זה ינחמנו

מאת
יונה
פורסם בתאריך ט' בניסן תשס"ז, 28.3.2007

בסד

News/News.aspx/160934

 

 

 

על חורבות בית אמו

ברוב עם

נכנס העולל

בבריתו של אברהם

 

עולל של חיים

התחדשות ותקווה

מעז יצא מתוק

והכל לטובה

 

מה אומר לך,אמא

ומה לך אאחל

יחד איתך

בתפילה אייחל


שימשיך זה הרך

את הכוכב שדעך

לוּ שמש צדקה ומרפא

בימיו עלינו תזרח

 

גדלוהו בנחת

ולא נדע עוד פחד

על אדמת חומש יתרוצץ

אור של שלום ממנו יתנוצץ

 

ויחד עמו

נעלה בשירה

להקריב קרבן פסח

בבית הבחירה

 

 

 

לשנה הזאת בירושלים הבנויה

אמן!

 

תגובות

ט' בניסן תשס"ז, 20:27
יפה יפה יפה!! י שוברת גלים י

מרגש:-)

כתוב היטב.

 

ט' בניסן תשס"ז, 20:53
יונה!! את מקסימה. י בת מלך י

בעזרתו יתברך

 

תודה תודה תודה!

על שיר כ"כ מרומם ומהמם

ועל חיוך כֹּה גדול

שהלך לאיבוד

טִפָּה.

 

אני מורידה בפניי'ך את כובעי,

שאינו בנמצא ;-)

 

[התלהבתי מ'שמש חדשה ומרפא'... תודה לך, שוב.]

 

ממני הקטנה(:

מרחפת.

 

 

ט' בניסן תשס"ז, 21:06
**שמש צדקה ומרפא.. (חוסר שעות שינה, לכו תבינו) י בת מלך י
ט' בניסן תשס"ז, 21:13
תודה רבה י יונה י
(חוסר שעות שינה זה בגלל חומש גם אצלך,? אשרייך)
ט' בניסן תשס"ז, 21:25
מרגש מ-א-ו-ד! ויפהיפה! י אנונימי י

בעזה"י

 

אעלה בי דמעות

 שימשיך זה הרך

את הכוכב שדעך

(...)

 

 

י-ש-ר-כ-ו-ח!!!

 

יהודה

ט' בניסן תשס"ז, 21:28
אתה בטח היית שם,יהודה,נכון? י יונה י

אני רק הזלתי דמעות כאן מול מסך המחשב כששמעתי וראיתי את אמו הגיבורה,

בזכות נשים צדקניות כמותה נגאלנו ונגאלים אנחנו בניסן !

אשרייך,לימור !!!

ט' בניסן תשס"ז, 21:56
לצערי--- י אנונימי י

בעזה"י

 

ל

א

 

הברזתי

קצת לפני הברית

לשבי שומרון

ברגל

 

ושוב---

 

יהודה

 

עד---

א"ס

 

.

.

.

ט' בניסן תשס"ז, 22:19
אזמה - י פלפלתי י

גם אני הברזתי קצת לפני הברית (כמה שעות טובות..)

אבל יהיו עוד פעמים.

ובהן אתה לא מבריז. (מקוה שגם אני לא)

ואל תגיד לי שהיית אחד מהשלוש חבר'ה שהלכו איתנו את כל הדרך חזור...:-)

ט' בניסן תשס"ז, 22:34
לא- י אנונימי י

בעזה"י

לא הלכתי עם בנות!

הלכנו כ12 בנים

והאמת שאני לא יודע

לא (כ"כ) אהבתי את ההליכה הזו-

(בקשר להליכות במספרים קטנים)

ההליכה בדרך חזרה

(קצת) הפחידה אותי 

פוצצו לידנו

כשעברנו בחצר של איזה ערבי

איזה דבר ...

זה היה פיצוץ חזק

כנראה שזה לא היתה יריה...

