בס"ד כותרות זה עניין מתוסבך יותר מנושא היצירה ודו"ק.
[שמחתי לנסות לעזור בעניין]
ל' בתשרי תשס"ח, 12:33
חמודיפעימהי
לה"ו!
הרעיון ממש חמוד אבל כמה הערות:
א.הכותרת-לענ"ד-לא משהו.. דווקא יש הרבה דברים שאפשר לתת עליהם את הדגש עם הכותרת..
ב.הלב חזק מדי-הצבע- נראלי שקצת הבהרה הי'ה משתלב יותר יפה.
כל השאר-אהבתי!
ב"הצלחה!
ל' בתשרי תשס"ח, 12:45
אנסה אולי קצתיעפר ואפרי
להסביר למה בחרתי בכותרת הזו..
לב ענק ואדמדם (לדתעך, אפילו מעט יותר מדי..) עם זוהר, ברק, נצנצים וחוטי אור צבעוניים משדרים סוג של אהבה, המעידה על תרבות שלמה אשר היא חלק ממנה.
הניצוץ, האור, הקיצ'יות מראים את הרדידות והחוסר הקיימים באהבה כיום בעולם. כיום, כמעט ולא ניתן למצוא אהבה. הקשר הנפשי בין אדם לחברו, בין אדם ליצירתו, ואפילו בין פרט ואומה לארצם ולארציותם- הכל מתבטא בהמון חד צדדיות, חיצוניות ואנוכיות. להכל יש 'נוסחאות פלא' והכל מגיע היום, מהר ועכשיו. שלום עכשיו, הרזיה עכשיו, ולצערי- גם משיח עכשיו. "עכשיו" ו"אני", יוצרים תרבות שלימה, שהשתלטה גם עלינו, ונטלה מאיתנו את היופי, את התום.
אכן, העולם הפך להיות סרט. האם אנחנו מוכנים לשתף פעולה?
ל' בתשרי תשס"ח, 12:47
בקצת הזה הסברת הכל. [התשובה היא לא, אני מניח כך]ייעקב רוביןי
ל' בתשרי תשס"ח, 12:57
תשובה?יעפר ואפרי
ל' בתשרי תשס"ח, 12:57
חח זה מזכיר לי את השמיניסטיות ממגמת אומנות..יפעימהי
לה"ו!
[זה מה שקורה כשחדר אומנות אצלנו בבניי'ן]
טוב, אז עכשיו-לאחר ההסבר- אהבתי! בהתחלה לא הבנתי-למה הקיצ'יות הזאת-כל הזוהר והברק הזה אבל ברגע שהסברת את המטרה של זה אז אהבתי וזה ממש שירת את המטרה באומנות לשמה!
כל הכבוד! שב"ש וח"ט!
ב' בחשוון תשס"ח, 11:46
לא, אנחנו לא מוכנים לשתף פעולה ישמעון_י
אל סרט המדע הבדיוני הלזה...
רוצים אנו לראות אור חיים, אור אמת וטוב.
(כן, אני רומז למשהו.. מבחינתי מתבקשת יצירה הממשיכה והמשלימה יצירה זו..)
בכל אופן יפה מאוד. בהחלט מעביר את המסר!
ט"ו בכסלו תשס"ח, 13:08
אהבה חלמית יעקוב זה מדהים יהמדינהי
רק למה מדדתה את האהבה בכסף,לעניות דעתי הכסף צריך לרדת,אם תרצה?
ל' בתשרי תשס"ח, 13:21
הערה קטנה בנוגע לכותרת-יונדליסטיתי
אהבה חלומית ב19.90 שח בלבד- ייהפך לקצת יותר חד וקולע אם תשמיטי כמה מילים, לדעתי:
אהבה חלומית ב9.90 [ולא 19]. בלבד- optional. לדעתי כך זה יותר מחודד.
אליש. מתאפקת לא לזרוק איזו הערה שקשורה להיכרותי איתך. אופס. כבר עשיתי את זה.
ל' בתשרי תשס"ח, 13:31
שבי!יעפר ואפרי
האמת, חשבתי על זה.
