עין לא ראתה

מאת
alyanni
פורסם בתאריך י"ג באייר תשס"ז, 1.5.2007
צפה ב-EXIF

תגובות

י"ג באייר תשס"ז, 20:37
מרהיב /אסתר ; י ester317 י
י"ג באייר תשס"ז, 21:26
אשריך! י עפר ואפר י
יפה.
לענ"ד חבל שהכתב מרוח ועתיק.
י"ג באייר תשס"ז, 21:34
מקסים! י תכלת דומה לים י
אבל אולי אפשר להכניס רעיון, כי אני לא כ"כ מבינה מה הרעיון בפסוק הזה. אולי לכתוב את המשכו.
י"ג באייר תשס"ז, 21:47
דווקא לי, במבט ראשון י עפר ואפר י
זה הזכיר את האימרה "נ נח נחמ נחמן מאומן" שהרי זו סגולה לכל הישועות, כך מפיצים חסידי ברסלב.
הסגול שבציורך, גדול ומאיר, זוהי לענ"ד הסגולה המאירה, הסגולה הברסלבית שמאירה בכוחה את הדרך ליהודים רבים מאוד, ובכלל- היא מאירה לכולו באורה המיוחד והקדוש.

י"ג באייר תשס"ז, 21:49
*לדור כולו י עפר ואפר י
י"ד באייר תשס"ז, 08:59
נחמנים י alyanni י

הסגולה הזו היא פרי המצאתם של כמה חסידים בעלי התרגשות והתלהבות יתר (ואני מכיר את הסיפור עם הפתק שנפל משמים... בסדר) אני לא יוצר יצירות לפי אמרות של כמה תמהונים. אני משתדל להיצמד לגדולים באמת (ראי את ציורי- הקדמת הראי"ה לשיר השירים). אין לי עם ברסלב דבר וחצי דבר. זה שחסידי ברסלב לקחו תורה גדולה והפכו אותה לקטנה זו אשמתם בלבד (ונפגשתי עם מספיק כאלה...). אני לא מבין בסגולות (סגולה ברסלבית.. מה זה?) אבל ברור שמסגולות כאלו ואחרות לא באה ולא תבוא הגאולה. גם אם כל היום נרקוד בצמתים או נצעק משיח now ונקרא את כל אגרות הקודש פעמיים. תצאו מזה. גאולה תבוא ע"י תשובה אמיתית ועמוקה תוך בירור תהליכי תקופתנו, קירוב לבבות אחינו הטועים ודרך שלטון ושררה של יהודים יראי שמים ולבסוף שלטונו של משיח.
וד' יאיר דרכנו...

י"ד באייר תשס"ז, 09:21
"אלייני" (אפשר אולי לקבל שם קצת יותר נוח לשימוש??) י יונה י

למרות שכיוון המחשבה שלי דומה,באופן כללי,לזה שלך .
נראה לי שקצת הגזמת כאן בחריפות הדברים....

(אתה כנראה אחרון ה"מתנגדים",לא ידעתי שעדיין יש כאלה .....)

/Mosaic/Read/3785

וכמובן,היצירה יפה ומרהיבה

(אבל אני יותר אוהבת את הציורים שלך,בכל זאת)

י"ד באייר תשס"ז, 12:37
אני ממש לא האחרון י alyanni י

וצריך פעם לומר את האמת ולא להסתובב סחור סחור. אני מרגיש שהארץ מוצפת בדעות "דתיות" נמוכות מאוד.  הבלים שתצילנה שתי אזני כשאני שומעם. ולי זה בלתי נסבל. מכיוון שאני לומד ושומע וקורא תפיסה כ"כ גבוהה ועמוקה וזוהרת של תורה, כל מי שמציג דעות מנוונות וחשוכות שמתאימות ליהודים של גלות שנאחזים באמרות מקוטעות של גדולי ישראל והופכים את זה לעיקר ביהדות, ועוד בלי להבין דבר ממה שכתוב בדברי רבותם, לזה אני לא יכול לשתוק. כאילו שזו כל תפארתה של היהדות אחרי אלפיים שנה. כאילו שכל היהודים שמסרו את נפשם - מסרו אותו בשביל יהדות כל כך רדודה. לא יתכן. לא יעלה על הדעת. ונגד הרדידות הרעיונית הזאת צריך לצאת בתוקף ולומר- לא זו דרכה של היהדות. לא בשביל זה נולדו רש"י ורמב"ם ורמב"ן ור' יוסף קארו והאר"י וחת"ם סופר ואור החיים ובעש"ט והגר"א וחזון אי"ש והרב קוק. היהדות גדולה הרבה יותר מכל סגולה וקמיע...

וד"ל.

י"ד באייר תשס"ז, 12:39
עוד דבר י alyanni י
עניתי לך בעניין ר' חיים מוולוז'ין. קראי וינעם ליבך ובטוב תליני
י"ד באייר תשס"ז, 13:24
כבר ללין? באמצע הצהריים ? :) :) י יונה י
 
י"ד באייר תשס"ז, 15:18
לענ"ד לא.. י עפר ואפר י
נראה לי בהודעתך אתה מצמצם את תורת ברסלב לריקודים בכיכר וסגולות וקמיעות.

אז לא.

