ריקוד המוות [נסיון צולע להייקו]

מאת
benadamguy
פורסם בתאריך כ"א באדר תשס"ז, 11.3.2007

רַגְלַיִם קְלִילוֹת,

בְּרִקּוּדוֹן שֶׁל פְּרִיחָה,

מוֹחֲצוֹת נְמָלָה.
------------------------------------------------------------------------------------------

תודה ליעקב על עזרה בעיבוד השיר.

תגובות

כ"א באדר תשס"ז, 22:12
איזה יופי! הומוריסטי! :-) י פלפלתי י

יש לך טעות בקלילות. זה צריך להיות קלילוֹת.

רַגְ|לַ|יִם קְ|לִּי|לוּת, - - שש!! ולשיטת יעקב זה בסדר. :-)

ב|רי|קו|דון שֶׁל פְּ|רִי|חָה, -  שמונה. שוב בגלל השווא.

מו|ח|צות נְ|מָ|לָה. - שש. שוב בגלל השווא.

 

יעקב! מה יהיה אם תקרא בתורה? תזרוק את השווא נע?

כ"א באדר תשס"ז, 22:14
אני לא בעל קורא, הייתי וגם אז לא מי יודע... י יערות לוריין י

בס"ד
חוץ מזה ששווא נע כאשר הוא לא משנה משמעות מילה לא מחזירים על זה!!!
ועוד משהו: בהיקו לא צריך לצאת ידי חובה
והבן כי פורים משתרע לו.
שנא' מנכנס אדר מרבים בשמחה [ואין אונס] עד חודש אב " [שם שם]

כ"א באדר תשס"ז, 22:17
אבל מעלים בקודש! ולא מורידים!! :-) י פלפלתי י
כ"א באדר תשס"ז, 22:19
אולי מעלין ולא מורידין אם כבר לדקדק י יערות לוריין י
כ"א באדר תשס"ז, 22:20
חחח י פלפלתי י

חשבתי על זה כשכתבתי, והתלבטתי, ואמרתי נראה אם הוא יגיד משו.. :-)

אז אמרת.

אבל אתה צריך לבצע  את המעלין..:-)

מעלין בהייקו ..:-)

כ"א באדר תשס"ז, 22:21
יש לי פטור :-P י יערות לוריין י
כ"א באדר תשס"ז, 22:23
אין לך פטור! י פלפלתי י

לא מחזירים - אבל גם לא פוטרים כללים והוראות!

 

כ"א באדר תשס"ז, 22:24
שיהיה, המשך במסרישי לרווחת היוצרת וחסרי הסבלנות :) י יערות לוריין י
כ"א באדר תשס"ז, 22:15
חח.. הי פלפל! י benadamguy י

בחסדי אבא'לה שלי!!

אני בדיוק שאלתי את יעקב את אותה שאלה...

הוא ענה לי שזה בסדר..

אז האשמות-אליו!=]

כ"א באדר תשס"ז, 22:17
כמובן שהכל נופל עלי, אז מה עם כתפיי לא רחבות בשביל י יערות לוריין י

אתר שלם.. :-)

כ"א באדר תשס"ז, 22:15
אף פעם לא הבנתי הייקואים... י פליץ י

קצרים מדי.

כ"א באדר תשס"ז, 22:17
קצר זה יפה בד"כ..=) י אנונימי י
לטעמי!!
כ"ב באדר תשס"ז, 04:51
באמת כל המגניב שאתה יכול להכניס בקטע קצר-כ"כ הרבה י benadamguy י
כ"א באדר תשס"ז, 22:17
קצר וקולע י יונה י
ובצירוף הכותרת - מגנוב !
כ"ב באדר תשס"ז, 13:43
ילדונת, י בת מלך י

בעזרתו יתברך

 

א. שלום לך! :-)

ב. הכותרת... אולי תותרי על הסוגריים,

זה באמת לא מזמין להכנס ליצירה.

מה יש לכם, אתם,

חסרי הערך העצמי שלכם, הא?

אם אתם באמת כ"כ לא אוהבים

את שיצא לכם ביצירה-

למה לפרסם?

אז, אם פרסמתם- האמת היא

שיש משהו ביצירה. אז- תותרי על הסוגרים ותוכנם, טוב?

ג. זהו שירך(הייקו[א]ך??):

רַגְלַיִם קְלִּילוֹת,

בריקודון שֶׁל פְּרִיחָה,

מוחצות נְמָלָה.

סתם ככה, בקריאה ראשונה,

זה נראה כסוג של הומור. אולי.

עכשיו, בקריאה שניה ורצינית,

יש כאן אמת כואבת.

חוסר יחס, הסתרת אמת.

ועתה, לא הזמן להאריך.

 

ממני הקטנה(:

ובחוצות ירושלים.


כ"ב באדר תשס"ז, 13:47
זה עדיין הומוריסטי. י פלפלתי י

טיפה הומור שחור..:-)

גם בצחוק יש אמת. גם בריקוד החיים נמחצים אנשים. לא רק נמלים.

כ"ב באדר תשס"ז, 13:49
הומור שחור זה לא הומור, לא אגיד מה דעתי. י בת מלך י
כ"ב באדר תשס"ז, 13:53
יש פה הומור.. ותו לא! אני לא בנאדם מדוכא! י benadamguy י
כ"ב באדר תשס"ז, 13:54
בלי קשר. י בת מלך י

בעזרתו יתברך

 

הצד השני כאן מתבקש.

