קנאת האחים [שם נדוש, היצירה עצמה אני מקווה שתחדש]

פורסם בתאריך ט' בטבת תשס"ז, 30.12.2006
בס"ד
 
קנאת האחים
בראשית פרק ל"ז פס' ד'
"וְלֹא יָכְלוּ, דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם." 
בראשית פרק  מ"ה פס' ג'
"וְלֹא-יָכְלוּ אֶחָיו לַעֲנוֹת אֹתוֹ... "
בראשית פרק  מ"ה פס' ט"ו
"וְאַחֲרֵי כֵן, דִּבְּרוּ אֶחָיו אִתּוֹ."
 
השאלה הגדולה היא מה השתנה לאחר שמונה פרקים שפתאום האחים יכלו לדבר עם יוסף?.
קודם אקדים ואזכיר את הסיבה שלא יכלו לדבר עימו- קנאה טהורה.
 
מסביר השפת אמת
שבעצם קנאה היא לראות אדם במקום מסויים ולהאמין בכל לבב שאני שייך לשם בדיוק ויותר
ממנו, לאמר:
 
ראובן רואה את שמעון במקצוע מסויים עם מעמד מסויים ועם רכוש מסויים. ראובן חושב לעצמו בהיגיון:
הרי אני שייך למקום הזה בדיוק כמוהו, גם אני יכול לעבוד בעבודה שהוא עובד בה.
להחזיק במעמד שלו, ברכוש שלו, ולנהל הכל בצורה יותר טוב, אז למה אני לא שם?
כי ראובן לא חושב להסתכל פנימה להבין ששניהם אנשים עם כישרונות שונים וכוחות נפש לא קשורים,
זה ממש לא נחשב אצלו לשיקול. וכאן מתחילה ונגמרת הקנאה וכך קרה בין אחי יוסף ליוסף עד
שהבינו, ואחרי כן דברו איתו...
 
היו אלה ימי חנוכה והרבי מרוז'ין פעם אחת נכנס לביהמ"ד, החסידים שיחקו דמקה להנאתם.
מייד כאשר קלטו במבטם את הרבי הצניעו את המשחק בבושה והתחמקו מהרבי בשואלו מה
שיחקו. הרבי לא היה טיפש ודרש מהם להוציא את ששיחקו בו, הם הוציאו ולמדו לקחים חשובים.
א. אתה צועד קדימה, ב. אתה צועד צעד אחד בכל פעם, ג. הלבנים יהיו במשבצותיהם וכנ"ל
השחורים, ד. כאשר תגיע למעלה תוכל לצעוד לכל כיוון...
 
אם כן מה התרופה לקנאה ?- שאדם יכיר עצמו...
כשאדם ידע מהם כשרונותיו וכוחות נפש, מהי מטרתו ושלחיתו המיוחדת לו עצמו. יבין
שאין סיבה לקנא בפלוני אלמוני, השוני בולט מידי ואין על מה לריב.
שמעתי משפט חכם, כדי לעשות שלום צריך להילחם קודם~. אחרי שהכל יתברר וכל
אחד ידע מיהו, לא יהיה על מה להילחם :-).
כשתרצה לרשת מקום אדם אחר תצטרך לרשת את חבילת צרותיו [ליודעי אידיש בלבד:-)]
 
תמההּ הלבנה לעצמה, למה שלא תוכל להיות שמש?
מי שנועד להיות שמש יהיה שמש ומי שנועד להיות ירח יהיה ירח...
 
ידיעת מקומו מרבי זושא מנאפולי
אמר תמיד הרבי:
"כשאעלה לשמיים לא ישאלו אותי למה לא הייתי מֶיְאלֶךְ אלא למה לא הייתי זושא"
אחיו כונה בשם מיאלך{הרב אלימלך מליז'נסק בעל נועם אלימלך].
זושא= זיסע= זיס = מותק
היכן יוכל להשווות?
מי שיועד להיות מותק יהיה מותק ומי שנועד להיות מיאלך[מלך] יהיה מילאך[מלך].
 
ארוכה היריעה במה שיש בה, אקווה שתמצאו בה נֹפֶת דְּבַשׁ וְחָלָב... [שה"ש שם שם ],
השיחה נמסרה מהרב אריה הנדלר סגן רה"י דשעלבים הסדר
 

תגובות

ט' בטבת תשס"ז, 21:30
וה- י פלפלתי י

מיאלך יכול להיות גם מותק..:-)

אצל הקב"ה כולנו ככה.

יפה, חביב.

אהבתי.

ט' בטבת תשס"ז, 21:33
אבל ככה כל הד"ת נהרס :-P י יערות לוריין י
ט' בטבת תשס"ז, 23:07
נהרס???? י פלפלתי י

טוב, לא ישאלו אותי אם פלפלתי היתה זושא- ישאלו אם הייתי פלפלתי.

אז הייתי. באמת.:-)

יש כל מיני תפקידים בעולם..:-)

ט' בטבת תשס"ז, 23:13
גם כזה שבעצם לא מסכים לשום ציטטות? :-P י יערות לוריין י
ט' בטבת תשס"ז, 23:21
כן! י פלפלתי י

גם מי שמסכים וגם מי שלא מסכים לציטטות בלי סוף - אצל הקב"ה כולנו מותקים. אחד אחד.

גם אתה. כן.

(וגם פה יכולה לבוא ציטטה..:-))

ט' בטבת תשס"ז, 21:36
יישר כח ! י יונה י

אמת ויציב וזיס.

(וגם מיאלך)

ט' בטבת תשס"ז, 21:40
:-P, אבל אני לא מלך. י יערות לוריין י
בס"ד
אני רק יער נידח
ט' בטבת תשס"ז, 21:44
מי שנועד להיות יער יהיה יער י יונה י
ולא ידח ממנו נידח
ט' בטבת תשס"ז, 21:45
מחזירה במטבע היצירה?, :-P, נכנעתי י יערות לוריין י
ט' בטבת תשס"ז, 22:33
שכויח... י hedva י
ט' בטבת תשס"ז, 22:36
נחמד + + + ; י מיסטר דום י
ט' בטבת תשס"ז, 22:59
חזק וברוך! י שירה חדשה י

בס"ד.

אהבתי. כתוב טוב.

ט' בטבת תשס"ז, 23:12
מי שנועד להיות אני... י פליץ י

מסכן. דווקא בו אני לא מקנאה.

אוי - התחלתי עם רחמים עצמיים! אני שונאת רחמים עצמיים...

*כאפה ישר לראש*

חזרתי לעצמי...

כ"ה בטבת תשס"ז, 22:29
מהמם, באמת שאין לי מה לומר. פשוט מהמם! י בת מלך י    הודעה אחרונה