רַגְ|לַ|יִם קְ|לִּי|לוּת, - - שש!! ולשיטת יעקב זה בסדר. :-)
ב|רי|קו|דון שֶׁל פְּ|רִי|חָה, - שמונה. שוב בגלל השווא.
מו|ח|צות נְ|מָ|לָה. - שש. שוב בגלל השווא.
יעקב! מה יהיה אם תקרא בתורה? תזרוק את השווא נע?
כ"א באדר תשס"ז, 22:14
אני לא בעל קורא, הייתי וגם אז לא מי יודע...ייערות לורייןי
בס"ד חוץ מזה ששווא נע כאשר הוא לא משנה משמעות מילה לא מחזירים על זה!!! ועוד משהו: בהיקו לא צריך לצאת ידי חובה והבן כי פורים משתרע לו. שנא' מנכנס אדר מרבים בשמחה [ואין אונס] עד חודש אב " [שם שם]
כ"א באדר תשס"ז, 22:17
אבל מעלים בקודש! ולא מורידים!! :-) יפלפלתיי
כ"א באדר תשס"ז, 22:19
אולי מעלין ולא מורידין אם כבר לדקדק ייערות לורייןי
כ"א באדר תשס"ז, 22:20
חחח יפלפלתיי
חשבתי על זה כשכתבתי, והתלבטתי, ואמרתי נראה אם הוא יגיד משו.. :-)
אז אמרת.
אבל אתה צריך לבצע את המעלין..:-)
מעלין בהייקו ..:-)
כ"א באדר תשס"ז, 22:21
יש לי פטור :-P ייערות לורייןי
כ"א באדר תשס"ז, 22:23
אין לך פטור!יפלפלתיי
לא מחזירים - אבל גם לא פוטרים כללים והוראות!
כ"א באדר תשס"ז, 22:24
שיהיה, המשך במסרישי לרווחת היוצרת וחסרי הסבלנות :) ייערות לורייןי
כ"א באדר תשס"ז, 22:15
חח.. הי פלפל!יbenadamguyי
בחסדי אבא'לה שלי!!
אני בדיוק שאלתי את יעקב את אותה שאלה...
הוא ענה לי שזה בסדר..
אז האשמות-אליו!=]
כ"א באדר תשס"ז, 22:17
כמובן שהכל נופל עלי, אז מה עם כתפיי לא רחבות בשבילייערות לורייןי
אתר שלם.. :-)
כ"א באדר תשס"ז, 22:15
אף פעם לא הבנתי הייקואים...יפליץי
קצרים מדי.
כ"א באדר תשס"ז, 22:17
קצר זה יפה בד"כ..=)יאנונימיי
לטעמי!!
כ"ב באדר תשס"ז, 04:51
באמת כל המגניב שאתה יכול להכניס בקטע קצר-כ"כ הרבה יbenadamguyי
כ"א באדר תשס"ז, 22:17
קצר וקולעייונהי
ובצירוף הכותרת - מגנוב !
כ"ב באדר תשס"ז, 13:43
ילדונת,יבת מלךי
בעזרתו יתברך
א. שלום לך! :-)
ב. הכותרת... אולי תותרי על הסוגריים,
זה באמת לא מזמין להכנס ליצירה.
מה יש לכם, אתם,
חסרי הערך העצמי שלכם, הא?
אם אתם באמת כ"כ לא אוהבים
את שיצא לכם ביצירה-
למה לפרסם?
אז, אם פרסמתם- האמת היא
שיש משהו ביצירה. אז- תותרי על הסוגרים ותוכנם, טוב?
ג. זהו שירך(הייקו[א]ך??):
רַגְלַיִם קְלִּילוֹת,
בריקודון שֶׁל פְּרִיחָה,
מוחצות נְמָלָה.
סתם ככה, בקריאה ראשונה,
זה נראה כסוג של הומור. אולי.