יהודה

ט' בניסן תשס"ז, 22:45
טוב, י פלפלתי י

מצחיקים אותי אלה שכותבים לא!! לא הייתי עם בנות .. כאילו הן מוקצה מחמת מיאוס..:-)

כולה היינו קבוצה של 6 שלוש בנות ושלושה בנים, כשהם הלכו תמיד לפנינו.. שום חינגה לא נפתחה שם. קצת מצחיק.

ודווקא אני הייתי נהנית יותר אם היה לי זמן ללכת את זה לאט ולא לקפץ על הגבעות כמו תיש שצריך להגיע הביתה מהר.

והערבים- בבית ההוא ליד, עם העיזים הסתכל עלינו כאילו אנחנו מג'נונים.

אין מה לפחד -אבל שכוייח גדול שעשיתם את זה ולא עליתם לטיולית.

ט' בניסן תשס"ז, 23:01
פסוקים י יונה י

שאפשר להגיד כשעוברים ליד הישמעלים :

 

"ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו"

"תיפול עליהם אימתה ופחד בגדול זרועך ידמו כאבן"

"ה' לי לא אירא מה יעשה לי אדם"

"וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך"

ועוד ועוד...

איך אמר רבי נחמן "הכל דמיונות"

הפחד נמצא אצלנו בתוך הלב,לא בחוץ ליד העיזים ! צריך פשוט (?) להתגבר עליו !

"כל העולם כולו גשר צר מאד-והעיקר לא להתפחד כלל"!

 

ט' בניסן תשס"ז, 23:04
טוב- י אנונימי י

בזעה"י

את זה תגידו אתם -

לאחר שיתפוצץ משהו חזק

לידכם!!!

יהודה

ט' בניסן תשס"ז, 23:07
אתה חמוד אתה ! י יונה י

לא סתם שמתי סימן שאלה ליד ה"פשוט".

הפחד הוא היצר הרע הכי חזק שאני מכירה (ופגשתי כבר כמה כאלה...)

לילה טוב

תלין בטוב ותקיץ ברחמים !

ט' בניסן תשס"ז, 23:09
*בטוב תלין וברחמים תקיץ י פלפלתי י
ט' בניסן תשס"ז, 23:08
צודק. י פלפלתי י

אבל בכל זאת.

תחשוב בגדול, בראיה מרחבית- סתכל ממבט של ערבי, ותבין למה חשוב שנלך שם. בגאון!

ט' בניסן תשס"ז, 23:32
עם זה- י אנונימי י

בעזה"י

אני ממש מסכים!

ודווקא חשבתי על זה!

(וזה הצד ששמחתי בו בכל אופן)

אבל עדיין עומד לי בראש מצד שני המחשבה---

לא לא תמיד צריך להתגבר על הפחד

לפעמים לא צריך להכנס לתוכו!---

יש גבולות וצריך לבדוק אותם-

אני מסכים שצריך ללכת בזקיפות ליד ערבים

ורק כך הם יפחדו מאיתנו,

אבל עד היכן?

גם בשכם -

תסכימי ללכת כך?

אני ממש לא!

יהודה

ט' בניסן תשס"ז, 23:46
תלוי. י פלפלתי י

בקסבה של שכם לבד אני לא אלך ככה סתם. אבל לעמונה למשל יצאו מהישוב שלנו קבוצות דרך כפרים ערביים.

אם אין את דרך המלך הרגילה - נלך דרכם.  זו גם דרכנו או יותר נכון  שלנו - והם האורחים כאן.

אם באים בגישה של אנחנו בעלי הבית כאן, אנחנו האדונים על הארץ הזאת, אנחנו לא צריכים לכסח אותם - אבל גם לא לפחד יותר מידי - וה' שומר מלמעלה - הכל יהיה בסדר. סה"כ היתה שם שמירה.. זה לא שהלכת שם יחידי..

וערבי שרואה יהודי הולך בנחרצות ובגאון עם גאוה יהודית - מפחד.

פשוטו כמשמעו. ככה זה. ואת האמת שאנחנו בעלי הארץ הזאת -בליבם פנימה- הם יודעים. 

