תגובה לתפילת העני.

מאת
ארגמן
פורסם בתאריך ט' באב תשס"ו, 3.8.2006

בס"ד

עריכה : צחקן | י' אב תשס"ו. הוספת קישור ליצירה מקורית.

 

משהו שבא לי בעקבות קריאת תפילת העני של שובל אור.

 

לפעמים נדמה

שאין עוד תקווה,

שנשארנו לבד

וכל אור כבה.

 

לפעמים נראה

ששוב הוא עזב.

רק זוג פסיעות אחד

בחולות הזהב.

 

לפעמים בייאוש

נראה שאכזב,

שנטש, שבגד,

שאותנו עוזב.

 

אבל אם אז נביט

אל ליבנו, פנימה,

נגלה שהוא שם,

שאותנו שמע.*

 

על כפיו נשַׁאָנו,

האזין לתפילות,

כשבכינו היה שם

ברחמים ומחילות.

 

כי הוא שם מסתתר, עדין אוהב,

לעולם, לעולם את בניו לא עוזב.

 

----------------------------------

*אני צריכה חרוז טוב יותר פה, אשמח לעצות.

תגובות

ט' באב תשס"ו, 21:07
יפה. י שומרוני י
ומעורר דיון נוקב.
ט' באב תשס"ו, 21:30
אתה רואה פה דיון נוקב? י ארגמן י

זה לא עורר שום-דבר.

מפתיע.

ט' באב תשס"ו, 21:34
לא כאן - הוא יהיה בפורום.. י פלפלתי י
ט' באב תשס"ו, 22:49
אה. י ארגמן י

אבל באמת חשבתי שהנושא הזה יעלה הרבה תגובות...

בינתיים באמת יש לו הרבה יותר תגובות מליצירות אחרות שלי.

ט' באב תשס"ו, 21:31
כבר סיכמנו על דיון... י פלפלתי י
ט' באב תשס"ו, 22:09
מסר חזק!!!! י לידור י
את המסר הזה אני אוהבת!!!
ט' באב תשס"ו, 22:47
אמ, תודה. י ארגמן י
ט' באב תשס"ו, 22:48
שכוייח י צחקן י
ט' באב תשס"ו, 23:20
יפה מאוד י צביקה י

נראה לי שיותר מתאים

אבל אם אז נביט

אל ליבנו, פנימה,

נגלה שהוא שם,

שאותנו שומע.(במקום שמע)

 

י' באב תשס"ו, 12:54
תודה, באמת הסתבכתי עם הקטע הזה שעות. י ארגמן י
אבל זה לא בדיוק מתחרז.
י' באב תשס"ו, 13:10
אני יודע אבל זה יותר מסתדר עם מלעיל ועלרע ועם י צביקה י
הזמנים בשיר
י' באב תשס"ו, 13:29
אני לא בטוחה... י ארגמן י
אם למישהו אחר יש הצעה לשיפור...
י"ב באב תשס"ו, 02:18
לגבי ההטעמה צביקה צודק י יערות לוריין י
לגבי החריזה אנסה לראות
אם טירון שכמוני יוכל למצוא משהו לתקן
י' באב תשס"ו, 18:43
סופסוף אני מגיבה... י שובל אור י

אין לי מה להגיד כנגד השיר. אם זה מה שאת מרגישה- אשרייך ומה טוב חלקך. ואני לא באה לומר שאני לא מאושרת וחלקי טוב עליי...

אני לא חושבת שיש מקום לסתור כאלה דברים, כי זה עניין של רגשות, ועם רגשות א"א להתווכח. מה שכן, בהחלט אפשר לעלות דיון בנושא הזה, ושכל אחד ישפוך את דעתו והרגשתו, זה ודאי יתרום לכולם. אז תקוו שהדיון אכן יגיע ממני, ואם לא- אנשים אחרים גם יכולים להעלותו...

מעבר לזה- באמת שזה כתוב טוב, בלי קשר לתוכן.

י' באב תשס"ו, 19:11
החריזה... ; י צחקן י
י"ב באב תשס"ו, 02:19
הרעיון די דורך בשיר י יערות לוריין י
ואפשר לצמצם לחצי מהשיר ועדיין להכיל את כל המסר
אין כאן פיתוח בין הבתים שמצדיק את כל הנפח
י"ד באב תשס"ו, 14:54
החלק הראשון אומר דבר אחד, י ארגמן י

והשני דבר אחר, זה לא בדיוק חוזר, זה פשוט לחדד את הרעיון.

ושוב- תודה לכולכם.

י"ב באב תשס"ו, 18:47
יופי של כישרון! י אנונימי י

 

ט"ו באב תשס"ו, 11:28
ברשותכם,ההצעה שלי י יונה י

אבל אם אז נביט

אל לבנו פנימה

נגלה שהוא שם

הוא שומע כמו אמא

ט"ו באב תשס"ו, 21:05
תודה, אני אשקול את זה. י ארגמן י
זה נשמע לי משונה, לא מתאים לשיר שלי.
ט"ו באב תשס"ו, 22:48
הוא שומע כמו אבא... י פלפלתי י
ט"ז באב תשס"ו, 15:58
חיפשו חרוז,פלפל.... י יונה י
(הנה אני,החלפתי שם משתמש)
י"ב באלול תשס"ו, 16:26
אני מוחה! י פלפלתי י

ואבא לא שומע?

בעצם אבא לא שומע.

אבא מקשיב..!!

י"ב באלול תשס"ו, 16:46
בשמחה. י ארגמן י
תמצאי דרך לחרוז את זה.
ל' בניסן תשע"א, 03:33
ברשותך הצעה משלי, אולי יש לי סיכוי... י חנן.לב י

כי הוא שם בסתר, עדיין אוהב, (אפשר להשאיר מסתתר)
לעולם הוא בסתר אף כשמקרב.

רק אז יהיה קצת קשה להבין,
אבל מה לעשות שכך האמת שא"א לראות את אלוקים עצמו או לדעת כלום על מהותו,
רק "יושב בסתר עליון,
בצל ש- ד- י יתלונן", כלומר וכך כותב הרב וולבה ב"עלי שור",
שאף בגילויי ההיסטוריה הגדולים של ה' זה עדיין נעשה בסתר, לפתוח פה למינים, לטעות כשרוצים.
לכן קדם לקריאת ים סוף רוח עזה כל הלילה שיאמרו"תופעת טבע" קרתה שלעולם לא הוכרה כחלק מהמציאות,
זאת אומרת אולי תצתרכי להסביר קצת, אבל זה בסדר.

י' בסיוון תשע"א, 00:51
מצפה לתגובה... י חנן.לב י
ט"ו בסיוון תשע"א, 16:21
אני לא מתכוונת לערוך את השיר הזה. י ארגמן י    הודעה אחרונה
הוא כ"כ ישן שהוא כבר לא עושה לי כלום. מצטערת.