ריקנות

מאת
אני..
פורסם בתאריך כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 4.3.2008
ערב.
זאת השעה של רעות ושלי, ושל הגיטרה, והעץ שלנו.כל הבנות של המדרשה יודעות שכשאני ורעות יושבות מתחת לעץ שלנו, אף אחת לא באה ומבקשת שננגן לה משהו, או שנשיר לה ביחד.
בפעם הראשונה שישבנו על הדשא ושרנו, התקצבו מסביבנו כל בנות המדרשה ואמרו לנו שהקולות שלנו מיוחדים, ושביחד זה "משהו שלא מהעולם הזה" הגדילה להגדיר אחת מהן. אני לא זוכרת בדיוק מי, גם רעות לא זוכרת. שתינו השפלנו מבטים וחיכינו שהן יגמרו להתלהב ופשוט יעזבו אותנו, שנוכל להתמכר שוב לשקט הזה של הלילה, ולרוח, לרשרוש של העלים של העץ שלנו, לצלילי המיתרים, ולקולות שלנו שמתמזגים יחד בהרמוניה נפלאה.
היא הציתה בי מחדש את האהבה שלי לשיר. שנה שלמה שהייתי עטופה בכאב, שקור של בדידות הקפיא לי את הלב, ואת מיתרי הקול שלי. ואת הנשמה.
בפעם הראשונה כשהעזתי לשיר איתה ביחד, היא הניחה את הגיטרה ואמרה לי: "את יודעת שיש לך קול מהמם?"
ואני חייכתי אליה והינהנתי בראשי. "איפה היית עד עכשיו ילדונת? את יודעת כמה זמן אני מחפשת מישהי כמוך?" היא קרצה לי.
ואז היא לקחה את הגיטרה ושוב התחילה לנגן.
כשהיא ניגנה היה לה מבט כזה מיוחד, ידעתי שהיא נמצאת לידי פיזית, אבל היא לא באמת לידי, הניגון לקח אותה למקומות אחרים.
"אני בטטה מישהו פורט עלי" היא הייתה פורטת על המיתרים כל לילה מחדש. 
ואני הייתי מחייכת אליה חיוך עייף, ולפעמים בשעות היותר מאוחרות, הייתי מתגלגלת מצחוק. זה היה השיר הקבוע שלנו אחרי כל ארוחה של המדרשה. "כמה שמן הם יכולים לשים באוכל?" היא הייתה לוחשת לי באוזן כל פעם מחדש כשהיא הייתה מתיישבת לידי עם צלחת וכלום עליה.
אבל הלילה הזה, רעות לא הצליחה להצחיק אותי אפילו כשהיא פרטה את "אני בטטה" שלנו על הגיטרה.
"נו, מה יש לך ילדה? תשירי איתי" היא ניסתה לשדל אותי.
שתקתי והמשכתי ללטף את הדשא עם האצבעות שלי.
"מה עובר עלייך?" היא שאלה אותי. הרמתי את עיני ונתקלתי בעיניים שלה, חומות גדולות, כל כך יפות. די היה לה במבט אחד כדי להבין:
"שוב שלחת לו הודעה?"
הנהנתי הנהנון חרישי.
"די. למה את עושה את זה לעצמך? עכשיו את מוחקת את המספר שלו. שמעת?"
שתקתי.
רעות לקחה לי את הפלאפון שלי מהיד, ועל פי תנועות האצבעות הבנתי שהיא יורדת בזכרון של הפלאפון ומחפשת את המספר שלו.
עצמתי עיניים וחיכיתי
"רגע. את רוצה להגיד לי ש.. אין לך את המספר?" היא שואלת בקול מבולבל.
אחרי שתיקה קצרה היא מוסיפה בהבנה: "הבנתי. את זוכרת אותו בעל פה."
אני מרגישה את המחנק הכל כך מוכר הזה בגרון, משפילה את העיניים ומתמקדת בנקודה לא ברורה בקרקע. העיקר שהיא לא תראה שאני בוכה שוב.
רעות לוקחת את הגיטרה ומתקרבת אלי, ומתחילה לשיר לי בלחש: "הילדה הכי יפה בגן יש לה עיניים הכי יפות בגן, וצמה הכי יפה בגן ופה הכי יפה בגן. וכמה שמביטים בה יותר, רואים שאין מה לדבר והיא הילדה הכי יפה בגן. כשהיא מחייכת גם אני מחייכת, כשהיא עצובה אני לא מבינה איך אפשר להיות עצובה? כשאת הילדה הכי יפה בגן?"
אני מחייכת. רעות מלטפת את השיער שלי, ואני לוחשת לה שצמה ארוכה כבר אין לי,והיא אומרת שאני בכל זאת הילדה הכי יפה.

