אחוות אחים

מאת
benadamguy
פורסם בתאריך כ"ד בניסן תשס"ז, 12.4.2007
וַיֹּאהָבֵם,
וַיְּחַפְּשֵׂם,
וַיִּמְצָאֵם.

וַיִּשְׂנְאֻהוּ,
וַיִּזְרְקֻהוּ,
וַיִּמְכְּרֻהוּ.

וַיְּקַבֵּל,
וַיִּשְׁתֹּק,
וַיִּדֹּם.

תגובות

כ"ד בניסן תשס"ז, 17:36
לא בטוחה שהבנתי... י נח"תיסטית י

בס"ד

השיר מורכב מ3 חלקים 2 מצידו של האח ו1 מצד שאר האחים...

לקחת פה בעצם את הפעלים בסיפור יוסף וחילקת אותם

בבית הראשון יש את הפעלים שמבטאים עשיה מצד האח-יוסף הוא מחפש אוהב ומוצא

בבית השני יש את הפעליםשמבטאים עשיה מצד האחים הם שונאים זורקים ומוכרים

בבית השלישי הפעלים של חוסר עשיה הפסיבים מקבל על עצמו שוק ונידום...

באופן כללי השיר קצת מוזר לי לקחת פה מילים שהם לא כ"כ קשורות וחיברת אותם...

אבל אהבתי...(אולי בגלל שאני אוהבת את סיפור יוסף???) אבל הוא יפה...

כ"ד בניסן תשס"ז, 17:45
נראה לי שדוקא הבנת מצוין. י יונה י
עיבוד מעניין לסיפור יוסף ואחיו.
כ"ד בניסן תשס"ז, 17:57
הנה: י benadamguy י

אני חושבת שדווקא ממש יש קשר בין המילים.. זה מספר בפעלים את סיפור יוסף:

ויאהבם, ==>  יוסף את אחיו.

ויחפשם, ==> ע"פ הוראת אביו

וימצאם. ==> בדותן

 

וישנאוהו, ==> האחים את יוסף

ויזרקוהו, ==> אל הבור

וימכרוהו. ==> לישמעלים

 

ויקבל, ==> יוסף קיבל את גזר הדין.

וישתוק, ==> ושתק על כך

וידום. ==> וכששוב פוגש את אחיו-מוחל להם..

 

בעצם יש פה סוף עצוב.. כי יש פה התעללות ביוסף. הוא אהבם-הם השיבו לו שנאה. הי'ה אכפת לו מהם, והוא חיפשם עבור אביו- והם במקום להוכיר לו תודה, זרקו אותו לבור, ומכרוהו לישמעאלים. ומה יוסף עושה? איך הוא מגיב? לא כמו שציפינו שיגיבאחר מעשה כזה.. לא נוקם.. ולא כלום. אלא "מקבל, ושותק, ודומם.." על אף כל מה שעבר.. ומה קורה כאן בעצם? יש פה ניצול. ניצול של תמימות.. תמימות יוסף. אחי יוסף יודעים שיוסף הוא תמים, וע"כ מנצלים זאת.. ובכל זאת-יוסף מקבל את הכל.

ולכן הכותרת של השיר כ"כ אירונית.. כשאתה רואה כותרת של "אחוות אחים" אתה מצפה למצוא שיר שמח, עליז, על אהבה, נאמנות, הקרבה אחד לשני.. ובמקום זה-אתה מוצא את הסיפור הזה.. מלא בשנאה, בגידה, ניצול, שקר, רשעה, ואכזריות.

וע"כ באה הכותרת להדגיש איזה "אחוות אחים" היתה כאן..

=(

כ"ד בניסן תשס"ז, 18:27
השיר יפה מאוד( למרות ש---) י אנונימי י

בעזה"י

רואים שמדובר ביוסף!

מעלה מחשבות! (על גדולת יוסף...)