אבל אז נזכרתי בסיפור של אתגר קרת, על 19.90, וזה הזכיר לי את אותה המגמה, אז בחרתי להשתמש בדימוי שלו, בחיים שהוא צייר.
ל' בתשרי תשס"ח, 13:38
מדהים !ימשהי
כ"כ יפה. מעביר את המסר שלו היטב ! :-)
מותר להציע תיקון קטן? 19.99, ולא 19.90.
ל' בתשרי תשס"ח, 15:01
מקסים.יפרת משה רבינוי
כל כך כל כך נכון במציאות של ימינו...
הכל בעאלק מבצע, והכל נוצץ ומזויף...
א' בחשוון תשס"ח, 18:34
ככה באמת מנצילים אומנות! מצוייןיאנונימיי
אהבתי את הכותרת גם.
א' בחשוון תשס"ח, 18:42
וואויישראל שי
אחד העיבודי-מחשב שיותר אהבתי....
בעיקר אהבתי את השובל-אור הלבן שמעל הלב...
גם הרעיון שמאחורי העיבוד יפה וציני...
100\100
ב' בחשוון תשס"ח, 00:02
יפה מאוד!יצביקהי
הכותרת שינתה לי לחלוטין את ההבנה של התמונה....
ב' בחשוון תשס"ח, 09:40
:)יצחקןי
ב"ה
אהבתי
"קצת קיטש לא הרג אף אחד, אז נקווה שזה לא יקרה הפעם" (ארגמן).
ב' בחשוון תשס"ח, 15:09
תודי שאת מקדישה את זה לי..יחמסיתי
לא?
את לא מבינה איזה חיוך מתנוסס על שפתי, קיצ'י כמעט כמו היצירה שלך:)
ב' בחשוון תשס"ח, 16:51
ודאי שמוקדש לך.. :-)יעפר ואפרי
לפחות זה סיפק לך שמחה..
ה' בחשוון תשס"ח, 12:35
שעשוע, יותר נכון.יחמסיתי
ט' בחשוון תשס"ח, 00:12
לעפו"איalyanniי
שלום רב
אומר לך משהו למען תתעלי בו ולא כביקורת שהורסת חלילה.
היצירות שלך ברמה מאוד טובה. אין בזה ספק. אך אני הקטן רואה שוב ושוב את אותה הבעיה שלך. כשלמדתי מה שלמדתי חזר המורה שלנו על העיקרון שביצירה אומנותית היצירה צריכה לדבר. ואם היוצר צריך לפרש מה היצירה מביעה אזי הוא מפספס את העיקרון וליוצר גדול הוא לא יחשב. ביצירות היפות שלך נראה שאת צריכה להסביר מה היתה כוונתך כי כשאדם רואה זאת ולא מבין מה היצירה מביעה או לחילופין מה ההקשר בין הכתוב בכותרת או במימרות ליצירה כי אז היצירה מאבדת משהו מתפקידה. לכן נסי שביצירה לבדה נוכל להבין ישר במה מדובר. תתנסי בזה ואז תראי איך שאת כלל לא צריכה להסבר. הכל ברור מתוך העבודה.
אשרייך ותצליחי
אני
ט' בחשוון תשס"ח, 18:49
תודה.יעפר ואפרי
בחממתי, הנך אורח. יצירותיי נוצרו עבורי. במידה והנך בוחר לבקר, ולהתבונן- אשמח לארח אותך. אך אל תשכח את תקנך כאורח.
כשאחליט לפרסם יצירה במקום חיצוני- אדאג שהמסר יועבר. בגני, הצמיחה היא אישית. הנך מוזמן להביט מהצד, אך מתוך הנחה מוקדמת שלא הכל תבין עד עומקו.
