דתי, או לא?

מאת
חמסית
פורסם בתאריך כ"ד באדר תשס"ז, 14.3.2007
ניכנסתי לתוך גבולות הישוב הקטן.
שלווה מוחלטת הייתה באוויר. שלווה של יום שישי אחר הצהריים.
הלכתי בצעדים מהירים, מקשיב לקול חבטת נעלי הספורט שלי על המדרכה.
לפתע קלטתי עוד קול צעדים, מלבד שלי. הבטתי קדימה והבחנתי בבחורה הצועדת לקראתי. היא הייתה לבושה בחצאית ארוכה, שטאטאה את הריצפה. חולצתה הרחבה והארוכה התנפנפה קלות ברוח. קוקו ארוך עבר את כתפיה. היא בחנה אותי בתשומת לב, העבירה את עיניה מה'נייק' החדשות שלי, לעבר הג'ינס שלבשתי, ולבסוף בראשי הגלוי. שם ניתקע מבטה. היה נידמה לי שאני מזהה בפניה מבט של חוסר הבנה. היא מיקדה את מבטה בפני, ולפתע היה ניראה שזיהתה אותי. כעת מבטה שידר זילזול, בוז, ואפילו לא מעט זעם.
ניחשתי את המחשבות העוברות במוחה, הלחשושים אותם אני שומע תמיד כשאני חוזר לישוב כמו עדת זבובים שלא מרפה:
"ראית את הבן של רחל? אפילו בישוב לא הולך עם כיפה!", "קצת בושה!", "איזו חוצפה!", "הוא מיתגאה בחרפה!", "הוא בסוף עוד ישפיע על הילדים", "מיסכנה רחל, כזאת בושה", "קצת כבוד!". וגם אלה שלא ריכלו, הביטו בי במבטים ספק מתביישים ספק מבזים, מבטים שאומרים הכל.
הם לא מבינים.
לא מבינים מה קשה ליהיות השונה באמונתו. לא מבינים שלא כולם מאמינים במה שהם מאמינים. מזלזלים במה שהוא לא הם. לא מבינים שאיני מזלזל בהם, להפך. אני מכבדם, מכבד את אמונתם. לא רוצה ללכת בגאון כאחד מהם- כשאיני אחד כזה. למה הם לא מבינים שמתוך כבוד אליהם איני נושא עלי כיפה? הסרתי מעלי את העול, נכון. אבל אני אומר זאת, לא מחביא זאת מאחורי גבי.
רק ליפני שלוש שבועות, כשהייתי כאן בפעם האחרונה, ראיתי את ה"דוס" הישובי, הולך מחובק עם חברתו. ולא, הם לא היו נשואים. האם הוא דתי יותר מימני?

תגובות

כ"ד באדר תשס"ז, 20:49
חזק ונוקב, את דעתי אמרתי. י צחקן י
כ"ד באדר תשס"ז, 21:10
זה צריך להאמר... י חמסית י
תודה ושוב תורה לסי"ל על הדחיפה ליכתוב את הקטע... וביכלל על ההגבות... ^
תודה חברים;)...
כ"ד באדר תשס"ז, 21:17
סי"ל? י צחקן י
כ"ד באדר תשס"ז, 21:22
סדי"ל לענ"ד י יערות לוריין י
כ"ד באדר תשס"ז, 22:25
חבל... י אנונימי י

כ"כ לא משקף את המציאות...
רב הבחורים שפורקים עול לא מכבדים כלל את מה
שהשאירו אחריהם. והשלכת הכיפה נעשית אך ורק כדי להתריס.
אך מה שנכתב בסוף באמת עצוב.
אותם "דתיים" שמתנהגים כאחד בפה ואחד בלב גורמים לחילול
ה' כדוגמא הזאת וזה חבל..

כ"ה באדר תשס"ז, 18:53
באמת?! י יהודה ו. י

ראבק, סטריאוטיפים מעצבנים אותי.

 

יש לי אח דתל"ש, ואני מכיר עוד דתל"שים, ורובם ככולם מכבדים מאד.

כ"ה באדר תשס"ז, 11:04
את צודקת לא הכובע קוביע ,ולא המעיל מועיל, יראת ה". י ester317 י
כ"ה באדר תשס"ז, 11:27
זה הולךך ככה: י צחקן י
ב"ה
לא הכובע קובע, ולא המעיל מועיל, וגם לתיש יש זקן.
 
כ"ה באדר תשס"ז, 11:26
חמסית - דווקא אולי הוא כן 'דוס' אמיתי י צחקן י
ב"ה
יצר העריות הוא הכי חזק, ולא עבדו ישראל ע"ז אלא בשביל שיתרו להם את העריות . כלומר - יצר העריות יותר חזק מיצר ע"ז (עיינו בנביאים עליו, תסתכלו כמה יצר ע"ז החטיא, אז ק"ו יצרא דעריות.
[והוא קיים אפילו פה, וד"ל].
 
לכן - אולי היה חכם לכתוב על חטא אחר [חילול שבת -למשל... אם כי רוב הדתלשי"ם שאני יודע התחילו מחילול שבת כי זכות שבת לא הגנה עליהם, כנראה..] שהוא [ה'דוס'] עשה. אלא א"כ את מתכוונת להעביר ביקורת על רמת הצניעות במגזר- מבחוץ גבוהה מבפנים נמוכה  ?
 
צחקן.
מי כמוהו יודע על זה.
 
כ"ה באדר תשס"ז, 12:12
זה בכוונה, י חמסית י

כי זה המיקרים שרואים...מה לעשות...וזה במת קשה (מי כמוני יודעת...) אבל תיראה איך שופטים את הזה חסר הכיפה, לאומת ה'דוס', שבעצם הם עושים אותו דבר... רק שהדוס לא מראה שהוא חילוני, ואילו החילוני מראה את חטאיו בפומבי... לא יודעת מה יותר טוב.... נועה, לכן כתבתי את הקטע הזה, להיכנס לנעליים של מישו ולנסות לישפוט אותו לטובה...

כ"ה באדר תשס"ז, 12:27
לא ;נראה לי י צחקן י
ב"ה
שהדוס מראה את זה בריש גלי לעיני כל היישוב. אולי רק הדתל"ש ראה .
כ"ה באדר תשס"ז, 18:50
נו נכון.... י חמסית י
הדוס מסתיר, והדתל"ש בגלוי.
כ"ה באדר תשס"ז, 12:03
חזק!!! י תכלת דומה לים י
כ"ה באדר תשס"ז, 23:35
נכון. י עוזיה י

אוהו כמה נכון.

אבל כמונולוג, היית יכולה לפתח את זה יותר באירוניה, ואז זה היה יותר יפה...

כ"ה באדר תשס"ז, 23:37
ברוך השב. י צחקן י
 
כ"ז באדר תשס"ז, 23:49
אפשר פרטים? י חמסית י
אני בהחלט רוצה לשפר...
אם זה לא מתאים כאן אז מסרש...
כ"ח באדר תשס"ז, 00:07
המשפט י פלפלתי י

האחרון נראה לי מוגזם מידי לקטע. לא אמיתי כ"כ. יש דברים אחרים שצורמים ונשנעים יותר אמיתיים.

מחובק? לא נראה לי שעד כדי כך - בטח שלא בפרהסיא.

זה חזק, אבל צורם לי.

כ"ח באדר תשס"ז, 14:07
המטרה של הקטע י חמסית י    הודעה אחרונה

הוא לעורר, לתת נקודה חזקה למחשבה. בכוונה זה בוטה ומוקצן, זאת המטרה.