 

ממני הקטנה(:

כואבת.

כ"ב באדר תשס"ז, 13:55
למה את כאובת? אני לא כואבת.. י benadamguy י
כ"ב באדר תשס"ז, 13:56
כואב מלחייך:-) י בת מלך י
כ"ב באדר תשס"ז, 13:59
זה לא נכון! י פלפלתי י

זה לא אומר שזה לא מצחיק, זההומור -

אבל אם נסתכל טוב- יש בו גם טיפטיפה עצב. גם אם בגדול את בנאדם שמח.

נמחצה כאן נמלה, יציר כפיו של הקב"ה - שזה דבר עצוב, לא דבר שמח במיוחד, אבל זה נעשה תוך כדי ריקוד, תוך כדיש מחה.

הבינות?

זה לא קשור לדיכאון כן או לא.

וואלה, מה קורה לכם כאן בזמן האחרון?אני נדהמת..! :-)

כ"ב באדר תשס"ז, 14:00
עומדת שם נרעדת ונדהמת? שיהיה. צדיק באמונתו.... י בת מלך י
כ"ב באדר תשס"ז, 14:02
הרגתם אותי. האמת- מחצתם..:-) י פלפלתי י
כ"ב באדר תשס"ז, 14:02
... י בת מלך י

בעזרתו יתברך

 

גם כשאדם בשיא שמחתו,

ממש במעלה המדרגה,

אין לו היתר להרוג.

 

ממני הקטנה(:

ה"י הוא המלך.

כ"ב באדר תשס"ז, 14:03
למחוץ נמלה בלי כוונה - אין עם זה שום העיה הלכתית. י פלפלתי י

בלי כוונה - אין עם זה שום העיה הלכתית.

אל תמציאו דברים. תעשו טובה.

כ"ב באדר תשס"ז, 14:03
דברתי בפן השני של ההייקו. ;סגור מבחינתי. י בת מלך י
כ"ב באדר תשס"ז, 14:07
לעיתים בעת שהשמחה מרובה י יערות לוריין י
והאדם לא בשליטה מעולה
יוצאת תקלה...
כ"ב באדר תשס"ז, 14:15
נכון י בת מלך י

בעזרתו יתברך

 

ולכן,

על האדם לעבוד על עצמו

ולהיות תמיד בשליטה.

כי לפעמים,

מה שנגרם בעקבות כך,

הוא בלתי הפיך.

 

ממני הקטנה(:

אבל יש שליט לעסק.

כ"ב באדר תשס"ז, 14:18
עדי רן ברקע? י יערות לוריין י
נראה שעל כל תגובה,
אנו זוכים לראות שורה אחרת
משירה ישראלית מקורית :-)
כ"ב באדר תשס"ז, 14:30
השיר בראשי.. מסביר. י בת מלך י
כ"ב באדר תשס"ז, 15:33
יפה יפה אני לא מבינה בהקואיים ; י אראל י
כ"ב באדר תשס"ז, 15:41
אשמחאם מישהוא יוכל להסב\יר לי מזה ; י אראל י
כ"ב באדר תשס"ז, 16:21
יפה מאוד, אבל י יהודה ו. י

למען האמת, אני רואה בזה יותר סנריו מאשר הייקו, בגלל הביקורת שמצאתי בו, ואקדים מראש רפואה למכה, ואומר שמבחינתי אין כזה דבר קריאה לא נכונה של שיר.

 

חוצמזה, "מו|ח|צות|נ|מ|לה" - אם הולכים לפי שמיעה זה שש.

כ"ב באדר תשס"ז, 16:54
אולי תסביר בזאת מהן תכונות הסנריו? י בת מלך י
כ"ב באדר תשס"ז, 16:57
במקום על י פלפלתי י

עונה זה נכתב על אנשים, - זה ביקות על החברה.

ויהודה יבוא ויגיד - עם אירוניה.

ואותה ילדה קטנה עמדה ושאלה :"למה?"

כ"ב באדר תשס"ז, 16:55
קריאה לא י פלפלתי י

נכונה של שיר? לא הבנתי. מאיפה הבאת את זה ולמה?

ולעניין ההברות- נכון, גם אני אמרתי את זה, והאמת, חשבתי לתעיר על חוסר עונה. פריחה זה לא מספיק...:-)

ולענין הסנריו- היא טוענת שזה הומור ולא ביקורת אזזה לא ממש ילך.:-)

כ"ב באדר תשס"ז, 17:21
תראי, י יהודה ו. י

לגבי אירוניה - זה כמו שתשאלי למה צריך עונה בהייקו. אלו הכללים, וזהו.

 

ולגבי ההומור - הוא שאמרתי, שאין כזה דבר להבין שיר לא נכון, אולי יש להבין שיר לא כמו שהמשורר התכוון, אבל כל הבנה של שיר היא נכונה.

 

ופריחה זה בהחלט מספיק. ובהייקו המסורתי היפני, אגב, (יעקב, תהיה בשקט), תמיד כשכתוב פריחה סתם הכוונה היא לדובדבן, ולעונת האביב.

כ"ב באדר תשס"ז, 17:51
מן הסתם.. י פלפלתי י    הודעה אחרונה
זו עונת הפריחה היחידה.. גם אצלנו. בלי שום קשר דווקא לדובדבן..