ברור מכל וכל שהגאולה לא תגיע רק בצורה כזו, ובית המקדש אף לא יבנה ביבנאל או באור הגנוז. אבל זהו כלי עצום שהרבה מאיתנו יכולים להעזר בו, ולא עושים זאת. תורתו של רבי נחמן היא מחזקת ומרוממת את הנפש הפרטית של האדם כפרט, לעומת תורת הרב זצ"ל שהינה תורה כללית המתייחסת גם לדור כולו.
אבל לבוא ולעקור הכל מהשורש? נראה לי כפירה מסויימת. אין צורך או דרישה שתסכים עם הרעיון החסידי, אבל זה גם לא נכון לבטל אותו ולהוכיחו כלא נכון לאחר שהאיר ליהודים כה רבים את הדרך לאמת התורה.

נשמתו של יהודי צריכה להתפלל תמיד, בכל עת ובכל שעה. אנחנו, עם היהדות הטכנית שלנו איבדנו את זה. הנשמה שלנו לא שואבת באופן תמידי ומתמשך ממקור חייה, יש ניתוק מסויים. את החיבור האינסופי הזה ניתן למצוא (בין השאר) בריקודים בכיכר, בשירה וניגון תמידיים, ובשמחה גדולה.
י"ד באייר תשס"ז, 15:20
יישר כח,"עפר ואפר",מתברר שיש בך הרבה יותר מזה ; י יונה י
י"ד באייר תשס"ז, 15:40
לענ"ד כן.. י alyanni י
תורת ר' נחמן אינה סגולות או ביטויים מסויימים שצריך לשנן כדי שאזכה במשהו. תורת ר' נחמן עמוקה מיני ים וכבר אמר מרן הרב קוק זצ"ל שמרוב עומקה רצוי ללמוד ממנה מעט כל פעם כדי שלא יטעו בדבריה (כמו שאמר לבנו הרצי"ה).
וראוי לומר פעם אחת דבר ברור: תורת הרב קוק היא לא רק כללית! אורות הקודש, אורות התשובה, אורות התורה, אורות האמונה, אורות התפילה,חבש פאר, עולת ראי"ה,מוסר אביך, דעת כהן, משפט כהן,עזרת כהן,אורח משפט, זבחי הראיה ועוד, אינם ספרים "כלליים". הם הדרכות לפרט.
ואני כלל לא מתנגד לתורת החסידות. חוץ מזה שאני אוהב מאוד את ספרי החסידות מלאי העומק שהרבה מפיהם אנו חיים.
אני מתנגד לחסידית השוטים שלוקחים חלקים חלקים מהתורות הללו והופכים אותם לעיקר וכך עושים חוכא ואיתלולא מעצמם ומתורתם. במקרה הטוב זה עלבון ליהדות ולאינטיליגנציה, במקרה הרע- זהו חילול ה' חמור!
ט"ו באייר תשס"ז, 01:21
אז אנחנו באמת מסכימים =) י עפר ואפר י
אין לך שום צורך שבעולם להציג לי את טיבו של תורת הרב זצ"ל. באמת באמת שאין. אם תסתכל טוב תראה שגם בהודעתי הקודמת כתבתי שתורה הרב היא *גם* כללית. לא רק פרטית, כמו רוב תורות החסידות שצמחו תוך כדי גלות שלא היה מושג של כלל. (רבי אלימלך מליז'ענסק מרחיב את הנקודה הזו בנועם אלימלך, ומדבר על "עולם שהוא כל כולו קודש קודשים, וזה עולם נשמת כלל ישראל ששם אין רשעים וחטאים".)

ודאי שאין לקחת את החסידות למקומות לא להם, ומתוך כך להגרר לחילול השם. אלא לרדת לעומק להבין קצת מגודל תפיסת העולם ובכך לרומם את החיים הפרטיים, להפיח בהם רוח חדשה, וממילא- לקדש ולמנף את הדור והאומה בכללותם.
י"ד באייר תשס"ז, 12:46
כמה חידושים בשבילי י אגם-כנרת י

הלוואי והייתי מבינה משו מהתסבוכת שהצגת.
ומכל מקום זה מסקרן אותי...

אור נכון על ציון תאיר (פסדר, וגם חדש) :)
כּנרת

ה' בסיוון תשס"ז, 12:13
תחזקנה! י יהודה ו. י

עוד שפוי אחד.

מצטרף (כמעט) בכל מילה.

אותו הסיפור עם חב"ד, שפשוט נסחפו קצת.

 

חזק וברוך! (גיוועלד, הסתפרדתי:-()

י"ג באייר תשס"ז, 23:38
הפסוק המלא הוא מישיעיהו פרק סד פסוק ג: י אנונימי י
וּמֵעוֹלָם לֹא שָׁמְעוּ לֹא הֶאֱזִינוּ; עַיִן לֹא רָאָתָה אֱלֹהִים זוּלָתְךָ יַעֲשֶׂה לִמְחַכֵּה לוֹ:
י"ד באייר תשס"ז, 12:33
חביב י איש-זאב י
ט"ו באלול תשס"ז, 16:41
אמאלהההההההההההה זה מפחיד ונוגע י הסהר האיתן י
יואוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו
חשבת לפרסם בעיתונות או בעולם קטן?
אני בטוחה שהם ישמחו לקבל את זה..
מוכשר קטן...
י"א בתשרי תשע"א, 17:32
דוד שלי??? י אנונימי י
מהמם.... לא ידענו שאתה כזה מוכשר.....



אוהבים האחיינים משדרות...
ד''ש לנסיכים שלך
י"א בתשרי תשע"א, 22:40
אחח אתה מוכשר!! י במבלולו י    הודעה אחרונה