מִכְרוּ הכל בכסף [גם סיגים].
מעמד של כבוד,
גבינה בסולר,
לחם בתפוחי אדמה
ואהבה כנגד דמעה.
הלוואה כבר שווה
טבעת,
וכוס מלאה יין-
תנינ[ים] אכזר.
אין חוקים ואין מביט
כאן
כסף קונה הכל,
עשו כאוות נפשכם,
כראות עיניכם,
מכרו הכל בכסף[סיגים].
על פי המסופר באגדות החורבן
במסכת גיטין דפים נה:- נח.
שירה
הֵד הָרִים סָבִיב - עוד שיר אירוסין
כ"ט באייר תשס"ז (17.5.2007)
הָרִים סָבִיב לָה
מָעוֹן צִיפּוֹרִים יְקוֹנְנּוּ
הֵד אֲהָבַת עוֹלָמִים
וְשִבְרֵי תְּרוּעַת מָשִיחַ
מִבֵּין הַרִיסוֹת יְהוּדָה
מִצְפֶּה רָחֶל
עַל כִּנֶּרֶת טִבְעִית
בָּנֵי'הָ בַּגָלוּת
לְלֹא מִקְדָּש
מְצַפָּה הַיָלְדָה
לְבוֹא אֶלִיָהוּ הַנָּבִיא
לִשְמוֹעַ זְכוּיוֹת יִשְרָאֵל
בְּקוֹל שוֹפָרוֹת רָמִים
לֹא רַק הֵד הָרִים
שְיַעָבְרוּ שִבְעָה עֲשוֹרִים
יְחִידוֹת
מָעוֹן צִיפּוֹרִים יְקוֹנְנּוּ
הֵד אֲהָבַת עוֹלָמִים
וְשִבְרֵי תְּרוּעַת מָשִיחַ
מִבֵּין הַרִיסוֹת יְהוּדָה
מִצְפֶּה רָחֶל
עַל כִּנֶּרֶת טִבְעִית
בָּנֵי'הָ בַּגָלוּת
לְלֹא מִקְדָּש
מְצַפָּה הַיָלְדָה
לְבוֹא אֶלִיָהוּ הַנָּבִיא
לִשְמוֹעַ זְכוּיוֹת יִשְרָאֵל
בְּקוֹל שוֹפָרוֹת רָמִים
לֹא רַק הֵד הָרִים
שְיַעָבְרוּ שִבְעָה עֲשוֹרִים
יְחִידוֹת
13
שירה
בדיקת חמץ
י"א בניסן תשס"ז (30.3.2007)
ובעזרת נוצה של עוף
חול אזרה בשקר
תחפושת האמת המדומה
בס"ד
לאור יד כסופה
אבדוק את החמץ
בלב נסתר מְעַיִן
ובעזרת נוצה של עוף
חול אזרה בשקר
תחפושת האמת המדומה
כל אלף שנה
יישרפו עוד מאות שקים
ועדיין השקר ישתוקק
לחיות לנצח
והאמת
קבורה בלבה
של אש כבויה
מחכה לאיש כסוף
שיוציאה באֹמץ
ויגאל
את העולם
יחזיר למקורו
ללא צורך
בדרך
חול אזרה בשקר
תחפושת האמת המדומה
בס"ד
לאור יד כסופה
אבדוק את החמץ
בלב נסתר מְעַיִן
ובעזרת נוצה של עוף
חול אזרה בשקר
תחפושת האמת המדומה
כל אלף שנה
יישרפו עוד מאות שקים
ועדיין השקר ישתוקק
לחיות לנצח
והאמת
קבורה בלבה
של אש כבויה
מחכה לאיש כסוף
שיוציאה באֹמץ
ויגאל
את העולם
יחזיר למקורו
ללא צורך
בדרך
10
דבר תורה
קנאת האחים [שם נדוש, היצירה עצמה אני מקווה שתחדש]
ט' בטבת תשס"ז (30.12.2006)
בס"ד
קנאת האחים
בראשית פרק ל"ז פס' ד'
"וְלֹא יָכְלוּ, דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם."
בראשית פרק מ"ה פס' ג'
"וְלֹא-יָכְלוּ אֶחָיו לַעֲנוֹת אֹתוֹ... "
בראשית פרק מ"ה פס' ט"ו
"וְאַחֲרֵי כֵן, דִּבְּרוּ אֶחָיו אִתּוֹ."
השאלה הגדולה היא מה השתנה לאחר שמונה פרקים שפתאום האחים יכלו לדבר עם יוסף?.
קודם אקדים ואזכיר את הסיבה שלא יכלו לדבר עימו- קנאה טהורה.
מסביר
קנאת האחים
בראשית פרק ל"ז פס' ד'
"וְלֹא יָכְלוּ, דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם."
בראשית פרק מ"ה פס' ג'
"וְלֹא-יָכְלוּ אֶחָיו לַעֲנוֹת אֹתוֹ... "
בראשית פרק מ"ה פס' ט"ו
"וְאַחֲרֵי כֵן, דִּבְּרוּ אֶחָיו אִתּוֹ."
השאלה הגדולה היא מה השתנה לאחר שמונה פרקים שפתאום האחים יכלו לדבר עם יוסף?.
קודם אקדים ואזכיר את הסיבה שלא יכלו לדבר עימו- קנאה טהורה.
מסביר
14
שירה
על גבול שני עולמות
כ"ו בתמוז תשס"ז (12.7.2007)
על כן
גם משירים,
כמעט ופסקתי.
בס"ד
על פתח
בית המדרש,
המולה מתנצחת
לאמיתה של תורה.
על פתח
ליבי, סורגים
ודממה.
רחקו ממני,
עורקי התחברות.