עכשיו, בקריאה שניה ורצינית,
יש כאן אמת כואבת.
חוסר יחס, הסתרת אמת.
ועתה, לא הזמן להאריך.
ממני הקטנה(:
ובחוצות ירושלים.
כ"ב באדר תשס"ז, 13:47
זה עדיין הומוריסטי. יפלפלתיי
טיפה הומור שחור..:-)
גם בצחוק יש אמת. גם בריקוד החיים נמחצים אנשים. לא רק נמלים.
כ"ב באדר תשס"ז, 13:49
הומור שחור זה לא הומור, לא אגיד מה דעתי. יבת מלךי
כ"ב באדר תשס"ז, 13:53
יש פה הומור.. ותו לא! אני לא בנאדם מדוכא! יbenadamguyי
כ"ב באדר תשס"ז, 13:54
בלי קשר.יבת מלךי
בעזרתו יתברך
הצד השני כאן מתבקש.
ממני הקטנה(:
כואבת.
כ"ב באדר תשס"ז, 13:55
למה את כאובת? אני לא כואבת.. יbenadamguyי
כ"ב באדר תשס"ז, 13:56
כואב מלחייך:-) יבת מלךי
כ"ב באדר תשס"ז, 13:59
זה לא נכון!יפלפלתיי
זה לא אומר שזה לא מצחיק, זההומור -
אבל אם נסתכל טוב- יש בו גם טיפטיפה עצב. גם אם בגדול את בנאדם שמח.
נמחצה כאן נמלה, יציר כפיו של הקב"ה - שזה דבר עצוב, לא דבר שמח במיוחד, אבל זה נעשה תוך כדי ריקוד, תוך כדיש מחה.
הבינות?
זה לא קשור לדיכאון כן או לא.
וואלה, מה קורה לכם כאן בזמן האחרון?אני נדהמת..! :-)
כ"ב באדר תשס"ז, 14:00
עומדת שם נרעדת ונדהמת? שיהיה. צדיק באמונתו.... יבת מלךי
כ"ב באדר תשס"ז, 14:02
הרגתם אותי. האמת- מחצתם..:-) יפלפלתיי
כ"ב באדר תשס"ז, 14:02
...יבת מלךי
בעזרתו יתברך
גם כשאדם בשיא שמחתו,
ממש במעלה המדרגה,
אין לו היתר להרוג.
ממני הקטנה(:
ה"י הוא המלך.
כ"ב באדר תשס"ז, 14:03
למחוץ נמלה בלי כוונה - אין עם זה שום העיה הלכתית.יפלפלתיי
בלי כוונה - אין עם זה שום העיה הלכתית.
אל תמציאו דברים. תעשו טובה.
כ"ב באדר תשס"ז, 14:03
דברתי בפן השני של ההייקו. ;סגור מבחינתי. יבת מלךי
כ"ב באדר תשס"ז, 14:07
לעיתים בעת שהשמחה מרובהייערות לורייןי
והאדם לא בשליטה מעולה יוצאת תקלה...
כ"ב באדר תשס"ז, 14:15
נכוןיבת מלךי
בעזרתו יתברך
ולכן,
על האדם לעבוד על עצמו
ולהיות תמיד בשליטה.
כי לפעמים,
מה שנגרם בעקבות כך,
הוא בלתי הפיך.
ממני הקטנה(:
אבל יש שליט לעסק.
כ"ב באדר תשס"ז, 14:18
עדי רן ברקע?ייערות לורייןי
נראה שעל כל תגובה, אנו זוכים לראות שורה אחרת משירה ישראלית מקורית :-)
כ"ב באדר תשס"ז, 14:30
השיר בראשי.. מסביר. יבת מלךי
כ"ב באדר תשס"ז, 15:33
יפה יפה אני לא מבינה בהקואיים ;יאראלי
כ"ב באדר תשס"ז, 15:41
אשמחאם מישהוא יוכל להסב\יר לי מזה ;יאראלי
כ"ב באדר תשס"ז, 16:21
יפה מאוד, אבלייהודה ו.י
למען האמת, אני רואה בזה יותר סנריו מאשר הייקו, בגלל הביקורת שמצאתי בו, ואקדים מראש רפואה למכה, ואומר שמבחינתי אין כזה דבר קריאה לא נכונה של שיר.