את רעות פגשתי לראשונה שנה שעברה. ילדה כל כך יפה, עם ביטחון עצמי נמוך. היא נראתה בטוחה בעצמה רק כשהיא שרה או ניגנה. זה היה התחום שלה. אני הייתי מבולבלת בגללו, והיא הייתה מבולבלת בגלל מישהו אחר. ושתינו ערבבנו את הבלבול הזה, ואמרנו לעצמנו שאנחנו מפסיקות להתעסק עם דברים לא בטוחים, ושאנחנו לא רוצות את מי שלא רוצה אותנו.
רעות באמת הפסיקה. אבל אני המשכתי.
אני המשכתי כמעט מדי חודש להתקשר אליו, ובעיקר להמציא סיבות- לו ולעצמי.
הסיבות שהמצאתי היו כל כך טובות, עד כדי כך שאפילו אני שכחתי שאלו סיבות לא אמיתיות, והתחלתי להאמין שהן אמת.
ויצרתי לי בועה של אמת שהיא לא אמת. וצירפתי את אל הבועה הזאת כל מי שרק היה מוכן להקשיב לי.
עד שרעות באה ופוצצה לי אותה. וזה היה כואב. ונשארתי בלי כלום.
ריקה.
והוא? הוא זה כבר סיפור אחר. הוא כבר מזמן רחוק. הולך בצעדים בטוחים אל עבר מטרות בטוחות וברורות. והכל אצלו יציב ונכון ואמיתי. ואני קושרת את עצמי אליו בחבל בלתי נראה ונגררת אחריו.
יותר נכון, רוצה להגרר אחריו. רק שהחבל הוא באמת בלתי נראה, חבל שאני יצרתי. אם הוא היה רואה את החבל הזה הוא כבר מזמן היה חותך אותו.
כמו שהוא חתך את כל מה שרק חיבר בינינו בצורה כלשהי. את כל החבלים. והתיר את כל הקשרים שנוצרו לו בנפש בגללי. והשתחרר, והשאיר את הכל מאחור.
ואני מתעסקת גם בקשרים שלי וגם בקשרים שלו, או באיך שהוא הצליח להתיר אותם, ובאיך שאני לא מצליחה.
הפסקתי לשיר בגללו, הפסקתי לחייך את החיוך השמח שלי. טובעת בתוך מי עצבות ובדידות עכורים, בכאב, בצער על משהו שמזמן נגמר.
נצבטת בצביטות תסכול וגעגוע
וריקה.

והגעתי למדרשה.
ביום הראשון הרגשתי שאני מתפוצצת. על כל דבר שאמרו הקשיתי. והייתי אטומה מלקבל, מלהכיל, מלהבין.
ודחיתי אוטומטית מה שנראה לי לא מתאים לאורח חיים שאימצתי לעצמי על פי מה שהוא היה אומר לי, על פי מה שאנחנו בנינו לעצמנו.
הקשתי בכל שיעור, גם שכולן היו שקטות, גם כשהכל היה מובן, היד שלי תמיד הייתה למעלה. והעיניים שלי בוערות.
עד שהרב אמר לי שאם לא הייתה מישהי כמוני, היו צריכים להמציא אחת.
שם למדתי מחדש לחיות אמת.
ושם פגשתי את רעות שוב.

ועכשיו כששוב ישבנו על הדשא כמו בכל לילה, בזמן המיוחד שלנו, רעות שאלה אותי אם אני זוכרת שהבטחנו בפעם הראשונה שדיברנו, שאנחנו לא רוצות את מי שלא רוצה אותנו.
מבין הבכי שכבר לא טרחתי להסתיר ממנה, אמרתי לה שכן.
"אז בואי נבטיח עכשיו משהו חדש", היא חייכה אלי חיוך מעודד. "בואי נבטיח לעצמנו שאנחנו בוחרות למלא את הריקנות שאנחנו מרגישות רק, אבל רק בדברים טובים ושמחים ובריאים לנו."
אחרי שתיקה קצרה היא מוסיפה: "ואל תדאגי. לא בריאים כמו האוכל של המדרשה."
אני צוחקת.
היא מחייכת אל את החיוך הכי יפה שלה, לוקחת את הגיטרה ומתחילה לנגן.
אני מסתכלת אל תוך העיניים שלה, היא רחוקה.
אני עוצמת את העיניים ומתמכרת לשקט של הלילה, לשלווה-
מנסה לתפוס אותה, לקחת אותה  איתי, להדביק בה את הנשמה שלי.
לאגור ממנה עוד ועוד.
כדי שלא יחסר ממנה לנפש שלי, גם בימים הקשים

תגובות

כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 19:40
וואו, מקסים! י בת גל י

אהבתי... ממש!
והתחברתי,
תודה.

כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 19:43
[אין לי בכלל מילים בנתיים] י יעקב רובין י
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 19:44
יפה מאוד. ממש יפה. י בת שמש י
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 19:50
ידעתי. י בת שמש י
יש לך רק שני דברים.
ושניהם בבמה.
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 19:52
[היו] הראשון נמחק. י יעקב רובין י
מה ידעת?
כ"ח באדר א׳ תשס"ח, 10:40
כישרון חבוי. י בת שמש י
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 19:52
את מדהימה.. י אנונימי י
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 19:58
מקסים י משה י
כ"כ פשוט. ועם זאת - כ"כ יפה.
 
 
אהבתי. פתיח מכובד בהחלט כיצירה ראשונה שלך כאן.
 
 
ברוכה הבאה !
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 20:06
זאת היצירה השניה למען האמת. י אני.. י
תודה רבה על התגובות. היה לי מאוד כיף לקרוא.

האמת שמה שבעיקר גרם לי להעלות את זה, זה הדיון שהיה באחד הפורומים, על קשרים בוסריים.


ו.. ממש שמחתי לראות ש2 היצירות שלי היו בבמה. עושה חשק להעלות את כל הכרם שלי בבכו'. תודה!(:
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 20:06
מדהים. ואין עוד מה להגיד... י שירה חדשה י

בס"ד.

התחברתי.

כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 20:46
מדהים!! י אנונימי י
אין לי מילים...
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 20:58
משוגעת, י גייטל רייזל י
ככה לנגוע ברגשות של אנשים שאת בכלל לא מכירה?
התעללות בקוראים..




את מדהימה,
וזה קטע ענק,
כתוב טוב,
מדי טוב..

אאוצ',
הכאבת.
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 21:09
ווואווו.... י נח"תיסטית י

בס"ד

כ"כ הרגשתי איתך זה כ"כ כואב...

כ"כ רוצים נתק אבל זה קשה.

ריגשת אותי ממש ממש.

ממש התחברתי לזה.

יהיה טוב

בתאל אסתר

כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 21:49
או או.. תודה רבה י אני.. י
על התגובות.


אני יודעת, זה כואב כשנוגעים בנקודות רגישות, עמוקות, כואבות, מכאיבות.
וכתבתי למישהי, שכאב של קשר בוסרי, זה כאב שכמעט בלתי ניתן להכיל.
אז בחרתי לכתוב על זה מונולוג. אני יודעת שזה מכאיב, אני יודעת שאני נוגעת כאן בעוד הרבה מקרים דומים, שהטביעו את חותמם בנפש של מי שחוותה, ושזה מכאיב לקרוא. אבל בעיקר בגלל זה כתבתי, שמי שעדיין, מצויה במצב מעין זה, להתרחק מזה כל כך. ומי שלא, מלכתחילה להשתדל להמנע.

זה מחמם לי את הלב כל התגובות האלו. ואני שמחה ומודה להשם יתברך שנתן לי יכולת להעביר דברים חשובים, דרך הכתיבה שלי.

ואגב, בתאל אסתר יקרה, כבר טוב ב"ה. בחסדי השם יתברך הטוב, אני הרבה הרבה אחרי.

כל הישועות!
אני..:)

ל' באדר א׳ תשס"ח, 12:03
את. י נח"תיסטית י
ל' באדר א׳ תשס"ח, 12:54
מה אני? י אני.. י
כ"ז באדר א׳ תשס"ח, 23:51
בוא'נה> הכנסת כריזמה במילים...! י לביאה אמיתית י
מקסים!
כ"ח באדר א׳ תשס"ח, 20:16
אהבתי. י ארגמן י

זה לא אישי אבל בזמן האחרון אין לי כוח לקיטש. בתקופות אחרות יכול להיות שהייתי מתלהבת הרבה יותר. במיוחד בהתחשב בעובדה שאני כותבת דברים מאד דומים.

האמת שכתבתי משהו מאד דומה לזה מזמן מזמן ופשוט לא הצלחתי להקליד את כולו...

כ"ח באדר א׳ תשס"ח, 20:43
ארגמן יקירתי, י אני.. י
תודה רבה.

דבר שני,מי שמכיר אותי יודע, שאני הכי הכי הכי לא קיטשית בעולם. להפך, אני שונאת קיטשיות דביקה. (אבל כחושבים על זה, אני מאוד רגשית(: )

אבל הפעם השתמשתי בעודף קיטש, ובאובר רגש. אני נוטה להשתמש בזה הרבה בכתיבה שלי. בעיקר כי אני יודעת, שככה זה יותר נוגע.
כ"ח באדר א׳ תשס"ח, 21:19
אני מבינה. י ארגמן י
זה לא לגמרי קיטש אבל זה מין תיאור אוטופי של חברוּת מדהימה שאין לי מושג אם קיימת במציאות.

