יש פה הרבה חשיבה של מה לעשות, איך אפשר לשנות, וכו'..
כ"ה בטבת תשס"ח, 00:36
שוב כמה דברים ותודהיעמישביהודעה אחרונה
בס"ד לק"י
תודה על התגובות.
הנרי, תודה על השיר.
מה המסר? שיר זה בא כהמשך לשיר הקודם, שם הסתכל האדם בצורה חטופה על הבאר (הסברתי שם בתגובה את ענייינו). כאן, בניגוד לשם, הוא מתבונן גם. וע"י זה מודגש ההבדל שבין מבט חטוף (שגורר אגרוף) או מבט מתבונן שמוביל לחשיבה זכה וטהורה, שממילא מובילה לאמת.
ע"י התבוננות, ע"י מחשבה, ע"י שילוב של חכמה ומציאות (בספירות, חכמה ומלכות, עיינו תורה א' של ר' נחמן), ע"י מציאת השכל שבכל דבר, אז מגיעים לידי מציאת חן בעיני אלוקים ואדם.
ובניגוד לאלה המתבוננים, יש את אלה שחוטפים מבט, ובחנם מנסים לקחת את החן. אך במקום בעל חן, נעשה אדם זה למתחנחן...
תגובות
עמישב המשורר
שכתב שיר על הבאר
מילים קצרות
אך מענינות
מוסר לצערי לא קיבלתי מזה
המתמסר יועיל לעזור לי בזה
עמישב הכותב דברי תורה
ולכל שיריו מכניס נשמה
את ה' הוא אוהב
וכך גם כל יהודי הוא מחבב.
צדקתי?
הנרי
ישר כח על השיר אני לא אוהבת חרוזים(:
בעזהשי"ת!
עולם יותר יפה, עולם של חן.
אין פה את התסכול של השיר הקודם.
יש פה הרבה חשיבה של מה לעשות, איך אפשר לשנות, וכו'..
בס"ד לק"י
תודה על התגובות.
הנרי, תודה על השיר.
מה המסר? שיר זה בא כהמשך לשיר הקודם, שם הסתכל האדם בצורה חטופה על הבאר (הסברתי שם בתגובה את ענייינו). כאן, בניגוד לשם, הוא מתבונן גם. וע"י זה מודגש ההבדל שבין מבט חטוף (שגורר אגרוף) או מבט מתבונן שמוביל לחשיבה זכה וטהורה, שממילא מובילה לאמת.
ע"י התבוננות, ע"י מחשבה, ע"י שילוב של חכמה ומציאות (בספירות, חכמה ומלכות, עיינו תורה א' של ר' נחמן), ע"י מציאת השכל שבכל דבר, אז מגיעים לידי מציאת חן בעיני אלוקים ואדם.
ובניגוד לאלה המתבוננים, יש את אלה שחוטפים מבט, ובחנם מנסים לקחת את החן. אך במקום בעל חן, נעשה אדם זה למתחנחן...