ב"ה
שלם רב למאזינים,
הנה החדשות, ותחילה עיקרן. :
קרח ועדתו - עוררו מהומה במחנה. 250 איש נשרפו, ועוד עשרות נבלעו באדמה.
מיחזור אינו פטנט רשום : המחתות של אנשי קורח ישמשו לציפוי המזבח.
מגפה השתוללה במחנה: מעל 10,000 איש נהרגו, אהרון הציל את המצב ע"י הקרבת
הקטורת.
פרשת המוטות המופלאים : מטה אהרון הפריח ציץ ושקד.
רפורמה בהסדרי השמירה על אוהל מועד
פינת מצוות הפרשה:
בכור פטר רחם - פדיון הבן
מעשר לוי - תרומת מעשר.
בסוף החדשות בעז"ה - הפתעה.
ולחדשות במלואן :
קרח ועדתו עוררו מהומה במחנה, 250 איש נשרפו, ועוד עשרות נבלעו באדמה.
קורח טען כי 'כל העדה כולם קדושים'. ו'למה תתנשאו על קהל ה''. משה ואהרון בתגובה, נפלו על פניהם.
משה קרא אל קורח, ושְאַלוֹ הרי עדתו קיבלו לווי'ה, תלונתו על הקב"ה לא שייכת כיוון שחלקו אמור להספיק לו.
דתן ואבירם ממפלגת 'קדימה לכהוּנה' אמרו, 'מדוע העלת אותנו ממצרים, ארץ מחמדים לנו - למות במדבר,
ומי בכלל שמך שר ושופט עלינו'
משה התרגז, ופנה אל הקב"ה שלא יפנה למנחתם, כי לא עשה רע לאף אחד מהם.
משה אז הציע דין צדק - קרח דתן ואבירם ו250 האנשים שאיתו יקחו מחתה ועליה קטורת, ואם הם
ימותו בבריאה חדשה - סימן שהוא צודק וכל דבריו בשליחות ה'.
ה' מצווה על משה ואהרון, להתרחק מעדת קורח. משה ואהרון נופלים על פניהם, ואומרים בתמיהה "הָאִישׁ אֶחָד
יֶחֱטָא וְעַל כָּל הָעֵדָה תִּקְצֹף ?".
מייד לאחר הצהרת משה, קרח, דתן ואבירם כולל האנשים אשר איתו - נבלעו באדמה.
אש אכלה את מאתיים וחמישים אנשי עדת קורח.
מִחזור זה לא המצאה שלנו: המחתות ישמשו לציפוי המזבח.
אלעזר בן אהרון הכהן, צווה ע"י משה בשם ה', לקחת את את המחתות ולרקעם על המזבח, זאת, לזכרון כי לא
יקריב איש זר לפני ה'. נמסר, כי לאחר מכן העם התגודדו בקבוצות סביב משה והתלוננו : 'אין לנו גברים מיותרים
כדי שתהרוג אותם'.
מגפה השתוללה במחנה : מעל 10,000 איש קיפחו את חייהם, אהרון הציל את המצב ע"י הקרבת קטורת.
מייד לאחר מכן, פרצה מגפה נוראה במחנה. על פי הדיווחים בשטח, לפחות 14,000 איש נהרגו. נשיא שבט לוי
אהרון הכהן, לקח מחתה בשילחות משה ורץ לתוך הקהל. הוא פשוט נעמד בין החיים ובין המתים.בשלב זה באורך
פלא, נפסקה המגפה. יצוין כי עפ"י טענת השושאיסטים* המידע על הדרך לעצירת המגפה, הגיע ע"י השטן בכבודו
ובעצמו בעת שהותו של משה במרומים - לפני מתן תורה.
פרשת המטות המופלאים : מטה אהרון פרח.
בעקבות ההתרחשויות האחרונות, ה' ציווה את משה לערוך בפני העם ניסיון פומבי כדי לדכא תקריות דומות בעתיד.
עפ"י הניסיון כל ראשי המטות הביאו את מטותם אל משה, והוא אכסנם באוהל מועד לפני ארון העדות. הנס התרחש.
מטהו של אהרון אשר היה עץ יבש, הצמיח עלים ושקדים. משה, המחיש את הנס כאשר ערך את כל המטות.
אז לקחו ראשי השבטים, לקחו איש מטהו לעיני כל העם.
רפורמה בהסדרי השמירה על אוהל מועד
עפ"י התוכנית החדשה, המשמר יתפרס בכניסה הראשית לאוהל מועד, וימנע מטיפוסים ואורחים בלתי קרואים
להכנס למשכן.
וכעת נעבור לגאולוגיה מקראית:
מומחים גיאולגים חוששים כי בעקבות פעירת פי האדמה עלולים להתרחש תוצאות טבע נדירות.
יוסף בן ברוך, גיאולוג 'ללא תולעים' מתארח איתנו באולפן, בעקבות 'תופעת הטבע' :
"ייתכן כי בעקבות אסון הטבע שהתרחש בדמות פעירת פי האדמה, יתכנו שינויים קיצוניים בטמפרטורות מזג
האויר כיוון שהאוויר נחשף לחום גבוה ברבדים העמוקים של כדור הארץ ועולה ומתחבר עם האוויר הקר, והדבר
גורם לטמפ' קיצוניות"
ש. האם יש תנודות קרקע במקום הפעירה?
ת. : יש תנודות קרקע קלות, וקולות שאומרים 'משה אמת ותורתו אמת'.
ש. : האם יש השפעה על ההרכב הביו-כימי של האוויר ?
ת.: לא נראה לי שיש דברים מורגשים, אבל תנודות קלות - בהחלט, אולי'.
ש.: האם יתכנו גירווים קלים בדרכי הנשימה ובעיניים?
ת.: לא נראה לי שיהיו שינויים מרחיקי לכת.
ש.: השנויים בטמפ' יגיעו גם אלינו ?
ת.: כפי שהקדמתי, יתכנו שינויים קיצוניים בטמפ' מזג האוויר, מהסיבות שהזכרתי קודם.
תודה רבה לך, יוסף בן ברוך גיאולוג 'ללא תולעים'
לסיום, התנצלות בפני כל מי שלומד במגמה ביולגית... ולתחזית מזג האוויר :
האוויר יהיה צחיח ויבש.
בשבוע הקרוב שינויים בטמפ' במידות מרחיקות לכת.
במדבר פארן ישתוללו סופות חול במהירות 350 קמ"ש
במדבר צין - יבש במיוחד, כ 10 מעלות בלילה, ו 38 מעלות ביום
במדבר סיני - לא ניתן היה לחזות את מזג האוויר, עקב סופות החול העזות.
וזה סוף החדשות לפרשת קורח תשס"ו מבית אתר 'ללא ליצנים' תיקון : ללא תולעים.
כתיבה עריכה וקריינות : יצחק למפרט. דקדוק לשוני : יעקב רובין.
__________________________________________________________________________________
* המושג מבטא אנשים נסתרים שעבודתם נסתרת
כמו מדרשים שלא מובאים בתנ"ך וגם לא נרמזים בפשט
אלא רובדים נסתרים של התורה שבע"פ
תגובות
אני מחכה לעוד חדשות בפרשות.
בתוך החדשות העצובות שלנו אין כמו תנ"ך כתרופה