מכירת חיסול

פורסם בתאריך ג' באב תשס"ז, 18.7.2007
מִכְרוּ הכל בכסף [גם סיגים].
מעמד של כבוד,
גבינה בסולר,
לחם בתפוחי אדמה
ואהבה כנגד דמעה.
 
הלוואה כבר שווה
טבעת,
וכוס מלאה יין-
תנינ[ים] אכזר.
 
אין חוקים ואין מביט
כאן
כסף קונה הכל,
עשו כאוות נפשכם,
כראות עיניכם,
מכרו הכל בכסף[סיגים].
על פי המסופר באגדות החורבן
במסכת גיטין דפים נה:- נח.

תגובות

ג' באב תשס"ז, 22:48
תודה לבת מלך על העזרה :-) י יערות לוריין י
בס"ד
באמת כדאי לכם/ן לעיין במקורות,
זהו השיר נכתב בעקבתותיהן
וברוח הזמן
 
שנזכה למועד ביאת משיח
ולא לעוד צום
על חורבן
 
יעקב.
ג' באב תשס"ז, 23:12
אהבתי~~~!!! י גייטל רייזל י

בס"ד

אהבתי!!!

שיר טוב יעקב, זה גם שיר מובן....!!!

ג' באב תשס"ז, 23:20
>>> י צחקן י
ב"ה
פעם ראשונה שהבנתי
את צפונות היע"ר.
בטוב טעם
מתאר משקל
שאין ערכו שווה.
 
חיסול עצמי-
מתחיל ברמאות
ובניה
ביושר לבעליה.
 
[ממש לא יצא טוב, לא במצבוח עכשיו. עכשיו לישון!]
ג' באב תשס"ז, 23:31
מעניין. י ארגמן י

בדיוק היום היה לנו שיעור על האגדות האלה בדיוק ועמדתי לכתוב משהו...

יש מצב לאיזושהי הפקעה, יער?

ג' באב תשס"ז, 23:48
למדת את האגדות או לא? י יערות לוריין י
בס"ד
בתור התחלה הבית על ההלוואה זה עיבוד של סיפור מפורש באגדות ההן!.
ג' באב תשס"ז, 23:49
חלקן. י ארגמן י
מסתבר שאת זו פספסתי... יש מצב לתקציר?
ד' באב תשס"ז, 00:31
מזיכרון, בת מלך מוזמנת לתקן. י יערות לוריין י
בס"ד
היה אדון
הייתה את אשתו
היה עבד
והייתה הלוואה
 
האדון היה צריך הלוואה מהעבד אז העבד אמר שהוא ישלח אותה עם אשתו. בנתיים אחר שלושה ימים האדון חיפש את אשתו והעבד שכנע אותו שהיא עברה את המוות מכמה בריונים קטנים. הוא סידר את הגירושין באופן שהאדון היה חייב לו חוב. נשא את אשתו
ברגע שיכל. והאדון מצא את עצמו משרת את העבד ואשתו לאור נרות וארוחה רומנטית ובכוס שהגיש ירדו דמעותיו שלו ועל אלו אמר הקב"ה יחרץ הדין.
 
 
ד' באב תשס"ז, 16:41
מעניין. י ארגמן י
אני אתעמק עוד, בהמשך היום, ואגיב שוב.
ד' באב תשס"ז, 07:50
מכירת חיסול י אנונימי י

יישר כח

ועוד הייתי מוסיפה כהנה וכהנה

יצירה טובה

שבת שלום ומבורך

ד' באב תשס"ז, 12:22
הכסף כמעט קונה הכל י אנונימי י

הכסף כמעט קונה הכל
הכל מלבד אהבה.
:-)

ד' באב תשס"ז, 15:02
מחובתי להסכים אתך כאן. י בת מלך י

בעזרתו יתברך

כשאני חושבת על זה, לא אמרתי לך בכלל מה דעתי על השיר
אחרי כל השינוי'ים שעשית לו.