ט' בחשוון תשס"ח, 23:27
לעפו"איalyanniי
אם יצירותייך נוצרו עבורך מדוע זה את מעלה אותן לכאן? האין זאת רשות הרבים? ואם אני אורח, כולם כאן אורחים של כולם ואף אחד למעשה לא יוכל לומר דבר על יצירות האחר אלא אם כן זה יהיה שבח. ובכן- אם לשבח את מחכה מכולם, שיבוסם לך. אם להתעלות קצת, קבלי בהבנה ביקורות ואל תדחי אותן בשתי ידייך. ומשום מה נדמה שגם את אינך מבינה לעומק את יצירותייך אלא אם כן את מוסיפה משפט כלשהו. דהיינו, את יוצרת ולאחר מכן מחליטה מה תביע יצירה זו. האין כן?
י' בחשוון תשס"ח, 00:18
לא, אין זה כן.יעפר ואפרי
וודאי שתוכל להגיב, וכך יוכלו גם שאר הצופים בשאר החממות, אך צריך לזכור שיש כאן נקודה של ענווה.
היצירות הללו לא נוצרו ספיישל עבורך, אלא צמחו מתוך נפשם של היוצרים, והועלו לכאן. אז כן, וודאי שמותר לבקר ולהעיר, אך בענווה.
"אינני מבין את היצירה", זו לא ענווה. זה יוצא מתוך נק' הנחה שהיצירה נוצרה עבורי ועל כן ודאי שאני אמור להבין אותה.
ולא, אינני מוסיפה משפט רק לאחר השלמת היצירה. אבל אם זה משמח אותך לחשוב כך- אין לי שום בעיה שתמשיך בכך.
י' בחשוון תשס"ח, 10:47
אני מסכימה עם alyanni.יחמסיתי
מה הוא תפקיד של אתר יצירה? לפרסם יצירות, לשתף בהם קהילה של יוצרים, ולקבל עליהם הערות והארות למען השיפור והיעול. הבמה היא רק תופעת לוואי, אמצעי, היא לא המטרה. המטרה היא להתקדם מתוך התגובות וללמוד לשכלל את היצירה עד שנגיע לרמה הכי גבוה שהיוצר מסוגל לה. אם את באה מתוך נקודה בה היצירה היא בעבורך בלבד, רק כדי לשקף את הנפש שלך, אין לך צורך באתר הזה- מכיוון שאת לא באה מתוך רצון לשתף או להתקדם ולהתייעל. אין שום מטרה ביצירה לא מובנת, (חוץ מהשתפכות הנפש, וכמו שאמרתי- אין עניין בהשתפכות רב משתתפים, גם אם את מסבירה אותה.) כי המסר המוקרן מהיוצר לא מגיע לקוראים\צופים. אם אנחנו רק בתפקיד 'אורחים' מבחינתך ביצירות שלך, אולי זאת לא הבמה הנכונה לפרסמם.
י' בחשוון תשס"ח, 14:12
ודאי, אבל בענווה.יעפר ואפרי
כ"ו בכסלו תשס"ח, 19:35
גם אני מסכימה...ימא'-ת'י
אני מכירה מישהו סופר סת"ם שיש לו כתב יפה, ובכל זאת לקח דוגמאות מכתביו לאנשים וסוחרים גדולים ממנו, רק ובמיוחד כדי לשמוע הערות/הארות, תמיד לצד השני יהיה יותר קל לשפוט את היצירה, כי אין לו נגיעות בדבר, בכל אופן לגבי אותו בחור ראיתי בעיני שינויים ושיפורים, הוא בנה את עצמו כך ולא רק כסופר סת"ם. פעם גם שמעתי שאמר: "מי שמעיר לי זה סימן שהוא אוהב אותי ואכפת לו ממני". אני אישית למדתי מזה הרבה...
חוץ מזה, היצירה יפה וגם הכותרת, עוד לפני שקיבלתי את ההסבר אהבתי, ההסבר רק חיזק, מכאן שאם היית לוקחת את ההערה בפרופרציות הנכונות, היית רק נבנית ממנה...
בהצלחה בהמשך! נשמח להמשיך לראות עוד מיצירותייך.