על כן
גם משירים,
כמעט ופסקתי.
באין נעימת ה[ת]למוד,
מילותיי חסרות חן,
אמת וטוהר.
אם רק אדע דרך,
אשבֹּר ואנתץ,
אחד לאחד.
אז,
על הפתח
אשקיף,
כאחד
גם משירים,
כמעט ופסקתי.
בס"ד
על פתח
בית המדרש,
המולה מתנצחת
לאמיתה של תורה.
על פתח
ליבי, סורגים
ודממה.
רחקו ממני,
עורקי התחברות.
על כן
גם משירים,
כמעט ופסקתי.
באין נעימת ה[ת]למוד,
מילותיי חסרות חן,
אמת וטוהר.
אם רק אדע דרך,
אשבֹּר ואנתץ,
אחד לאחד.
אז,
על הפתח
אשקיף,
כאחד
10
שירה
קוריוז בין אמנות לאמונות*
ב' בניסן תשס"ז (21.3.2007)
בס"ד
קצת רקע על היצירה: קראו את המאמר של שמואל מושניק חברון- מבטו של אומן
שם הוא מדבר הרבה על הפשטות והיופי של חברון בספר חיים ביהודה
לא פלא שהיצירה מוקדשת בראש ובראשונה לו עצמו ובשנייה לזכר חיים יהודה
הלוי מגיני ובשלישית ליונה תפארת בשארי שהיא כאמור ביתו הבכורה
[או בעברית: הכל נשאר בקרי'ה :-)]
קוריוז בין אמנות לאמונות*
פשטות ותום,
חקוקים באבן.
אבות ראוהּ,
בנים
קצת רקע על היצירה: קראו את המאמר של שמואל מושניק חברון- מבטו של אומן
שם הוא מדבר הרבה על הפשטות והיופי של חברון בספר חיים ביהודה
לא פלא שהיצירה מוקדשת בראש ובראשונה לו עצמו ובשנייה לזכר חיים יהודה
הלוי מגיני ובשלישית ליונה תפארת בשארי שהיא כאמור ביתו הבכורה
[או בעברית: הכל נשאר בקרי'ה :-)]
קוריוז בין אמנות לאמונות*
פשטות ותום,
חקוקים באבן.
אבות ראוהּ,
בנים
8
שירה
לְתַקֵּן עוֹלָם, דואט ישן
י"ז בטבת תשס"ז (7.1.2007)
בס"ד
לְתַקֵּן עוֹלָם
מִילָה חוֹתֶכֶת,
כְּמוֹ סַכִּין בְּנַפְשִׁי.
הֶטֶלְתָּנִי אֶלִי קֶבֶר,
מְקוּשָט בְּוֶרֶד אָדֹם.
שָלְוָות עוֹלָמִים,
לְעוֹלַם לׂ א תִּהִיֶ´ה,
מִטַּת וְורָדִים.
לָכֶן דַּרְכִּי עָשִׂיתִי,
לְתוֹךְ הָוַויָ´ה,
שֶל בִּלְבּוּל וְמַטָּרָה.
מִשוּם מָקוֹם הֶגַעֲתָּ,
"לׂ א תִּצְלַח דַּרְכֶּךָ" אַמָרְתָּ.
חוֹמָה מְבוּדֶדֶת תַּתְּקִילֶךְ,
לְתַקֵּן עוֹלָם
מִילָה חוֹתֶכֶת,
כְּמוֹ סַכִּין בְּנַפְשִׁי.
הֶטֶלְתָּנִי אֶלִי קֶבֶר,
מְקוּשָט בְּוֶרֶד אָדֹם.
שָלְוָות עוֹלָמִים,
לְעוֹלַם לׂ א תִּהִיֶ´ה,
מִטַּת וְורָדִים.
לָכֶן דַּרְכִּי עָשִׂיתִי,
לְתוֹךְ הָוַויָ´ה,
שֶל בִּלְבּוּל וְמַטָּרָה.
מִשוּם מָקוֹם הֶגַעֲתָּ,
"לׂ א תִּצְלַח דַּרְכֶּךָ" אַמָרְתָּ.
חוֹמָה מְבוּדֶדֶת תַּתְּקִילֶךְ,
15
שירה
משחק תבונה אנושי/ מחווה לספר "המשחק של אנדר
י"ט בחשוון תשס"ז (10.11.2006)
בס"ד
פרולוג: ספר דמיוני על שנים בהם משפחה מעל שני ילדים מוחרמת עפ"י החוק , תקופה שבה בנ"א נלחמים בגע הנקרא באגים ומתכננים פלישה לכוכב הבית שלהם. הם מחפשים את האדם המתאים שיילחם בהם וינצח, והם חושבים שהם מצאו את אנדר וויגין. המשגוח מוסר ממנו וכך הוא חופשי לחשוב לעצמו ולדבר בלי שמישהו שומע אותו אבל מסתבר מהקריאה של הספר שההשגחה נשארה עליו...
משכנעים אותו לעבור מסלול מפרך של לימודים ואסטרטגיה
פרולוג: ספר דמיוני על שנים בהם משפחה מעל שני ילדים מוחרמת עפ"י החוק , תקופה שבה בנ"א נלחמים בגע הנקרא באגים ומתכננים פלישה לכוכב הבית שלהם. הם מחפשים את האדם המתאים שיילחם בהם וינצח, והם חושבים שהם מצאו את אנדר וויגין. המשגוח מוסר ממנו וכך הוא חופשי לחשוב לעצמו ולדבר בלי שמישהו שומע אותו אבל מסתבר מהקריאה של הספר שההשגחה נשארה עליו...
משכנעים אותו לעבור מסלול מפרך של לימודים ואסטרטגיה
19