לא שיש לי בעיה עם זה, בדר"כ זה יכול להיות ממש בסדר, זו פשוט אני שלא במצב-רוח.
כ"ח באדר א׳ תשס"ח, 21:39
הו, את מדברת י אני.. י
על החברות של רעות ושלי?

ובכן,זה אכן קיים. ב"ה.
אני לא חושבת שתיארתי חברות אוטופית, בעיני הקשר שלנו הוא קשר רגיל למדי של חברות טובה וזהו. לא ניסיתי ליפות את הקשר ולא תיארתי משהו שלא באמת קיים. הקב"ה זיכה אותי בחברות- משו משו, ב"ה. שאני יכולה להיות איתם הכי פתוחה והכי כנה והכי אני, והן יקבלו ויבינו ויתמכו ויחזקו.
אני לא מבינה מה אוטופי כאן.

אני דווקא חשבתי שכשדיברת על הקיטש, התכוונת לתאור של הקשר במונולג, עם הבחור. יותר התאור של המשקעים שהוא הותיר אחריו. כאילו- חסר פרופרציות שכזה, תלוש, רגשי מדי מדי מדי, דביק- ולכן גם אמרתי, שעשיתי זאת בכוונה והשתמשתי בעודף רגשות. אני לא יודעת אם באמת אפשר לתאר במילים, רגשות מעין אלו, או כאב. אני אדם כזה שצריך להגדיר במילים דברים, שאוהב למצוא מילים לכל דבר, לכל תחושה, לכל רגש- ובמידה מסוימת, כשאני מנסה לפעמים לתאר רגשות עמוקים, אני מרגישה שמילים מצמצות את היקף הרגשות הללו. אז כאן ידעתי מלכתחילה, שרגשות מעין אלו, די קשה לתאר, כי זאת מן מערבולת כזאת של כאב ושמחה, ועצב ודמעות, וקושי וצער ורצון וגעגוע והרבה הרבה כמיהה ואחיזה במשהו בלתי ממשי, בלתי מוחש-ועכשיו, לכי תגדירי את זה במילים:)

קשה עלי מלאכת הכתיבה:)

שוב תודה. כיף לי לקרוא את מה שאת כותבת.
כ"ח באדר א׳ תשס"ח, 21:52
וואו!! זה אמיתי?? י ארגמן י
מהמקום שאני עומדת בו, כן, זה נראה לי די אוטופי.

אגב- אני הייתי מפרסמת את זה כסיפור קצר.
כ"ח באדר א׳ תשס"ח, 22:23
מאוד התלבטתי י אני.. י
אם לשייך את זה למונולוג או לסיפור קצר. ייתכן שאת צודקת, אבל מלכתחילה רציתי שזה יהיה מונולוג.

אממ לגבי אם זה אמיתי.. ממ.

אבל תהיי בטוחה שלגבי סוג החברות, הכל אמת לאמיתה, ויש לי עוד כמה כאלו כמו רעות. ( שם בדוי? אולי(: חחח)
כ"ח באדר א׳ תשס"ח, 22:25
זה מקסים. י ארגמן י
כ"ד בניסן תשס"ח, 16:57
יש חברויות כאלה י אנונימי י    הודעה אחרונה
ואלו הן הן החברויות.
ועל קשרים כאלה צריך לשמור מכל משמר!! כי אם מאבדים אותם, מרגישים אחר כך ריקנות אמיתית והחמצה מטורפת.
והסיפור מדהים!! ריגשת אותי משהו מטורף!!
כ"ט באדר א׳ תשס"ח, 12:36
גברים לא אמורים להתחבר לזה, אבל זה יפה בכל זאת י אנונימי י
אשריך על הביטוי היפה, ואשריך עוד יותר על כך שהשארת אי־וודאות כפתח להזדהות עבור אנשים שלא עברו בדיוק את אותו המסלול (או אפילו לא מאותו המין).
כ"ט באדר א׳ תשס"ח, 15:15
למה לא? י בת שמש י
אני לא מסכימה. אולי פחות, אבל כן.
זה שהם בנים, לא אומר שהם חסרי רגישות. (כאילו- הם כן. אבל לא בגלל שהם בנים.)
זה יכול לקרות גם לבנים, אני חושבת.
ל' באדר א׳ תשס"ח, 01:11
מדהים, ומלמד. תודה. י עמישב י