מבט ממושך אל תוך באר (2)

מאת
עמישב
פורסם בתאריך כ"ב בטבת תשס"ח, 31.12.2007

בס"ד לק"י

חוזר ומסתכל,

מיושב.

זה לא מתסכל,

מחושב.

ישיבה וריצה

התבוננות ומעוף

ההבדל בין חשיבה

לנתינת אגרוף

עולם של חן

או מתחנחן

ומתחנן

לחונן

בחנם

את החן

תגובות

כ"ב בטבת תשס"ח, 20:41
שוב- מדהים!!! י בת שמש י
כ"ב בטבת תשס"ח, 22:18
נאה, אני כותב לך שיר. י JUNEN י

עמישב המשורר

שכתב שיר על הבאר

מילים קצרות

אך מענינות

מוסר לצערי לא קיבלתי מזה

המתמסר יועיל לעזור לי בזה

עמישב הכותב דברי תורה

ולכל שיריו מכניס נשמה

את ה' הוא אוהב

וכך גם כל יהודי הוא מחבב.

צדקתי?

הנרי

כ"ג בטבת תשס"ח, 11:49
זהו שיר בחרוזים הכי מהמם שקראתי ח"ח י בדולח י
לעמישב

ישר כח על השיר אני לא אוהבת חרוזים(:
כ"ג בטבת תשס"ח, 12:19
אאווו.. זה כבר- י benadamguy י

בעזהשי"ת!

עולם יותר יפה, עולם של חן.

אין פה את התסכול של השיר הקודם.

יש פה הרבה חשיבה של מה לעשות, איך אפשר לשנות, וכו'..

כ"ה בטבת תשס"ח, 00:36
שוב כמה דברים ותודה י עמישב י    הודעה אחרונה

בס"ד לק"י

תודה על התגובות.

הנרי, תודה על השיר.

מה המסר? שיר זה בא כהמשך לשיר הקודם, שם הסתכל האדם בצורה חטופה על הבאר (הסברתי שם בתגובה את ענייינו). כאן, בניגוד לשם, הוא מתבונן גם. וע"י זה מודגש ההבדל שבין מבט חטוף (שגורר אגרוף) או מבט מתבונן שמוביל לחשיבה זכה וטהורה, שממילא מובילה לאמת.

ע"י התבוננות, ע"י מחשבה, ע"י שילוב של חכמה ומציאות (בספירות, חכמה ומלכות, עיינו תורה א' של ר' נחמן), ע"י מציאת השכל שבכל דבר, אז מגיעים לידי מציאת חן בעיני אלוקים ואדם.

ובניגוד לאלה המתבוננים, יש את אלה שחוטפים מבט, ובחנם מנסים לקחת את החן. אך במקום בעל חן, נעשה אדם זה למתחנחן...