י' בחשוון תשס"ח, 18:23
נראה שלא הבנת אותי בכלליalyanniי
מחילה מכבודך אבל אין כאן עניין של ענווה וגאווה כלל וכלל. מה הקשר? כשעיצבנו פרוייקטים במכללה איפה שלמדתי, דרישת המורה לעיצוב היתה שהוא לא יצטרך לשאול מה היתה כוונתנו אלא הוא לבד יבין ע"פ היצירה. וכך אני יודע שבכל מקום של עיצוב דרישת המורים היא כך. וכי זה בא מכיוון של גאווה? וכי המורה כרגע מתגאה כי הוא לא מבין? מה בכלל הקשר אני לא מבין. מטרת המורה וכן מה שניסיתי, כנראה ללא הצלחה, להסביר לך, שיצירה שמתפרסמת ברבים צריכה להביע משהו. כל פסל, צייר, ארכיטקט, מעצב גרפי,מעצב אופנה וכו' יודעים זאת. תמיד ישנה אמירה מתוך היצירה עצמה. את לא אומרת למבקרים בגלרית היצירה שלך ששואלים לפשר ומטרת היצירה, 'זה לא ענינכם,גאוותנים! זו יצירתי ע"פ הלך נפשי ואין לכם כל חלק בזה...' זה פשוט לא ככה. היצירה לא נוצרה עבורי. אם היא מתפרסמת היא נוצרה עבור הכלל, שיראה יבחן וישאל. אם יצירותייך מובנות אך ורק לך אין עניין שתפרסמי אותן בציבור. אבל כמובן, עשי כרצונך. אם רצונך להישאר במקומך ולא להתקדם זו כמובן זכותך המלאה. יותר לא נשאל לא נעמיק ולא נבין את יצירותייך היפות, הסתומות והחתומות.
י' בחשוון תשס"ח, 18:33
מסכימה ומחזקת. יפלפלתיי
פלפלתי, בגיחה של שניה.
י' בחשוון תשס"ח, 15:17
את לא נחמדה.יצל99י
י' בחשוון תשס"ח, 18:55
לענ"דישמעון_י
ישנן סוגי יצירות.
ולא הרי זו כהרי זו. יש יצירה שנועדה לרמוז משהו, להחביא בתוכה עניין אותו יבין (או שלא..) המתבונן. כמו"כ יש סוג אחר של יצירה, אשר אין מטרתה להביע משהו ברור הנרמז בה. היא מביע משהו ממעמקי הנפש של היוצר, אך לא באה לרמוז שום דבר. היא באה להביע, ולתת אפשרות למתבונן להביע דרכה את נפשו, כמו שהיא קולטת את היצירה, ושוב, לא כמו שרצה לרמוז היוצר.
ייתכן שמפה נבעה המחלוקת (או אולי אי ההבנה) דלעיל.
ייתכן...
ערב טוב! שמעון
י"א בחשוון תשס"ח, 11:01
ברור.יחמסיתי
אבל לא לכל סוגי היצירות יש מקום באתר כזה.
י"א בחשוון תשס"ח, 11:23
ואת זה מי קבע?ישמעון_י
י"א בחשוון תשס"ח, 11:00
ואתה מאוד נחמד.יחמסיתי
י"א בחשוון תשס"ח, 15:29
תודה.יצל99י
לפחות לא כתבתי משפטים תמוהים ומתנשאים בתגובה לבקורת.
י"א בחשוון תשס"ח, 20:37
רק ציינתי.יחמסיתי
י"א בחשוון תשס"ח, 12:25
יש לי הרגשהייונהי
שהדיון הזה הופיע כבר כאן באתר.
ושם אלייני דוקא הציג דעה שדומה לזו של עפר ואפר כאן. או שאולי אני טועה .
תגובות
כותרות זה עניין מתוסבך יותר מנושא היצירה
ודו"ק.
[שמחתי לנסות לעזור בעניין]
לה"ו!
הרעיון ממש חמוד אבל כמה הערות:
א.הכותרת-לענ"ד-לא משהו.. דווקא יש הרבה דברים שאפשר לתת עליהם את הדגש עם הכותרת..
ב.הלב חזק מדי-הצבע- נראלי שקצת הבהרה הי'ה משתלב יותר יפה.
כל השאר-אהבתי!
ב"הצלחה!
