על גדות הים עמד אילן גדול, הגיע החורף, נשרו העלים
שום כוח ורוח לו לא יכול. והעץ נותר כמו חבורת אלמים.
גלי ים עצומים עברו על גבו, רק עלה אחד נשאר מיותם
והוא נשאר בצד, כבודו ירום הודו. וקולו היפה כמעט נדם.
התחילו להתגאות העלים, עברו הימים, ועבר שם אדם
"כולם רק עלינו מסתכלים. וכרת את הגזע כי רצה בית חם.
אנחנו נותנים את החן לעץ. עברו הימים ועברו הלילות,
אנחנו כמו זהב נוצץ"! חשבו השורשים:
כמה זמן נוכל לחכות!
שמע הגזע והתחיל להתגאות,
"אני גזע עץ עבות. פתאום מהשורשים צמח גזע חדש
שום דבר לא יכול לחומר שלי, וכולם ספרו את הסיפור מחדש
כי כל הכח זה רק אני"! (כשכל אחד היה נרגש):
עכשיו בכולם נשרש האמת
שמעו השורשים ולא ידעו מה לומר, כי השורש לעולם לא מת!
"איזה סיפור עלינו יסופר !
הרי כולם מדברים על העלים חייכו השורשים זה לזה בענוה
ועל הגזע תמיד מספרים, והסתכלו זה על זה בשמחה.
ואנחנו מתחת האדמה חבויים.
אותנו בכלל לא רואים".
תגובות
היה סייתא דשמיא מעל הרגיל וכולי תודה להשם יתברך.
בגלל שהתוכן הוא "לא כל כך קליל". [יש כאן סיפור-חיים של המציאות שעוברת על כל האנושות בעבר ובעתיד], היה צריך למצוא דרך להביע אותו מבלי להתערב בכתיבה ולהביעו בסגנון האישי המקורי. וכשהנשמה מדברת, לא מתערבים. זה ידוע.
השאלה שאני שואל אותך, אוהב אמת: התדהמה גדולה !
מה עושים עם המציאות הזו ?
בשיר כתבתי שמחייכים ומסתכלים זה לזה בעיניים בשמחה ובחיוך, אבל אתה שנחשף לדבר הזה באופן אישי, מה נראה לך בעניין ?
פשוט קצת התרגשתי ולכן כתבתי כ"כ הרבה..
שנזכה כולנו ה ר ב ה זמן לראות איך כל הפרטים הם בעצם שלימות אחת, וצריך כל פרט ממש, ואין אדם שאין לו שעה...
כי הרי הכל, אבל באמת הכל זה הקדוש ברוך הוא.
חזקתני מאוד. החיים זה דרך ארוכה,
אבל התורה היא תמיד אחת ואלוקים תמיד אחד.
בהצלחה!
הרמב"ם מבאר: הדין - הנהגת המדינה בצדק, האמת - המעלות ההגיוניות, והשלום - המעלות המידתיות.
הנביא זכריה הקדים - דברו אמת איש את רעהו ל - אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם, מדוע?
כי רק כאשר הדיבור הינו אמתי ללא פניות וללא אינטרסים, אזי יש אמת, שהאמת כללית יותר ממה שהאחד או השני סובר.
אולם אם האמת נעדרת, נעשית עדרים עדרים והולכת לה, אזי ממילא אין צדק ואין שלום.
לפיכך, העיקר להאזין ולהקשיב.
אשאל אותך שאלה אחת: מה ללמד את ילדך קודם
את האמת או את השלום, הרי כתוב "אמת ושלום אהבו", אז נלמד אותו קודם את האמת או את השלום ?
אני חושב שהתשובה פשוטה שאמת ושלום הן אחד,
כי כותב החפץ חיים שבמקום שהשלום מצוי שם יראת שמים מצויה, הרי שהן ממש אחד.
[אז מה תאמר אלמד אחד והוא יבין את השני מעצמו, זה לא כל כך פשוט כפי שזה נראה..]
שבת שלום!
הצלחה וכל טוב.
שבת שלום!