הפראים

מאת
צביקה
פורסם בתאריך י"ג בחשוון תשס"ח, 25.10.2007

פרק א', הבחירות

 

ג'ון עמד בתור לעמדת בחירות, היום יתקיימו הבחירות הגורליות בין אדוארד בלומפביץ' לבין איוון שטוסון. ג'ון היה עייף ועצבני, העמידה בתור הארוך מתחה את סבלנותו, אך ככל אזרח הגון, הוא עמד וחכה, ממתין באורך רוח להצביע.

על הבחירות הפעם לא ניתן היה לוותר, הפעם היה זה קרב מותח במיוחד.

 

אדוארד בלומפביץ', שכיהן כבר שלוש שנים בתור  ראש הממשלה, ומילא את תפקידו בנאמנות וביושר, הבטיח לבוחרים שהוא יהיה זה שיחליף בפעם הראשונה מאז תולדות המולדת, את צנרת המים החלודה והמיושנת, בחדשה, ולא רק שיחליף, אזרחיו יהיו הראשונים בעולם שייהנו משוקו בלתי מוגבל הנובע הישר מברזיהם.

לאדוארד כבר היה חוק מרשים שחוקק בפעם הראשונה שנבחר, על מסטיק לכל-אחד כל-יום, היה זה נראה ממש עוול שלא להצביע עבורו.

 

לעומתו איוון שטוסון, שיריביו לבחירות כינוהו בתואר "איוון האיום", האיץ בבוחרים לא לשעות למאוויהם החומריים-גשמיים. הוא יהיה זה שיזום את החלפת תוכניות הטלוויזיה לאיכותיות יותר, מעניינות יותר, חינוכיות יותר, מותחות יותר.

איוון טען שאין דבר טיפשי יותר מאשר צפייה  ב "טבמלוויזיה", כהגדרתו, על אנשים אלמונים המתקוטטים על כדור, במשחק הקדמון "כדורסל", שיצא כבר מזמן מהאופנה, מה עוד שהם עשו זאת ללא כל מטרה.

 מעתה המכרזים הממשלתיים על הטיפול בצורכי החברה, המסחר והחינוך, ייקבעו על ידי משחקי "כדורעל" מודרניים, והכדור יסמל את  המשרה הנכספת.

 זוהי כמובן, רק דוגמא אחת מני רבות, לשינוי שיחולל איוון.

 

ג'ון החליט, שהוא יבחר באדוארד, ההחלטה עלתה במוחו במפתיע, כאשר הוציא מהדואר את מעטפת המסטיק היומי.

 הפעם גם צירפו למעטפה, ברכת בחירה נבונה בבחירות , הייתה זאת  מחווה נאה מצד הממשלה.

 

כעת עמד ג'ון המיוזע עם הפתק, ממתין לתורו.

כשסרק משעמום את סביבתו, הבחין בפרא שישב לו מול תור הבוחרים ובחן אותם, לפרא  היה זקן שחור ובגדים כחולים-דהויים, בידו החזיק מקל.

 

אף שלא ניתנה לפראים זכות התספורת והתגלחת, ניתנה להם זכות הבחירה, הפראים אף פעם לא מִמשו את זכות הבחירה שניתנה להם, ג'ון חשב שזה מוכיח שבצדק הוחלט על איסור התספורת.

 ג'ון ידע שאי-הצבעה העיד על הרבה יותר ממה שנראה: על חוסר אכפתיות למדינה ולאזרחים, הבדלות מכלל החברה, ותימהוניות, יותר מכל.

אבל לא בגלל זה הם הוכרזו כפראים, פראים היו בדרך כלל אנשים שפגעו בסדר הציבורי והאזרחי, בשלוות החיים ברחבי הממלכה. הם היו אנשים שעצמם חשוב להם מספיק כדי שיהרסו לאחרים את החיים.

 

ולכן ג'ון עיווה כעת את פרצופו כשהסתכל על הפרא.

ואז הגיע תורו לבחור.

תגובות

י"ז בחשוון תשס"ח, 20:08
יפה. י שירה חדשה י

בס"ד.

כתיבה טובה (לא זכורות לי שגיאות, מבחינה תחבירית זה גם נראה לי בסדר, וכו וכו'... שכוייח).
ופתיחה נחמדה לסיפור.

י"ח בחשוון תשס"ח, 21:10
יפה מאד !! י יונה י    הודעה אחרונה

רעיון מעניין ,פתיחה מסקרנת וכתיבה טובה.

המשך כך !