לב ענק ואדמדם (לדתעך, אפילו מעט יותר מדי..) עם זוהר, ברק, נצנצים וחוטי אור צבעוניים משדרים סוג של אהבה, המעידה על תרבות שלמה אשר היא חלק ממנה.
הניצוץ, האור, הקיצ'יות מראים את הרדידות והחוסר הקיימים באהבה כיום בעולם. כיום, כמעט ולא ניתן למצוא אהבה. הקשר הנפשי בין אדם לחברו, בין אדם ליצירתו, ואפילו בין פרט ואומה לארצם ולארציותם- הכל מתבטא בהמון חד צדדיות, חיצוניות ואנוכיות. להכל יש 'נוסחאות פלא' והכל מגיע היום, מהר ועכשיו. שלום עכשיו, הרזיה עכשיו, ולצערי- גם משיח עכשיו. "עכשיו" ו"אני", יוצרים תרבות שלימה, שהשתלטה גם עלינו, ונטלה מאיתנו את היופי, את התום.
אכן, העולם הפך להיות סרט. האם אנחנו מוכנים לשתף פעולה?
[זה מה שקורה כשחדר אומנות אצלנו בבניי'ן]
טוב, אז עכשיו-לאחר ההסבר- אהבתי!
בהתחלה לא הבנתי-למה הקיצ'יות הזאת-כל הזוהר והברק הזה אבל ברגע שהסברת את המטרה של זה אז אהבתי וזה ממש שירת את המטרה באומנות לשמה!
כל הכבוד!
שב"ש וח"ט!
רוצים אנו לראות אור חיים, אור אמת וטוב.
(כן, אני רומז למשהו.. מבחינתי מתבקשת יצירה הממשיכה והמשלימה יצירה זו..)
בכל אופן יפה מאוד. בהחלט מעביר את המסר!
אהבה חלומית ב19.90 שח בלבד- ייהפך לקצת יותר חד וקולע אם תשמיטי כמה מילים, לדעתי:
אהבה חלומית ב9.90 [ולא 19]. בלבד- optional. לדעתי כך זה יותר מחודד.
אליש. מתאפקת לא לזרוק איזו הערה שקשורה להיכרותי איתך. אופס. כבר עשיתי את זה.
אבל אז נזכרתי בסיפור של אתגר קרת, על 19.90, וזה הזכיר לי את אותה המגמה, אז בחרתי להשתמש בדימוי שלו, בחיים שהוא צייר.
כל כך כל כך נכון במציאות של ימינו...
הכל בעאלק מבצע, והכל נוצץ ומזויף...
אחד העיבודי-מחשב שיותר אהבתי....
בעיקר אהבתי את השובל-אור הלבן שמעל הלב...
גם הרעיון שמאחורי העיבוד יפה וציני...
100\100
לא?
את לא מבינה איזה חיוך מתנוסס על שפתי, קיצ'י כמעט כמו היצירה שלך:)
לפחות זה סיפק לך שמחה..
שלום רב
אומר לך משהו למען תתעלי בו ולא כביקורת שהורסת חלילה.
היצירות שלך ברמה מאוד טובה. אין בזה ספק. אך אני הקטן רואה שוב ושוב את אותה הבעיה שלך. כשלמדתי מה שלמדתי חזר המורה שלנו על העיקרון שביצירה אומנותית היצירה צריכה לדבר. ואם היוצר צריך לפרש מה היצירה מביעה אזי הוא מפספס את העיקרון וליוצר גדול הוא לא יחשב. ביצירות היפות שלך נראה שאת צריכה להסביר מה היתה כוונתך כי כשאדם רואה זאת ולא מבין מה היצירה מביעה או לחילופין מה ההקשר בין הכתוב בכותרת או במימרות ליצירה כי אז היצירה מאבדת משהו מתפקידה. לכן נסי שביצירה לבדה נוכל להבין ישר במה מדובר. תתנסי בזה ואז תראי איך שאת כלל לא צריכה להסבר. הכל ברור מתוך העבודה.
אשרייך ותצליחי
אני
יצירותיי נוצרו עבורי. במידה והנך בוחר לבקר, ולהתבונן- אשמח לארח אותך. אך אל תשכח את תקנך כאורח.