ובכל אופן-

תסלחי אבל ממש לא אהבתי את המשפט שלך הזה-

    ובמקום זה-אתה מוצא את הסיפור הזה.. מלא בשנאה, בגידה, ניצול, שקר, רשעה, ואכזריות.

לא אני לא לומד תנ"ך "בגובה העיניים", אין אני מדבר כך על האחים הקדושים!

השאלות חייבות להשאל וגם לקבל תשובות ,אומנם לא תמיד הם יהיו מעולות אבל-עדיין חייבים לדבר בשיא ה...

(או כמו שהמהר"ל אומר בהקדמה לבאר הגולה-שקודם האדם יכיר את ערכו-ומביא את הגמ' -"אמר רבי יוחנן: לִבן של ראשונים כפתחו של אולם, ושל אחרונים כפתחו של היכל, ואנו כמלוא נקב מחט סידקית"(והמהר"ל ממשיך...)
                     ומי אומר את זה? רבי יוחנן וממילא אנחנו... )

יהודה

כ"ד בניסן תשס"ז, 18:44
מצטרפת. י פלפלתי י
העלה ענין רציני.
כ"ד בניסן תשס"ז, 21:03
יישר כח,יהודה י יונה י
ובכל זאת..
כ"ד בניסן תשס"ז, 18:32
יפה שעשית כל י אנונימי י

בית עם אותו סגנון מילה.

יוסף הצדיק?

כ"ד בניסן תשס"ז, 19:07
אני מצטערת.. י benadamguy י

בחסדי אבא'/לה שלי!

אבל אני לקחתי את סיפור יוסף למקום האישי שלי-

וזה מה שיצא..

כ"ד בניסן תשס"ז, 19:08
שאלה י אנונימי י

השיר מקסים ברובד הפשוט שלו- כשמדובר על יוסף.

אבל, אני שואלת- לא מציעה- האם הוא מדבר גם על משהו מעבר לכך, כלומר שקשור בימינו?

כ"ד בניסן תשס"ז, 19:12
כן.. עלית עלי.. י benadamguy י

בחסדי אבא'לה שיל!!!

זה אכן קישרתי את זה אלי, אל חיי שלי..

כל הכבוד על ההבחנה הדקה..;-)

כ"ד בניסן תשס"ז, 19:32
נשומלה טהורה, י בת מלך י

בעזרתו יתברך

 

תשע מילים,

שלושה בתים,

רעיון עמוק מידי.

את פשוט מקסימה, אחותי.

 

ממני הקטנה(:

לבנה.

כ"ד בניסן תשס"ז, 20:39
תודה רבה לבת-מלך אחותי היקרה, י benadamguy י

בחסדי אבא'לה שלי!!

היחידה שאהבה בערך את השיר..

תודה פרוייטע שלי!!
אוהבת אותך ומתגעגעת אלייך כ"כ!

אנוייכי הגם פרוייטע..

נ.ב. : פווולל *סמושים*!

כ"ד בניסן תשס"ז, 20:50
אתן אחיות? ;לא ידעתי ;חידוש ; י אנונימי י
כ"ד בניסן תשס"ז, 20:52
אנחנו סוג של אחיות. סוג מיוחד במינו! (: ברוך ה"י. י בת מלך י
כ"ד בניסן תשס"ז, 20:54
סוג של.. אה? עם אח גם..;-) חחח.. י benadamguy י
כ"ד בניסן תשס"ז, 21:48
יפה! י שירה חדשה י

 

י"א באב תשס"ז, 18:10
מעניין י אנונימי י    הודעה אחרונה

 

השיר מעניין.

כפי שהבנתי, זוהי וריאציה על סיפור יוסף עם סוף אחר, כי לדעתי יוסף בסיפור המקראי לא שתק.

כל החקירה במצרים היא אמירה, לפיה מי שזורק משנאה צריך להוכיח עצמו מחדש טרם סליחה.