ט' בניסן תשס"ז, 23:54
--- י אנונימי י

בעזה"י

שוב בסה"כ אני מסכים מאוד עם הגישה הכללית-

אבל חייבים לדעת את הגבולות!

ו-

לא !-

לענ"ד-

אסור להסתכן ולסמוך על ה'  !

(חוץ ממקרים מסוימים-כמו אם אתה חייל...וגם אז צריך לעשות את אפשרות הכי ראלית ולא לחינם)

(ואומנם אנחנו חיילים של ה' אבל לא לגמרי חיילים בהגדרה הפשוטה(יהודה האומנם...?))

יהודה

י' בניסן תשס"ז, 00:02
כאן הדיון. י פלפלתי י

איפה אתה מגדיר את הגבול. שמאלנים יגידו שאתה לא נורמלי שאתה גר בשטחים כי מסוכן שם מוות. - כשאתה הולך בסבבה.

וכולנו בצבאות ה'. (יהודה?? לקרוא לרב מלמד? :-) סתם. מותר לך ואפילו צריך. חופשי.)

י' בניסן תשס"ז, 00:09
לא! י אנונימי י

בעזה"י

לא התכוונתי

למה שחשבת!

זו היתה ירידה עצמית פנימית(בקשר לצבא ממש...)!

יהודה

י' בניסן תשס"ז, 00:12
תיקון- י אנונימי י

בעזה"י

בקשר לצבא ממש...!

אנחנו גם חיילים מ-מ-ש של ה'!-!-!

התכוונתי-

בקשר לצה"ל!...

יהודה

י' בניסן תשס"ז, 00:13
הבינותי. י פלפלתי י

טוב בגדול אני מסכימה איתך.

חומש, פעם הבאה אתה בא ולא מפחד ללכת שם! אני יעשה לך מוטיבציה לפני זה ..:-)

לא שאתה באמת מפחד.. אבל הריאליות....:-)

י' בניסן תשס"ז, 00:22
אני מקווה שהבנת אותי- י אנונימי י

בעזה"י

מה שכתבתי

---

"

לא התכוונתי

למה שחשבת!

זו היתה ירידה עצמית פנימית(בקשר לצבא ממש...)!

"

בא על זה---

(יהודה האומנם...?)

 (יהודה?? לקרוא לרב מלמד? סתם. מותר לך ואפילו צריך. חופשי.)

יהודה

י' בניסן תשס"ז, 00:23
ולא בקשר לשאר! י אנונימי י
י' בניסן תשס"ז, 00:25
זה בסדר..זה בסדר. חופשי חופשי. י פלפלתי י
אל תלחץ יותר מידי בתכלס הרב מלמד אחלה רב. שניהם בעצם.
י' בניסן תשס"ז, 09:14
חברים יקרים ואהובים י יונה י

תודה רבה רבה לכם שזיכיתם אותי לארח את הדיון החשוב הזה.

שניכם צודקים מאד !

פלפלתי- יישר כח !!  מילים כדרבנות ! כל מילה בסלע !

יהודה- אתה צודק,צריך להזהר.

א ב ל

כאן אני עושה את האבחנה החשובה מאד בין "זהירות" לבין "פחד".
אנחנו מצווים "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" ולכן צריך לשקול כל פעולה.

אבל אסור לפחד.
הפחד מוזכר בתורה כחלק מקללת הגלות,הפחד הוא דבר משתק ,או בקיצור,הפחד הוא יצר הרע.

ואמרו כבר לפני "מי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד"

שנזכה..

(עכשיו אני צריכה לזוז,יש לי פחד נוראי שיגיע פסח ועוד יישאר אצלי בבית חמץ, הצילו !!!!)

 

י' בניסן תשס"ז, 09:17
וצריך גם לעשות את האבחנה י יהודה ו. י    הודעה אחרונה

בין פזיזות לבין אומץ. (ולא, אני לא רומז לשום דבר ספציפי).

 

יהודה

מוסיף.