כשאחליט לפרסם יצירה במקום חיצוני- אדאג שהמסר יועבר. בגני, הצמיחה היא אישית. הנך מוזמן להביט מהצד, אך מתוך הנחה מוקדמת שלא הכל תבין עד עומקו.
ומשום מה נדמה שגם את אינך מבינה לעומק את יצירותייך אלא אם כן את מוסיפה משפט כלשהו. דהיינו, את יוצרת ולאחר מכן מחליטה מה תביע יצירה זו. האין כן?
היצירות הללו לא נוצרו ספיישל עבורך, אלא צמחו מתוך נפשם של היוצרים, והועלו לכאן. אז כן, וודאי שמותר לבקר ולהעיר, אך בענווה.
"אינני מבין את היצירה", זו לא ענווה. זה יוצא מתוך נק' הנחה שהיצירה נוצרה עבורי ועל כן ודאי שאני אמור להבין אותה.
ולא, אינני מוסיפה משפט רק לאחר השלמת היצירה. אבל אם זה משמח אותך לחשוב כך- אין לי שום בעיה שתמשיך בכך.
הבמה היא רק תופעת לוואי, אמצעי, היא לא המטרה. המטרה היא להתקדם מתוך התגובות וללמוד לשכלל את היצירה עד שנגיע לרמה הכי גבוה שהיוצר מסוגל לה.
אם את באה מתוך נקודה בה היצירה היא בעבורך בלבד, רק כדי לשקף את הנפש שלך, אין לך צורך באתר הזה- מכיוון שאת לא באה מתוך רצון לשתף או להתקדם ולהתייעל.
אין שום מטרה ביצירה לא מובנת, (חוץ מהשתפכות הנפש, וכמו שאמרתי- אין עניין בהשתפכות רב משתתפים, גם אם את מסבירה אותה.) כי המסר המוקרן מהיוצר לא מגיע לקוראים\צופים.
אם אנחנו רק בתפקיד 'אורחים' מבחינתך ביצירות שלך, אולי זאת לא הבמה הנכונה לפרסמם.
פעם גם שמעתי שאמר: "מי שמעיר לי זה סימן שהוא אוהב אותי ואכפת לו ממני". אני אישית למדתי מזה הרבה...
חוץ מזה, היצירה יפה וגם הכותרת, עוד לפני שקיבלתי את ההסבר אהבתי, ההסבר רק חיזק, מכאן שאם היית לוקחת את ההערה בפרופרציות הנכונות, היית רק נבנית ממנה...
בהצלחה בהמשך!
נשמח להמשיך לראות עוד מיצירותייך.
אבל כמובן, עשי כרצונך. אם רצונך להישאר במקומך ולא להתקדם זו כמובן זכותך המלאה. יותר לא נשאל לא נעמיק ולא נבין את יצירותייך היפות, הסתומות והחתומות.
ולא הרי זו כהרי זו. יש יצירה שנועדה לרמוז משהו, להחביא בתוכה עניין אותו יבין (או שלא..) המתבונן.
כמו"כ יש סוג אחר של יצירה, אשר אין מטרתה להביע משהו ברור הנרמז בה. היא מביע משהו ממעמקי הנפש של היוצר, אך לא באה לרמוז שום דבר. היא באה להביע, ולתת אפשרות למתבונן להביע דרכה את נפשו, כמו שהיא קולטת את היצירה, ושוב, לא כמו שרצה לרמוז היוצר.
ייתכן שמפה נבעה המחלוקת (או אולי אי ההבנה) דלעיל.
ייתכן...
ערב טוב!
שמעון
שהדיון הזה הופיע כבר כאן באתר.
ושם אלייני דוקא הציג דעה שדומה לזו של עפר ואפר כאן.
או שאולי אני טועה .
/Mosaic/Read/4805
בכל אופן,נראה לי שאנשים כאן קצת יותר מדי ממהרים להפגע,
תרגעו חברים,טוב ?
ועוד משהו קטן,
היצירה אכן יפה וחלומית...
יפה מאד,עפר ואפר.