חוצמזה, "מו|ח|צות|נ|מ|לה" - אם הולכים לפי שמיעה זה שש.
כ"ב באדר תשס"ז, 16:54
אולי תסביר בזאת מהן תכונות הסנריו? יבת מלךי
כ"ב באדר תשס"ז, 16:57
במקום על יפלפלתיי
עונה זה נכתב על אנשים, - זה ביקות על החברה.
ויהודה יבוא ויגיד - עם אירוניה.
ואותה ילדה קטנה עמדה ושאלה :"למה?"
כ"ב באדר תשס"ז, 16:55
קריאה לאיפלפלתיי
נכונה של שיר? לא הבנתי. מאיפה הבאת את זה ולמה?
ולעניין ההברות- נכון, גם אני אמרתי את זה, והאמת, חשבתי לתעיר על חוסר עונה. פריחה זה לא מספיק...:-)
ולענין הסנריו- היא טוענת שזה הומור ולא ביקורת אזזה לא ממש ילך.:-)
כ"ב באדר תשס"ז, 17:21
תראי,ייהודה ו.י
לגבי אירוניה - זה כמו שתשאלי למה צריך עונה בהייקו. אלו הכללים, וזהו.
ולגבי ההומור - הוא שאמרתי, שאין כזה דבר להבין שיר לא נכון, אולי יש להבין שיר לא כמו שהמשורר התכוון, אבל כל הבנה של שיר היא נכונה.
ופריחה זה בהחלט מספיק. ובהייקו המסורתי היפני, אגב, (יעקב, תהיה בשקט), תמיד כשכתוב פריחה סתם הכוונה היא לדובדבן, ולעונת האביב.
כ"ב באדר תשס"ז, 17:51
מן הסתם..יפלפלתייהודעה אחרונה
זו עונת הפריחה היחידה.. גם אצלנו. בלי שום קשר דווקא לדובדבן..
תגובות
יש לך טעות בקלילות. זה צריך להיות קלילוֹת.
רַגְ|לַ|יִם קְ|לִּי|לוּת, - - שש!! ולשיטת יעקב זה בסדר. :-)
ב|רי|קו|דון שֶׁל פְּ|רִי|חָה, - שמונה. שוב בגלל השווא.
מו|ח|צות נְ|מָ|לָה. - שש. שוב בגלל השווא.
יעקב! מה יהיה אם תקרא בתורה? תזרוק את השווא נע?
בס"ד
חוץ מזה ששווא נע כאשר הוא לא משנה משמעות מילה לא מחזירים על זה!!!
ועוד משהו: בהיקו לא צריך לצאת ידי חובה
והבן כי פורים משתרע לו.
שנא' מנכנס אדר מרבים בשמחה [ואין אונס] עד חודש אב " [שם שם]
חשבתי על זה כשכתבתי, והתלבטתי, ואמרתי נראה אם הוא יגיד משו.. :-)
אז אמרת.
אבל אתה צריך לבצע את המעלין..:-)
מעלין בהייקו ..:-)
לא מחזירים - אבל גם לא פוטרים כללים והוראות!
בחסדי אבא'לה שלי!!
אני בדיוק שאלתי את יעקב את אותה שאלה...
הוא ענה לי שזה בסדר..
אז האשמות-אליו!=]
אתר שלם.. :-)
קצרים מדי.
בעזרתו יתברך
א. שלום לך! :-)
ב. הכותרת... אולי תותרי על הסוגריים,
זה באמת לא מזמין להכנס ליצירה.
