון שלו פשוט גבוה וזה גנטי?)
עכשיו האמירה הפסימית ביותר היא "וגם שכבר אין לי אותך")
והשאלה הנשאלת היא למה אין לה אותו
שורה לפני זה ציינה את הרמיסה שחלה בו
אבל אין לה אותו
ושאלה המתבקשת היא "למה אין לה אותו"?
היא התגרשה ממנו?
היא התאלמנה ממנו?
היא איבדה אותו?
או שלפי דעתך במובן האמוציונאלי אין לה אותו
בחוץ חם (וזו נימה שמשדרת לי איזה אסון שעתיד לקרוא)
ןאז למה אני כותבת עליך
עכשיו שמשורר מזדהה עם הדמות במקרה הזה הבעל הוא יכתוב לך
אבל למה אני כותבת עליך? זה משדר את שיא הפסימיות שהיא בשיאה-כאליו שהוא אפילו לא שווה את הכתיבה שלך והתעסקות שלך בו
כי שריפה זה שמד בעיני
ולמה אני כותבת עליך? כאילו הוא כבר לו פה-הוא בעולם אחר
זה לא לך-זה עליך
אבל הנימה הלא מובנת לי מתחילה דווקא מתחילה בתחילת השיר
שנשאר בנו רגש אחרי המלחמה הזו ובמימיו הטובים שעוד נכונו בו
אבל שוב יש כאן ניצה של גיחוך
כי מבחיתך הרגש שישאר אחרי המלחמה הזו יהיה אטום סגור ואולי אפילו נעול
עכשיו אין לו 40 מעלות ואין לו הזיות (הזיות יש לסכיזופרנים)
והוא גם טמבל בנוסף לכל הצרות
על המשיח כתבו בני אדם
אבל התמימות והאמונה שבו במשיח בן יוסף היא אידיוטית בעיניך
וגם המשיח הוא בעצם בן חמור בעיניך
כלומר אין כאן שום הזדהות רגשית עם אף אחד
גם לא אליך-אלא עליך
אלא סתם נימה של ייאוש של אישה שמרגישה אפטיה אליו
ובכלל למה אני כותבת לך? כאילו שהוא אפילו לא שווה את התייחסות
כה אני מרגיש כלפי השיר שלך
ברברה? אז אולי תקבלי אותו ברכות בעדינות
למה מה יש לך איתו ברברה?
זה לא עיניך ולא העסק שלך הסנטימנטים שלי
אז תעשו שום וחלאס
תבלום את הפה סבל דביל
אימנקססי יאנוס מינוס קיססוס
הופה!
אז אני לא בערוץ 7?
אל תתעסק בשירה שלי
תתחיל להעמיס
שלא תעיז לגעת בתמונה הזו של קוקי!!!!
בתמונה של מי?
של קוקי
מי זה קוקי?
זה לא עניינך דביל
ברברה? בר בר בר
ברבה מה? בר בר בר
בר מינן ברבה מה?
תאמרי לי ברברה בבקשה מי זה קוקי? זה בעלך?
לבעלי קוראים ניצן
אז מי זה קוקי?
תדע לך שאתה פוגע בכל הסנטימנטים שלי לשירים שלי
חתיכת סבל אידיוט
החברים שלי הם ניסים מושיקו מיוחס מלאכי
מי זה קוקי בחיאת רבק?
תתחיל להעמיס ותשתוק
אולי אני יעשה לך ולי איזה ארוחת גורמה
לא ידעתי שאתה יודע גם לבשל
בטח שאני יודע לבשל
מה אתה יודע לבשל?
אני יודע לבשל לוקוס פרידה מוסר בורי
זה לא הטעם האשכנזי שלי
אז בו אני יעשה לך לזניה או פסטיציו
זה בידיוק מה שאכלתי במיקונוס
אני יעשה לך אוכל כמו במיקונוס מילה שלי
טוב אז בו נראה אותך מבשל
תפרסי יפה מפה על השולחן
יש לך כמה נרות?
כן
ומה עם יין (קראסי ביוונית) יבש?
אני לא מוכנה לבזבז בשבילך דביל אז אולי אתה תקנה
נו פרובלם-נו פרובלם אט אול
אתה תת רמה
אבל למה?
אני לא סובלת אותך
אבל למה?
טוב תכין משהו טעים לפחות
הנה בואי תשבי
אני מקווה שלא שמת הרבה מלח
את לא סומכת עלי נכון?
רגע אחד אשתי מטלפנת
הלו?
בו הביתה אוצר שלי
מי טילפנה?
זו אישתי
אפשר להראות לי תמונה שלה?
בטח שאפשר
הנה
טוב שב לאכול
לא בא לי
למה לא בא לך דביל?
למה מי בכלל רוצה לשבת לאכול אתך
היידה אני ממהר עכשיו לאשתי
ומה איתי?
חכי לקוקי
אני ממהר עכשיו אני על קוצים
לך לשלום ולא להתראות
תמסרי ד"ש חמה לקוקי שלך
רימיסיה ולא רמיסיה
תאמר לי בבקשה
בנוסף להיותך סבל אתה גם דיג או אינסטלטור?
-איך ידעת?
-כי אתה מקפיד לשמור על איזון
-ונראה לי שאתה אדם מאד רגיש במיוחד
עם נטייה לשירה אומנות משחק
הצד ההומאני שלך נורא מפותח
אני מבין שיש בך כאב
אבל לפי דעתי הכאב לא נובע ממך