* הוא טוב יותר בהמון מהניסוח הראשון.
* הציניות כאן משגעת אותי[ותבינו כמו שאתם רוצים, לחיוב או לשלילה..]
* לענ"ד, אולי כדאי לשים [סיגים] רק בסיום, ולא בהתחלה.
* הבית הראשון נפלא [עד כמה שבית כזה יכול להיות נפלא..].
* אני חושבת שהשורה האחרון בבית השני מפריעה לי,
  ובכל זאת היא עוברת טוב, לענ"ד.
* את הבית השלישי אני אוהבת[מותר לי?].

שנזכה להבין כי כסף לא(!) קונה המון מהדברים החשובים ביותר בחי'ינו.
ממני הקטנה.

ד' באב תשס"ז, 23:53
גולני- גם הטיעון כסף קונה הכל ציני כאן י יערות לוריין י
בס"ד
כל השיר זה שידור ציניות אחד גדול, בדיוק כמו שזה מתאר את המציאות של ימי חורבן בית שני,
אין מקום לחיוכים, אין מקום
 
תודה לכם
ז' באב תשס"ז, 00:51
לא בדיוק הבנתי י סירת עץ י
מה זה כוס מלאה יין -תנינים אכזר???
ז' באב תשס"ז, 00:54
היין מעורב בדמעות י יערות לוריין י
בס"ד
התנין האכזר הוא זה שיושב עם אשתו של המשרת,
פירטתי כבר בשאר התגובות.
 
כחש הכט וד"ל למבינים
ח' באב תשס"ז, 13:21
אהבתי י בדולח י

פשוט ברור ובסגנון המיוחד מאד שלך

אלו היו החטאים של הדור

( שיר נחמד מאד)

שנזכה לגאולה

ח' באב תשס"ז, 16:29
ומי המבינים? י בת מלך י

בעזרתו יתברך

אולי תסביר את סיום הסיפור.
משהו על כך שזה העונש--

ח' באב תשס"ז, 16:45
אוקיי, אם ביקשת +תיקון טעות י יערות לוריין י
בס"ד
סיום הסיפור הוא שהקב"ה רואה את הדמעות ועל זה [בין השאר] חורץ את חורבן ירושלים.
בן הכט כתב את הספר כחש על פרשיית קסטנר, הידיעה הכללית על האמת לא מתקרבת לאמת השלימה.
 
אני רק אצטט ואעבד קמצוץ ממנו.
 
קסטנר: מצפוני טהור.
[מה שקצת סותר את הימצאותו של חיים כהן נוטל את מושכות המשפט כאשר הוא עצמו היה אישיות בכירה בממשלה
{היועץ המשפטי, כמה מוכר לנו...} וקצת מראה על ניגוד אנטרסים של הממשלה במשפט ההוא.]
 
את השיר שכולכם מכירים כמעט כהמנון לאומי הטיול לטבריה, חשבו שוב מה הרקע שלו.
[חזרתה הזמנית של חנה סנש מה"גן עדן" של בודפשט לישראל. באשר שם הגרמנים כבר הכינו את הקרקע
 לביקור בשדות עבודה, כמובן בלי להזכיר את השם אושוויץ- הוא כבר כנראה היה ידוע.]
 
אני אעצור כאן.
 
 
 
ט' באב תשס"ז, 18:29
מדובר על השואה וגם על תקופת הצנע בארץ זה מן י הסהר האיתן י

אנולוגיה שין שני התקופות,

תקן אותי אם אני טועה.

ט' באב תשס"ז, 22:41
גם, לא רק. אבל יפה שעלית על האנולוגי'ה י יערות לוריין י
בס"ד
הרי ההשוואה הזו כבר ידועה שבין ימי מצור בית ראשון ושני לבין הימים שבין ליל הבדולח דרך
הקמת הגטאות ועד לשחרור הסופי בידי האמריקאים והרוסים.
מעניין שרק עכשיו נרשם בתגובות על אנולוגיה פשוטה כלכך
 
שבעז"ה נשתמע רק בשורות טובות
ובבניין ירושלים ננוחם
מוצאי תשעה באב
 
כ"ח בתשרי תשס"ח, 00:48
אחר שלימדוני מהו שיר ומהו רעיון י יעקב רובין י    הודעה אחרונה

בס"ד

זהו רעיון, אבל כנראה אחד ששוה באחד הימים לעשות ממנו שיר.

הפנטום.
[מתישהוא מגיע הזמן להחשף...]