מה יש לכם, אתם,
חסרי הערך העצמי שלכם, הא?
אם אתם באמת כ"כ לא אוהבים
את שיצא לכם ביצירה-
למה לפרסם?
אז, אם פרסמתם- האמת היא
שיש משהו ביצירה. אז- תותרי על הסוגרים ותוכנם, טוב?
ג. זהו שירך(הייקו[א]ך??):
רַגְלַיִם קְלִּילוֹת,
בריקודון שֶׁל פְּרִיחָה,
מוחצות נְמָלָה.
סתם ככה, בקריאה ראשונה,
זה נראה כסוג של הומור. אולי.
עכשיו, בקריאה שניה ורצינית,
יש כאן אמת כואבת.
חוסר יחס, הסתרת אמת.
ועתה, לא הזמן להאריך.
ממני הקטנה(:
ובחוצות ירושלים.
טיפה הומור שחור..:-)
גם בצחוק יש אמת. גם בריקוד החיים נמחצים אנשים. לא רק נמלים.
בעזרתו יתברך
הצד השני כאן מתבקש.
ממני הקטנה(:
כואבת.
זה לא אומר שזה לא מצחיק, זההומור -
אבל אם נסתכל טוב- יש בו גם טיפטיפה עצב. גם אם בגדול את בנאדם שמח.
נמחצה כאן נמלה, יציר כפיו של הקב"ה - שזה דבר עצוב, לא דבר שמח במיוחד, אבל זה נעשה תוך כדי ריקוד, תוך כדיש מחה.
הבינות?
זה לא קשור לדיכאון כן או לא.
וואלה, מה קורה לכם כאן בזמן האחרון?אני נדהמת..! :-)
בעזרתו יתברך
גם כשאדם בשיא שמחתו,
ממש במעלה המדרגה,
אין לו היתר להרוג.
ממני הקטנה(:
ה"י הוא המלך.
בלי כוונה - אין עם זה שום העיה הלכתית.
אל תמציאו דברים. תעשו טובה.
יוצאת תקלה...
בעזרתו יתברך
ולכן,
על האדם לעבוד על עצמו
ולהיות תמיד בשליטה.
כי לפעמים,
מה שנגרם בעקבות כך,
הוא בלתי הפיך.
ממני הקטנה(:
אבל יש שליט לעסק.
אנו זוכים לראות שורה אחרת
משירה ישראלית מקורית :-)
למען האמת, אני רואה בזה יותר סנריו מאשר הייקו, בגלל הביקורת שמצאתי בו, ואקדים מראש רפואה למכה, ואומר שמבחינתי אין כזה דבר קריאה לא נכונה של שיר.
חוצמזה, "מו|ח|צות|נ|מ|לה" - אם הולכים לפי שמיעה זה שש.
עונה זה נכתב על אנשים, - זה ביקות על החברה.
ויהודה יבוא ויגיד - עם אירוניה.
ואותה ילדה קטנה עמדה ושאלה :"למה?"
נכונה של שיר? לא הבנתי. מאיפה הבאת את זה ולמה?
ולעניין ההברות- נכון, גם אני אמרתי את זה, והאמת, חשבתי לתעיר על חוסר עונה. פריחה זה לא מספיק...:-)
ולענין הסנריו- היא טוענת שזה הומור ולא ביקורת אזזה לא ממש ילך.:-)
לגבי אירוניה - זה כמו שתשאלי למה צריך עונה בהייקו. אלו הכללים, וזהו.
ולגבי ההומור - הוא שאמרתי, שאין כזה דבר להבין שיר לא נכון, אולי יש להבין שיר לא כמו שהמשורר התכוון, אבל כל הבנה של שיר היא נכונה.
ופריחה זה בהחלט מספיק. ובהייקו המסורתי היפני, אגב, (יעקב, תהיה בשקט), תמיד כשכתוב פריחה סתם הכוונה היא לדובדבן, ולעונת האביב.